HRE323 Kurumsal İletişim Yönetimiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Gıda Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Gıda Mühendisliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HRE323
Ders İsmi: Kurumsal İletişim Yönetimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. NEZAHAT HANZADE URALMAN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. NEZAHAT HANZADE URALMAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, kurumsal iletişiminin işleyişine dair giriş yapmak ve özellikle yönetsel konulara ağırlık vererek iletişimin kurumsal imajın oluşumu üzerindeki etkilerini irdelemektir. Ders, öğrencilerin kurum içi ve kurum dışı iletişim süreçlerini anlamalarını ve her iki iletişim kolunu uyumlu bir işleyiş içerisinde yürütmeyi öğrenmelerini gerektirmektedir. Konuların işlenişi örnek vaka analizleri ile zenginleştirilerek kurumsal itibar yönetimi kapsamında tartışılacaktır. Dersin ikinci bölümünde ise, “kurumsal kimlik” ve “kurumsal değişim” kavramları üzerinden kurumun geleceğe yönelik stratejilerinin şekillendirilmesinin önemi vurgulanmaktadır. Bu bölüm, kurumsal itibar çalışmaları ve görsel kimlik prensipleri ile zenginleştirilerek anlatılacak ve ders içi projelerle desteklenecektir.
Dersin İçeriği: Kurumsal iletişim strateji ve taktikleri geliştirme
Kurumsal iletişim süreçlerinin temel aşamalarını tanımlama
Kurumsal iletişimin temel kavramlarını kavrama
Kurumsal iletişim sorunları ve krizleri için çözümler üretme
Halkla İlişkiler disiplininde kurumsal iletişimin önemini anlama

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler kurumsal iletişimi tanımlayacak, kurumlar için önemini ve kurumsal iletişime yönelik değişik bakış açılarını anlayacaktır.
2) Öğrencile kurumsal iletişimin ve halkla ilişkilerin temel teori ve kavramlarını öğrenirler.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler kurumsal iletişim teorilerini ve kavramlarını gerçek hayatta kurum ve kuruluşlarda uygulayabileceklerdir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Öğrenciler kendi bulgularını sözlü ve yazılı ifade edebileceklerdir.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: İletişim sistemi Kurumsal iletişim nedir? Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Akyürek, Rüveyda. Kurumsal İletişim Yönetimi. Anadolu Universitesi, 2005. McWilliams, Abagail. "Corporate social responsibility." Wiley Encyclopedia of Management (2000).
2) İletişimden itibara: İtibar yönetiminin temelleri Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Akyürek, Rüveyda. Kurumsal İletişim Yönetimi. Anadolu Universitesi, 2005. McWilliams, Abagail. "Corporate social responsibility." Wiley Encyclopedia of Management (2000).
3) Kurumsal seviyede kimlik ve aidiyet yaratmak Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Akyürek, Rüveyda. Kurumsal İletişim Yönetimi. Anadolu Universitesi, 2005. McWilliams, Abagail. "Corporate social responsibility." Wiley Encyclopedia of Management (2000).
4) Kurum kültürü: Ölçüm ve envanter. Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Akyürek, Rüveyda. Kurumsal İletişim Yönetimi. Anadolu Universitesi, 2005. McWilliams, Abagail. "Corporate social responsibility." Wiley Encyclopedia of Management (2000).
5) Kurumsal markanın iletişimi. Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Akyürek, Rüveyda. Kurumsal İletişim Yönetimi. Anadolu Universitesi, 2005. McWilliams, Abagail. "Corporate social responsibility." Wiley Encyclopedia of Management (2000).
6) İletişim durum tespiti. Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Akyürek, Rüveyda. Kurumsal İletişim Yönetimi. Anadolu Universitesi, 2005. McWilliams, Abagail. "Corporate social responsibility." Wiley Encyclopedia of Management (2000).
7) VİZE SINAVI
8) İtibar Platformu Geliştirmek: Stratejiler ve Taktikler Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Akyürek, Rüveyda. Kurumsal İletişim Yönetimi. Anadolu Universitesi, 2005. McWilliams, Abagail. "Corporate social responsibility." Wiley Encyclopedia of Management (2000).
9) İtibar Platformu Geliştirmek II: Uygulama Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Akyürek, Rüveyda. Kurumsal İletişim Yönetimi. Anadolu Universitesi, 2005. McWilliams, Abagail. "Corporate social responsibility." Wiley Encyclopedia of Management (2000).
10) Değerlendirme: Projelerin ilk taslakları. Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Akyürek, Rüveyda. Kurumsal İletişim Yönetimi. Anadolu Universitesi, 2005. McWilliams, Abagail. "Corporate social responsibility." Wiley Encyclopedia of Management (2000).
11) Kültür envanteri sonuçları değerlendirimi. Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Orlitzky, Marc, Frank L. Schmidt, and Sara L. Rynes. "Corporate social and financial performance: A meta-analysis." Organization studies 24.3 (2003): 403-441.
12) Sonuç ve ders materyallleri değerlendirimi. Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Akyürek, Rüveyda. Kurumsal İletişim Yönetimi. Anadolu Universitesi, 2005. McWilliams, Abagail. "Corporate social responsibility." Wiley Encyclopedia of Management (2000).
13) Final proje çalışması, yorumları ve değerlendirmeleri. Ödev: Bir sonraki ders için sunumları okuma
14) Final proje sunumları. Bir sonraki ders için sunumları okuma
15) Final proje sunumları. Bir sonraki ders için sunumları okuma
16) Final proje sunumları. Bir sonraki ders için sunumları okuma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Akyürek, Rüveyda. Kurumsal İletişim Yönetimi. Anadolu Universitesi, 2005.
McWilliams, Abagail. "Corporate social responsibility." Wiley Encyclopedia of Management (2000).
Diğer Kaynaklar: Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Orlitzky, Marc, Frank L. Schmidt, and Sara L. Rynes. "Corporate social and financial performance: A meta-analysis." Organization studies 24.3 (2003): 403-441.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir.
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
3) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
4) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
6) Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar.
7) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
8) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
9) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
11) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
12) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
13) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
14) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
15) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
16) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
17) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
18) Teknik resim kullanarak iletişim kurar.
19) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
20) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
21) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
22) Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.
23) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir.
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
3) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
4) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
6) Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar.
7) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
8) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
9) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
11) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
12) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
13) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
14) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
15) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
16) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
17) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
18) Teknik resim kullanarak iletişim kurar.
19) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
20) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
21) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
22) Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.
23) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 50