Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş dersi: KSS kavramına genel bakış. Temel kavramlar üzerine tartışma. |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Argüden, Yılmaz. "Kurumsal sosyal sorumluluk." Kurumsal Sosyal Sorumluluk: İşletmeler ve Sosyal Sorumluluk (2007) |
2) |
KSS'nin temel aktörleri ve uygulama örnekleri |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Argüden, Yılmaz. "Kurumsal sosyal sorumluluk." Kurumsal Sosyal Sorumluluk: İşletmeler ve Sosyal Sorumluluk (2007) |
3) |
Sivil toplum kuruluşları; yapıları, işlevleri, çalışmaları. |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Argüden, Yılmaz. "Kurumsal sosyal sorumluluk." Kurumsal Sosyal Sorumluluk: İşletmeler ve Sosyal Sorumluluk (2007) |
4) |
Özel sektör; KSS çalışmaları. |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Argüden, Yılmaz. "Kurumsal sosyal sorumluluk." Kurumsal Sosyal Sorumluluk: İşletmeler ve Sosyal Sorumluluk (2007) |
5) |
Gönüllülük kavramı ve uygulamaları. |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Argüden, Yılmaz. "Kurumsal sosyal sorumluluk." Kurumsal Sosyal Sorumluluk: İşletmeler ve Sosyal Sorumluluk (2007) |
6) |
Ders paydaşları ile tanışma toplantıları, ihtiyaç analizleri. |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Argüden, Yılmaz. "Kurumsal sosyal sorumluluk." Kurumsal Sosyal Sorumluluk: İşletmeler ve Sosyal Sorumluluk (2007) |
7) |
VİZE SINAVI |
|
8) |
Gönüllü çalışma gruplarının oluşturulması: Saha ve destek gruplarının oluşturulması. |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Volunteering [electronic resource] : why we can't survive without it / Melanie Oppenheimer Handouts will be provided as needed |
9) |
Saha gruplarının çalışmalara başlaması. Destek grupları toplantısı ve rol dağılımlarının (tasarım, iletişim planı, duyurum, organizasyon vb.) yapılması. Ön araştırma çalışmalarının yapılması. |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Volunteering [electronic resource] : why we can't survive without it / Melanie Oppenheimer Handouts will be provided as needed |
10) |
Destek gruplarının taslak çalışmalarını sunması. Saha gruplarının çalışmaları hakkında durum raporlarının sunumu. |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Volunteering [electronic resource] : why we can't survive without it / Melanie Oppenheimer Handouts will be provided as needed |
11) |
Destek grupların çalışma planlanlarını, takvimlerini ve taktiklerini belirleyerek uygulama öncesi hazırlıkları çalışmaları. Saha gruplarının çalışmalarının devamı. |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Volunteering [electronic resource] : why we can't survive without it / Melanie Oppenheimer Handouts will be provided as needed |
12) |
Destek grupları uygulama hazırlıkları değerlendirmesi. Saha grupları durum raporları sunumu. |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Volunteering [electronic resource] : why we can't survive without it / Melanie Oppenheimer Handouts will be provided as needed |
13) |
Saha ve destek grupları buluşması. |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Volunteering [electronic resource] : why we can't survive without it / Melanie Oppenheimer Handouts will be provided as needed |
14) |
Saha ve destek grupları buluşması. |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Volunteering [electronic resource] : why we can't survive without it / Melanie Oppenheimer Handouts will be provided as needed |
15) |
Öğrenci deneyim raporlarının sunumları. |
Bir sonraki ders için sunumların okunması |
16) |
Öğrenci deneyim raporlarının sunumları. Genel değerlendirme |
Bir sonraki ders için sunumların okunması |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
3) |
Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak |
|
4) |
Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak |
|
5) |
Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak
|
|
6) |
Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek |
|
7) |
Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak |
|
8) |
Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek |
|