Dersin Amacı: |
Bu ders, halkla ilişkilerin temel kavramlarını, tarihsel gelişimini ve uygulama alanlarını ele alır. Kurumsal iletişim stratejilerinin oluşturulmasında halkla ilişkilerin rolünü irdeleyerek, öğrencilere iletişim planlaması, hedef kitle analizi, medya ilişkileri, itibar yönetimi, kriz iletişimi ve etik gibi temel başlıklarda kuramsal ve uygulamalı bilgiler kazandırmayı amaçlar. Ayrıca, ders kapsamında güncel örnek olaylar ve kampanya analizleri üzerinden halkla ilişkilerin farklı sektörlerde nasıl uygulandığı tartışılır. Dersin amacı öğrencilere halkla ilişkiler mesleğinin kuramsal altyapısını sunmak ve sektörel uygulamalarla ilişkilendirerek analitik düşünme, stratejik planlama ve yaratıcı iletişim yetkinlikleri kazandırmak. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, halkla ilişkilerin temel kavramlarını, tarihsel gelişimini ve uygulama alanlarını kuramsal ve pratik bir çerçevede ele alır. Reklam, pazarlama ve propaganda gibi alanlarla olan farklarını vurgularken; iletişim süreci, hedef kitle analizi, kamuoyu oluşturma, medya ilişkileri, itibar ve kriz yönetimi gibi temel konulara odaklanır. Ayrıca dijital halkla ilişkiler, etik ilkeler ve Türkiye’de halkla ilişkilerin gelişimi örnek olaylar ve güncel uygulamalar üzerinden tartışılır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Halkla ilişkilerin tanımı; amacı; temel kavramlar; reklam, propaganda ve pazarlamadan farkları;
|
|
2) |
Halkla ilişkilerin tarihsel gelişimi; dünyada ve Türkiye’de halkla ilişkilerin evreleri;
|
|
3) |
Halkla ilişkilerin ilkeleri; güven, şeffaflık, süreklilik, çift yönlü iletişim modelleri;
|
|
4) |
Halkla ilişkiler türleri; kamusal ilişkiler; kurumsal halkla ilişkiler; iç iletişim; medya ile ilişkiler;
|
|
5) |
Hedef kitle tanımı ve analizi; kamuoyu kavramı; kamuoyu oluşturma süreçleri;
|
|
6) |
Halkla ilişkilerde süreç yönetimi; araştırma, planlama, uygulama, değerlendirme aşamaları; |
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
7) |
Kriz yönetimi; proaktif ve reaktif halkla ilişkiler yaklaşımları; örnek vaka analizleri; |
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
8) |
Vize sınavı; |
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
9) |
İtibar yönetimi; kurumsal kimlik ve kurumsal imaj ilişkisi; örnek vaka incelemeleri; |
|
10) |
Medya ile ilişkiler; basın bülteni hazırlama; basın toplantısı düzenleme; medya planlaması; |
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
11) |
Halkla ilişkilerde kullanılan araçlar; sponsorluk; etkinlik yönetimi; sosyal sorumluluk projeleri; |
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
12) |
Dijital halkla ilişkiler; sosyal medya iletişimi; dijital PR; influencer ilişkileri; |
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
13) |
Halkla ilişkilerde etik; meslek ilkeleri; yasal çerçeve ve mesleki sorumluluklar;
|
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
14) |
Genel tekrar; kampanya örnekleri |
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık ve sağlık yönetimi alanındaki kavramları tanımlar ve yorumlar. |
|
2) |
Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirleyebilir; bunları çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme çalışma alanındaki kişilere liderlik edebilme ve takım ruhunu aşılayabilme becerilerine sahiptir. |
|
3) |
Örgütün/Kurumun paydaşları ve rakipleri ile ilişkilerini analiz eder; bunlara ilişkin çalışmaları etkin bir biçimde yürütür. |
|
4) |
Sağlık mevzuatını ve bunu esas alan kanun ve yasal düzenlemeler ile güncel değişiklikleri değerlendirebilir, gerekli anlaşma ve çözümler üzerinde hazırlık ve sunum yapabilir. |
|
5) |
Karar, uygulama ve davranışlarında sağlık yönetimine ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme yetkinliğindedir. |
|
6) |
Sektörel gelişimleri takip edebilecek, bilimsel araştırma yapabilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde İngilizceyi ve iş ilişkilerini sürdürebilecek düzeyde ikinci yabancı dili kullanır. |
|
7) |
Alanının gerektirdiği bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
8) |
Toplum sağlığı sorunlarını analiz ederek, ihtiyaçlar doğrultusunda çözümler üretebilir ve bu doğrultuda sağlık eğitimi ve iletişimi programlarını oluşturur. |
|
9) |
Örgüt/Kurum, iş, toplumsal ve bilimsel etik değerlere uygun davranır; kültürel değerler ile çevre koruma, kalite, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|