HRE202 Medya, Kültür ve Toplumİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HRE202
Ders İsmi: Medya, Kültür ve Toplum
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ZEYNEP GENEL
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. ZEYNEP GENEL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, medyanın toplum ve kültürle olan ilişkisini analiz etmek, toplumsal ve kültürel olguların değişim ve dönüşümünde medyanın rolünü anlamak ve değerlendirmektir.
Dersin İçeriği: Birey ve toplum arasındaki ilişkiye yönelik teorik açıklamaların incelenmesi; İdeoloji kavramının açıklanması; Global kapitalist hegemonya kavramının anlatılması; Medyanın izleyici üzerindeki etkilerinin tartışılması; Kitle iletişim kavramının incelenmesi; Kültürün ideolojik boyutuyla değerlendirilmesi; Birey ve toplum ilişkisine yönelik sosyolojik görüşleri açıklanması; Popüler kültürün tanımlanması; Sembolik güç kavramının tanımlanması; Global kültür kavramının tanımlanması; Çokkültürlülük olgusunun tanımlanması; Kamuoyu kavramının tanımlanması; Dünyadaki büyük haber ajanslarının incelenmesi; Etkin bir sosyalizasyon aracı olarak yeni medyanın incelenmesi; Popüler kültür bağlamında medyada yer alan kültür ürünlerini değerlendirilmesi;

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Medyanın toplum ve kültür üzerindeki etkilerine ilişkin kuramsal düşünme becerisi kazanacak, • Medyanın toplum ve kültür ile etkileşimine ilişkin değerlendirmelerde bulunacak ve bunları ifade etme becerisini geliştirecek, • Medyanın toplumsal işlevini eleştirel bakış açısıyla değerlendirecek, • Medyanın kültürel işlevlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirecek. • Kitle kültürü, popüler kültür, kültür endüstrisi kavramlarını tanımlayacak.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Birey ve toplum arasındaki ilişkiye yönelik sosyolojik açıklamaları değerlendirir. • Toplumsal yapı içindeki çeşitli iletişim biçimlerini tanımlar. • Sosyal sınıf kavramını açıklar. • Küreselleşmenin sosyo-ekonomik yapı üzerindeki etkilerini açıklar. Ders içeriğinin gözden geçirilmesi Okuma: Medya Kültür İletişim, James Lull, Vadi Yayınları, , Birinci bölümün okunması
2) • İdeoloji kavramını açıklar. • İdeoloji ve kitle iletişim arasındaki ilişkiyi açıklar. • İmaj sistemlerini açıklar. • İdeoloji ve bilinç arasındaki teorik ilişkiyi tanımlar. Okuma: Medya Kültür İletişim, James Lull, Vadi Yayınları, , İkinci bölümün okunması
3) • Hegemonya kavramını açıklar. • Hegemonya kavramı ve iletişim arasındaki ilişkiyi teorik olarak tanımlar. • Hegemonya kavramını küreselleşme ekseninde örneklerle değerlendirir. • Çeşitli siyasal rejimler bağlamında hegemonya kavramını değerlendirir. • Medya söylemlerini hegemonya kavramı çerçevesinde analiz eder. Okuma: Medya Kültür İletişim, James Lull, Vadi Yayınları, , Birinci bölümün okunması
4) • Medyanın birey üzerindeki etkilerini araştıran iletişim çalışmalarını açıklar. • Medyanın birey üzerindeki olası etkilerini tartışmaya açar. • Bireylerin medya karşısındaki tutum ve davranışlarını araştırır. • Medyanın toplum üzerindeki olası etkilerini tartışır. • Etki araştırmaları çerçevesinde medya izleyicisinin tutum ve davranışlarını değerlendirir. Final projesi çalışması Okuma: Medya Kültür İletişim, James Lull, Vadi Yayınları, Beşinci bölümün okunması İlgili ders notlarının okunması
5) • Kitle kavramını açıklar. • Kitle kültürü kavramının açıklar. • Kitle kültürünü geleneksel kültürden ayıran özellikleri tanımlar. • Teknolojinin kitle kültürü üzerindeki etkilerinin açıklanması • Medya tarafından oluşturulan çeşitli izleyici grupların tutum ve davranışlarının gözlemlenebilmesi ve değerlendirilmesi. • Medyanın ürettiği toplumsal gruplar ve çatışmaların gözlemlenebilmesi ve değerlendirilmesi. Final projesi çalışması Okuma: Medya Kültür İletişim, James Lull, Vadi Yayınları, Beşinci bölümün okunması İlgili ders notlarının okunması
6) • Kültürün ideolojik boyutuyla değerlendirilmesi. • Kültürün dilsel boyutuyla değerlendirilmesi. • Kültürün coğrafi bağlamda değerlendirilmesi. • Kültürel farklılıkların değerlendirilmesi. • Kültürün sosyal sınıflar bağlamında değerlendirilmesi. Okuma: Medya Kültür İletişim, James Lull, Vadi Yayınları, Altıncı bölümün okunması İlgili ders notlarının okunması
7) • ARA SINAV. • Birey ve toplum etkileşimini sosyolojik boyutuyla değerlendirir. • İdeoloji, imaj ve bilinç arasındaki ilişkiyi tanımlar. • İdeolojik yaklaşımlar çerçevesinde iletişim uygulamalarını değerlendirir. • Medya izleyici araştırmaları konusundaki yaklaşımları anlatır. • Kitle kültürü yaratma açısından medyanın etkilerini tartışır. • Kültürün ideolojik, dilsel ve coğrafi boyutunu iletişim bağlamında değerlendirir. Final projesi çalışması İlgili ders notlarının okunması
8) • Popüler kültür kavramının açıklanması. • Popüler kültürü hazırlayan unsurların açıklanması. • Popüler kültürü oluşturan dinamiklerin açıklanması. • Popüler kültüre ilişkin iletişim süreçlerinin değerlendirilmesi • Popüler kültürün toplumsal ve bireysel kimlik oluşturma işlevinin açıklanması. Final projesi çalışması Okuma: Medya Kültür İletişim, James Lull, Vadi Yayınları, Yedinci bölümün okunması İlgili ders notlarının okunması
9) • Popüler kültür ürünlerinin sermaye ve iktidar ilişkisi içinde açıklanması. • Kültürel üretim ve tüketim süreçlerinin açıklanması. • İletişimin kültürel üretim ve tüketim bağlamında değerlendirilmesi. • Kültür endüstrisinin açıklanması. • Kültür endüstrisi içinde iletişimin rolünün anlatılması. Final projesi çalışması Okuma: Medya Kültür İletişim, James Lull, Vadi Yayınları, Yedinci bölümün okunması İlgili ders notlarının okunması
10) • Global kültür yaratma sürecinde iletişim olgusunun örneklerle açıklanması. • İmaj olgusunu ulusal ve uluslararası ortamdaki işlevinin tanımlanması ve değerlendirilmesi. • İletişim olgusunun yerel kültürün oluşumu ve dönüşümü üzerindeki etkilerinin değerlendirilmesi. • Göç olgusu çevresinde gelişen iletişim süreçlerinin tanımlanması. Final projesi çalışması Okuma: Medya Kültür İletişim, James Lull, Vadi Yayınları, Dokuzuncu bölümün okunması İlgili ders notlarının okunması
11) • İletişimi kültürel kimliğin inşasında kullanımına yönelik bir olgu olarak değerlendirir. • İletişimin çokkültürlü toplumlardaki işlevini açıklar. • İletişimin diasporadaki işlevini açıklar. • İletişimi bir kültürel entegrasyon aracı olarak değerlendirir. • Global ve yerel arasındaki etkileşimin geliştirilmesini sağlayan iletişim uygulamalarını değerlendirir. Final projesi çalışması Okuma: Medya Kültür İletişim, James Lull, Vadi Yayınları, Dokuzuncu bölümün okunması İlgili ders notlarının okunması
12) • Kamuoyu kavramının tarihsel gelişim sürecini anlatır. • Medyanın kamuoyu oluşturma işlevini açıklar. • Medya modellerini anlatır. • Demokrasinin medyanın işleyişi açısından rolünü anlatır. • Medya içeriklerini eleştirel bakış açısı çerçevesinde sorgular. Medyadaki örneklerin incelenmesi İlgili ders notlarının okunması
13) • Dünyada medyanın işleyişi biçimini anlatır. • Küreselleşme karşısında medyanın tepkilerini açıklar. • Yerel medyanın sorumluluklarını anlatır. • Yerel medya çalışmalarının toplumla iletişim ve kamuoyu oluşturma açısından işlevini örneklerle açıklar. • Demokratik bir yerel medya için yapılması gerekenleri anlatır. Final projesi çalışması. İlgili ders notlarının okunması.
14) • Yeni medyanın toplumsallaştırma işlevini açıklar. • Yeni medya olgusunun toplumu dönüştürme gücünü değerlendirir. • Yeni medyanın kültürün endüstrileşmesine yönelik etkisini değerlendirir. • Yeni medyanın yarattığı sanal ortamın birey ve toplum üzerindeki etkilerini teorik olarak açıklar. • Yeni medyayla ortaya çıkan katılım kavramını değerlendirir. Final projelerinin gözden geçirilmesi İlgili makalelerin taranması ve incelenmesi
15) • Final projesi sunumu • Sınav • Medyayı popüler kültürü oluşturan bir unsur olarak değerlendirir. • Medyayı kültür endüstrisi kavramı çerçevesinde değerlendirir. • Medyanın işleyişini global kültür, yerel kültür, azınlıklar ve diasporalar bağlamında değerlendirir. • Medyayı kamuoyu ve demokrasi kavramları çerçevesinde değerlendirir. • Medyanın kimlik inşası bağlamında değerlendirir. • Yeni medyayı toplum ve kültür bağlamında değerlendirir. Dönem sonu
16) Dönem sonu Dönem sonu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Popüler Kültürü Anlamak
John Fiske
2012 Parşomen Yayınları

Medya Gösterisi
Douglas Kellner
2010 Açılım Kitap

Küreselleşme
Zygmunt Bauman
2010 Ayrıntı Yayınları

Kültür Endüstrisi Kültür Yönetimi
Theodor W. Adorno
2010 İletişim Yayıncılık

Simlakrlar ve Simülasyon
Jean Baudrillard
2010 Doğu Batı Yayınları
Diğer Kaynaklar: Medya İletişim Kültür
James Lull
2010, Vadi Yayınları


Medya ve Toplum
Yasemin İnceoğlu (haz.)
2014 Der Yayınları


Medya ve Toplum
Sevda Alankuş (Der.)
2010 IPS İletişim Vakfı Yayınları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) 1. Kişilerarası iletişime dair kuramları kavrama, 2. Halkla ilişkiler ve reklamcılığın temel kavramlarını ve uygulamalarını tanımak,
2) 1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme, 2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme, 3. Kitle iletişim kuramlarını ve bunların profesyonel iletişimcilerin etkinlikleriyle arasındaki ilişkiyi kavrama ve tartışma, 4. İletişim bilimi, işletme yönetimi, pazarlama, sosyoloji, örgütsel davranış, ekonomi, siyaset bilimi, hukuk, bilimsel araştırma ve kültürel çalışmalar vb. alanlara ait bilgileri halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplini içinde kullanma, 5. Tüm pazarlama iletişimi unsurlarını bilme; reklam, halkla ilişkiler, satış, doğrudan pazarlama konularında ve e-iletişim konusunda strateji geliştirme, araştırma, planlama ve uygulama, 6. Veri derleme, uygulama, çözümleme ve sonuçları yorumlama, 7. Temel davranış bilimlerini alanına uygulayabilme ve problem çözebilme. 8. Halkla ilişkiler kampanyaları ile ilgili planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi, 9. Bir işletme fonksiyonu olan halkla ilişkiler ile yönetim arasındaki etkileşimi anlama, 10. Başarılı bir halkla ilişkiler uygulaması için gerekli araştırma, amaçları tanımlama, hedef kitleleri ve bunlara uygun mesajları belirleme, doğru mecraları seçme ve sonuçları değerlendirme, 11. Reklam kampanyaları ile ilgili planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi, 12. Reklam sektöründe yönetsel becerileri edinebilme ve kullanabilme, 13. Medya araştırması, planlaması ve satın alma bilgi ve becerisi, 14. Çeşitli reklam mecraları için reklam materyallerini tasarlayabilme ve uygulayabilme
3) 1. Konuşmalar ve toplantılar için uygun duyuru metinlerini ve görsel araçları kullanarak etkin sunum yapma; kendini ifade edebilme ve bir projeyi sunabilme, 2. Bir ekip üyesi olarak çalışmak ve sorumluluk almak, 3. Halkla ilişkiler alanını etkileyecek siyasi, ekonomik ve teknolojik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme, 4. Başarılı kurumsal iletişimin unsurlarını tanıma, anlama ve tasarlama, 5. Belirtilen ya da hissettirilen gereksinimleri karşılayabilecek, kabul edilmiş profesyonel standartlara uygun halkla ilişkiler hizmetleri geliştirmesi, 6. Yaratıcı düşünce yöntem ve tekniklerini uygulayabilme
4) 1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama, 2. Halkla ilişkiler, reklam ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama, 3. Reklamcılığın dönemsel süreçlerine ilişkin bilgi sahibi olma ve yorumlama, 4. Reklam uygulamaları için gerekli pazar araştırmalarını tanımak ve reklamcılık açısından değerlendirebilmek,
5) 1. Eğitim, bilim ve teknolojinin gelişimini takip edebilme ve bu unsurların iletişim süreçleri ile etkileşimini tanıma ve betimleme, 2. Yeni yöntem ve teknolojileri takip eden, halkla ilişkiler, reklamcılık ve iletişim alanlarında uygulama, 3. Bilgi iletişim teknolojilerini reklam ve pazarlama kapsamında stratejik anlamda kullanabilme, 4. Görsel tasarım alanındaki çağdaş teknikleri ve yazılımları kavrayabilme ve kullanabilme, 5. Reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları, konuları takip edebilme, 6. Halkla ilişkiler uygulamalarıyla gerçek bir diyaloğun zihinsel, psikolojik ve moral şartlarını yaratmak ve mevcut tarafların kendi durumlarını ve görüş açılarını açıklamaya hakları olduğunu kabul etme, 7. Halkla ilişkiler uygulamalarında gerçeği önemseme, doğrulanabilir ve yerleşmiş gerçeklere dayanmayan bilgileri yaymama, 8. Gençlerin ve çocuklarla ilgili ürünlerin tanıtılması için hazırlanan halkla ilişkiler mesajlarında, onların güven duygularını zedeleyecek, ruhsal ve fiziksel zayıflıklarını etkileyecek içerik bulunmamasına özen gösterme, 9. Mesleklerini icra ederken, ilgili tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, 10. Meslekleri gereği edinebilecekleri sır niteliğindeki bilgilerin gizliliği prensibine saygı gösterme, 11. Meslekleri gereği kurdukları iletişimin açık, doğru, iki yönlü ve tarafların tam anlamıyla bilgilendirilmesine dayalı olmasına özen gösterme, 12. Kişisel veya kurumsal düzeyde rekabet etmek gereken durumlarda, rekabeti haksız olarak etkileyecek kişisel/kurumsal bağlantılarını; ikincil olarak üstlenilmiş görevleri vb. bu amaca hizmet edecek şekilde kullanmama, 13. Kurum içi iletişimde ayrımcılığı engelleme ve pozitif ayrımcılığın gelişmesini destekleme, 14. İş dünyasında çevre sorunlarına karşı ihtiyati yaklaşımları destekleme, 15. Çevresel sorumluluğu arttıracak her türlü faaliyete ve oluşuma destek verme, 16. Çevre dostu teknolojilerin gelişmesini ve yaygınlaşmasını destekleme,
6) 1. Toplumsal organizasyonlar ve kurumlar, aile, dini kurumları tanıma ve bu kurumların iletişim ile ilişkisini anlama, 2. Ortak ve geniş bir bilgi temeline, akademik çalışmalara, araştırmalara, etik ilkelere ve performans denetimine dayalı halkla ilişkiler ve reklam uygulamaları gerçekleştirmek, 3. Halkla ilişkiler ve reklamda kalite kavramını tanımak ve kavramak, 4. Türkiye’deki ve dünyadaki marka yönetimi stratejilerini değerlendirme, marka stratejilerini uygulama ve çeşitli kampanyaların analizlerini yapma, 5. Kalite sertifikası almayı hedefleyen, standart değerlendirmeyi, performans denetimini ve kalite geliştirmeyi sürekli kılacak sitemleri uygulayabilmek, 6. Halkla İlişkiler mesleğini sadece kuruma değil topluma da faydasını gözeterek uygulama, 7. Reklamda hedef kitleye uygun mesajları belirleme ve doğru mecraları seçme ve sonuçları değerlendirme, 8. İletişim ve reklam alanına yönelik yasal düzenlemeleri yorumlayabilme, 9. Temel konkur ilkelerini tanımak, konkur süreçlerini yönetmek ya da bu süreçlerde görev alıp çalışabilmek, 10. Uluslararası Reklam Uygulama Esasları’ndaki etik ilkelerin tanınması; bu doğrultuda reklam uygulamalarını doğruluk, dürüstlük, toplumsal sorumluluk, çocukların ve gençlerin korunması, kişilik haklarına saygı, sağlık ve çevreye duyarlılık, tüketicinin korunması gibi konular açısından değerlendirebilme, 11. Tüm bireylerin İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi’nden doğan haklardan yararlanmaları gerektiği inancıyla iletişim çalışmaları tasarlama, planlama, uygulama ve değerlendirme, 12. İletişim faaliyetlerinde insan onurunu korumak ve saygı göstermek, herkesin kendi yargısına kendisinin varmasını sağlamak, 13. Halkla ilişkiler uygulamalarında bütün koşullar altında hem hizmet ettiği kuruluşun hem de bu kuruluşun hizmet ettiği halk topluluklarının karşılıklı çıkarlarını gözetecek şekilde davranma, 14. Halkla ilişkiler ve reklamcılık mesleğini kamuoyunun çıkarılarını zedelemeyecek şekilde icra etme, 15. Mesleki faaliyetleri sırasında karşılıklı anlayış yaratmayı hedefleyerek kurdukları iletişimin, hem yasal hem de ahlaki açıdan toplumun kültürel değer ve inançlarını zedeleyici nitelikte olmamasını gözetme, 16. Çalışmaları esnasında Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu maddelerine uyum içinde davranma, 17. Meslek ahlakı ilkelerine ters düşecek görevleri kabul etmeme, 18. Mesleğin itibarını ve saygınlığını korumak ve yükseltmek için çalışma, 19. Meslektaşlarının itibarını zedeleyecek yorumlarda ve davranışlarda bulunmama, 20. Medyanın haber alma ve kamuoyunu bilgilendirme özgürlüğü ile Basın Meslek İlkeleri'ne saygı gösterme, 21. Bloglar, forumlar, video ve fotoğraf paylaşım siteleri, sosyal paylaşım ağları ve benzeri sosyal medya araç ve ortamlarının kamuoyunun bilgilendirilmesi ve kamuoyu görüşlerinin yansıtılması açısından zenginleştirici nitelikte olduğundan hareketle; bu ortamlardaki mesleki faaliyetlerde kimlikleri ve/ya temsil edilen kişi ve kurumların kimliklerini şeffaflık ilkesi doğrultusunda açıklama, 22. Kamuoyunu ya da onun temsilcilerini yanıltmama, 23. Şantaj, rüşvet ve baskı kullanmama, 24. Halkla ilişkiler uzmanı olarak bir müşteri ya da işverenle nicel sonuçları garanti eden bir sözleşme imzalamamak, 25. Sosyal kurallara aykırı, dürüst olmayan, insan onurunu ve karakterini zedeleyecek özellikteki girişim ve taahhütlerin içinde bulunmamak, 26. İş dünyasında ilan edilmiş insan haklarının desteklemesi ve bu haklara saygılı olma, 27. İş dünyasında insan hakları ihlallerinin suç ortağı olmama, 28. Her türlü çocuk işçi çalıştırılmasına karşı durma, 29. İş dünyasında yolsuzlukla mücadele etme, 30. İş dünyasında toplu müzakere özgürlüğünü destekleme, 31. Halkla İlişkiler ve reklam alanındaki etik ilkelerinin ihlal edilmemesi yönünde mesleki uygulamalar gerçekleştirme,

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1. Kişilerarası iletişime dair kuramları kavrama, 2. Halkla ilişkiler ve reklamcılığın temel kavramlarını ve uygulamalarını tanımak, 5
2) 1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme, 2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme, 3. Kitle iletişim kuramlarını ve bunların profesyonel iletişimcilerin etkinlikleriyle arasındaki ilişkiyi kavrama ve tartışma, 4. İletişim bilimi, işletme yönetimi, pazarlama, sosyoloji, örgütsel davranış, ekonomi, siyaset bilimi, hukuk, bilimsel araştırma ve kültürel çalışmalar vb. alanlara ait bilgileri halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplini içinde kullanma, 5. Tüm pazarlama iletişimi unsurlarını bilme; reklam, halkla ilişkiler, satış, doğrudan pazarlama konularında ve e-iletişim konusunda strateji geliştirme, araştırma, planlama ve uygulama, 6. Veri derleme, uygulama, çözümleme ve sonuçları yorumlama, 7. Temel davranış bilimlerini alanına uygulayabilme ve problem çözebilme. 8. Halkla ilişkiler kampanyaları ile ilgili planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi, 9. Bir işletme fonksiyonu olan halkla ilişkiler ile yönetim arasındaki etkileşimi anlama, 10. Başarılı bir halkla ilişkiler uygulaması için gerekli araştırma, amaçları tanımlama, hedef kitleleri ve bunlara uygun mesajları belirleme, doğru mecraları seçme ve sonuçları değerlendirme, 11. Reklam kampanyaları ile ilgili planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi, 12. Reklam sektöründe yönetsel becerileri edinebilme ve kullanabilme, 13. Medya araştırması, planlaması ve satın alma bilgi ve becerisi, 14. Çeşitli reklam mecraları için reklam materyallerini tasarlayabilme ve uygulayabilme 5
3) 1. Konuşmalar ve toplantılar için uygun duyuru metinlerini ve görsel araçları kullanarak etkin sunum yapma; kendini ifade edebilme ve bir projeyi sunabilme, 2. Bir ekip üyesi olarak çalışmak ve sorumluluk almak, 3. Halkla ilişkiler alanını etkileyecek siyasi, ekonomik ve teknolojik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme, 4. Başarılı kurumsal iletişimin unsurlarını tanıma, anlama ve tasarlama, 5. Belirtilen ya da hissettirilen gereksinimleri karşılayabilecek, kabul edilmiş profesyonel standartlara uygun halkla ilişkiler hizmetleri geliştirmesi, 6. Yaratıcı düşünce yöntem ve tekniklerini uygulayabilme 5
4) 1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama, 2. Halkla ilişkiler, reklam ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama, 3. Reklamcılığın dönemsel süreçlerine ilişkin bilgi sahibi olma ve yorumlama, 4. Reklam uygulamaları için gerekli pazar araştırmalarını tanımak ve reklamcılık açısından değerlendirebilmek, 5
5) 1. Eğitim, bilim ve teknolojinin gelişimini takip edebilme ve bu unsurların iletişim süreçleri ile etkileşimini tanıma ve betimleme, 2. Yeni yöntem ve teknolojileri takip eden, halkla ilişkiler, reklamcılık ve iletişim alanlarında uygulama, 3. Bilgi iletişim teknolojilerini reklam ve pazarlama kapsamında stratejik anlamda kullanabilme, 4. Görsel tasarım alanındaki çağdaş teknikleri ve yazılımları kavrayabilme ve kullanabilme, 5. Reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları, konuları takip edebilme, 6. Halkla ilişkiler uygulamalarıyla gerçek bir diyaloğun zihinsel, psikolojik ve moral şartlarını yaratmak ve mevcut tarafların kendi durumlarını ve görüş açılarını açıklamaya hakları olduğunu kabul etme, 7. Halkla ilişkiler uygulamalarında gerçeği önemseme, doğrulanabilir ve yerleşmiş gerçeklere dayanmayan bilgileri yaymama, 8. Gençlerin ve çocuklarla ilgili ürünlerin tanıtılması için hazırlanan halkla ilişkiler mesajlarında, onların güven duygularını zedeleyecek, ruhsal ve fiziksel zayıflıklarını etkileyecek içerik bulunmamasına özen gösterme, 9. Mesleklerini icra ederken, ilgili tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, 10. Meslekleri gereği edinebilecekleri sır niteliğindeki bilgilerin gizliliği prensibine saygı gösterme, 11. Meslekleri gereği kurdukları iletişimin açık, doğru, iki yönlü ve tarafların tam anlamıyla bilgilendirilmesine dayalı olmasına özen gösterme, 12. Kişisel veya kurumsal düzeyde rekabet etmek gereken durumlarda, rekabeti haksız olarak etkileyecek kişisel/kurumsal bağlantılarını; ikincil olarak üstlenilmiş görevleri vb. bu amaca hizmet edecek şekilde kullanmama, 13. Kurum içi iletişimde ayrımcılığı engelleme ve pozitif ayrımcılığın gelişmesini destekleme, 14. İş dünyasında çevre sorunlarına karşı ihtiyati yaklaşımları destekleme, 15. Çevresel sorumluluğu arttıracak her türlü faaliyete ve oluşuma destek verme, 16. Çevre dostu teknolojilerin gelişmesini ve yaygınlaşmasını destekleme, 5
6) 1. Toplumsal organizasyonlar ve kurumlar, aile, dini kurumları tanıma ve bu kurumların iletişim ile ilişkisini anlama, 2. Ortak ve geniş bir bilgi temeline, akademik çalışmalara, araştırmalara, etik ilkelere ve performans denetimine dayalı halkla ilişkiler ve reklam uygulamaları gerçekleştirmek, 3. Halkla ilişkiler ve reklamda kalite kavramını tanımak ve kavramak, 4. Türkiye’deki ve dünyadaki marka yönetimi stratejilerini değerlendirme, marka stratejilerini uygulama ve çeşitli kampanyaların analizlerini yapma, 5. Kalite sertifikası almayı hedefleyen, standart değerlendirmeyi, performans denetimini ve kalite geliştirmeyi sürekli kılacak sitemleri uygulayabilmek, 6. Halkla İlişkiler mesleğini sadece kuruma değil topluma da faydasını gözeterek uygulama, 7. Reklamda hedef kitleye uygun mesajları belirleme ve doğru mecraları seçme ve sonuçları değerlendirme, 8. İletişim ve reklam alanına yönelik yasal düzenlemeleri yorumlayabilme, 9. Temel konkur ilkelerini tanımak, konkur süreçlerini yönetmek ya da bu süreçlerde görev alıp çalışabilmek, 10. Uluslararası Reklam Uygulama Esasları’ndaki etik ilkelerin tanınması; bu doğrultuda reklam uygulamalarını doğruluk, dürüstlük, toplumsal sorumluluk, çocukların ve gençlerin korunması, kişilik haklarına saygı, sağlık ve çevreye duyarlılık, tüketicinin korunması gibi konular açısından değerlendirebilme, 11. Tüm bireylerin İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi’nden doğan haklardan yararlanmaları gerektiği inancıyla iletişim çalışmaları tasarlama, planlama, uygulama ve değerlendirme, 12. İletişim faaliyetlerinde insan onurunu korumak ve saygı göstermek, herkesin kendi yargısına kendisinin varmasını sağlamak, 13. Halkla ilişkiler uygulamalarında bütün koşullar altında hem hizmet ettiği kuruluşun hem de bu kuruluşun hizmet ettiği halk topluluklarının karşılıklı çıkarlarını gözetecek şekilde davranma, 14. Halkla ilişkiler ve reklamcılık mesleğini kamuoyunun çıkarılarını zedelemeyecek şekilde icra etme, 15. Mesleki faaliyetleri sırasında karşılıklı anlayış yaratmayı hedefleyerek kurdukları iletişimin, hem yasal hem de ahlaki açıdan toplumun kültürel değer ve inançlarını zedeleyici nitelikte olmamasını gözetme, 16. Çalışmaları esnasında Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu maddelerine uyum içinde davranma, 17. Meslek ahlakı ilkelerine ters düşecek görevleri kabul etmeme, 18. Mesleğin itibarını ve saygınlığını korumak ve yükseltmek için çalışma, 19. Meslektaşlarının itibarını zedeleyecek yorumlarda ve davranışlarda bulunmama, 20. Medyanın haber alma ve kamuoyunu bilgilendirme özgürlüğü ile Basın Meslek İlkeleri'ne saygı gösterme, 21. Bloglar, forumlar, video ve fotoğraf paylaşım siteleri, sosyal paylaşım ağları ve benzeri sosyal medya araç ve ortamlarının kamuoyunun bilgilendirilmesi ve kamuoyu görüşlerinin yansıtılması açısından zenginleştirici nitelikte olduğundan hareketle; bu ortamlardaki mesleki faaliyetlerde kimlikleri ve/ya temsil edilen kişi ve kurumların kimliklerini şeffaflık ilkesi doğrultusunda açıklama, 22. Kamuoyunu ya da onun temsilcilerini yanıltmama, 23. Şantaj, rüşvet ve baskı kullanmama, 24. Halkla ilişkiler uzmanı olarak bir müşteri ya da işverenle nicel sonuçları garanti eden bir sözleşme imzalamamak, 25. Sosyal kurallara aykırı, dürüst olmayan, insan onurunu ve karakterini zedeleyecek özellikteki girişim ve taahhütlerin içinde bulunmamak, 26. İş dünyasında ilan edilmiş insan haklarının desteklemesi ve bu haklara saygılı olma, 27. İş dünyasında insan hakları ihlallerinin suç ortağı olmama, 28. Her türlü çocuk işçi çalıştırılmasına karşı durma, 29. İş dünyasında yolsuzlukla mücadele etme, 30. İş dünyasında toplu müzakere özgürlüğünü destekleme, 31. Halkla İlişkiler ve reklam alanındaki etik ilkelerinin ihlal edilmemesi yönünde mesleki uygulamalar gerçekleştirme, 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Grup Projesi
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 16
Uygulama 16 16
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 16
Sunum / Seminer 16 16
Proje 16 16
Ara Sınavlar 16 16
Final 16 16
Toplam İş Yükü 112