HRE303 İkna Teknikleriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Gıda Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Gıda Mühendisliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HRE303
Ders İsmi: İkna Teknikleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. NEZAHAT HANZADE URALMAN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. NEZAHAT HANZADE URALMAN
Doç. Dr. ZEYNEP GENEL
Dr.Öğr.Üyesi FATMA YONCA TUNÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilerin kişiler arası iletişim becerilerinde iki önemli yeteneğini geliştirmeyi amaçlamaktadır: görsel ve işitsel medyayı etkili bir şekilde kullanmak ve sunumun amacı doğrultusunda dinleyicileri ikna edebilmek.
Dersin İçeriği: Sunum becerileri; Başarılı Konuşmacıların Sunum Sırları; İlk Deneyim; Fikir Üretme Teknikleri; İkinci Deneyim; İş hayatında, Ticarette, Pazarlamada ikna Teknikleri; Bir Ürünün Az Bulunmasının İkna Sürecindeki Rolü; Sunum Teknikleri; Toplumsal Kanıt:Gerçek “Biziz”; Otorite: Yönlendirilmiş Saygı; Bağlılık ve Tutarlılık: Aklın Canavarları; Azlık: Birkaç Kuralı

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Etkin sunum yapabilme becerisi
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Bu ders, öğrencilerin kişiler arası iletişim becerilerinde iki önemli yeteneğini geliştirmeyi amaçlamaktadır: görsel ve işitsel medyayı etkili bir şekilde kullanmak ve sunumun amacı doğrultusunda dinleyicileri ikna edebilmek. • Etkin sunum yapabilme becerisi • İş yaşamında pek çok açıdan kendini geliştirme • Ikna becerileri edinme • Hızla değişen iş dünyasını anlama
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Öğrencilere dersi tanıtma Bir sonraki ders için verilecek okuma
2) • Derse giriş • Sunum becerilerinin gerekliliğini öğrenme • İş yaşamında iletişimin önemini tartışma • İknanın satış ve pazarlamadaki önemini vurgulama • İkna tekniklerini sıralama Bir sonraki ders için verilecek okuma
3) • İletişim nedir? Sorusunu cevaplama • 5N1K başarının kuralları üzerine tartışma • 5N1K örneğini gösteren bir sunum izleme • İzlenen sunum üzerine ikna ve iletişimin rollerini belirleme • İkna tekniklerinin önemini tartışma Bir sonraki ders için verilecek okuma
4) • Okurken duygu ve düşünce aktarımı üzerine tartışma • Tüketici davranışlarını gözlemleme • Tüketici davranışlarına yönelik ikna teknikleri geliştirme • Tüketicinin ilk anda algıladıkları üzerine vurgu yapma Bir sonraki ders için verilecek okuma
5) • Ne sunulmalı ? sorusuna cevap arama • İçerik hakkında tartışma • Fikir kavramı üzerine konuşma • Sunumda ipuçları belirleme • Tüm bu kavramlar eşliğinde ikna edici bir sunumun parçalarını birleştirme Bir sonraki ders için verilecek okuma
6) • Bir yöntem olarak Storyteller’s Tour örneğini inceleme • Bu yöntemi slaylarla ve video örnekleriyle izleme • Bir sunum ve ikna tekniği olarak analiz etme • Bir başka basit sunum örneğiyle karşılaştırmasını yapma Bir sonraki ders için verilecek okuma
7) • İstek, nasıl etkili ve kabul edilebilir bir hale gelir? sorusunu cevaplama • Kullanılan dilin ikna başarısına etkisini tartışma • Günlük yaşamda ikna psikolojisinin kurallarını belirleme • Fiziksel çekiciliğin ikna sürecindeki rolünü algılama • İknanın otoriteyle ilişkisini açıklama Bir sonraki ders için verilecek okuma
8) • İstek, nasıl etkili ve kabul edilebilir bir hale gelir? sorusunu cevaplama • Kullanılan dilin ikna başarısına etkisini tartışma • Günlük yaşamda ikna psikolojisinin kurallarını belirleme Bir sonraki ders için verilecek okuma
9) • İsteğin etkili ve kabul edilebilir bir hale gelmesini öğrenme • Çoğunluğun yaptıklarının doğru ya da kabul edilebilir olup olmadığını tartışma • Az bulunan ürünleri tespit etme • Bu az bulunan ürünlerin pazarlama tekniklerini inceleme • Pazarlama teknikleri ile ürünlerin satış oranlarını analiz etme Bir sonraki ders için verilecek okuma
10) • Nasıl sunmalı? sorusunu örneklerle çözümleme • Sunum sırasında uygun sözcükleri ve karakterleri örneklendirme • Sunum sırasında görselleri ve sembolleri analiz etme • Sunumda referans gösterme örneklerini anlama • Örnek video üzerinden tüm bu soruları cevaplama Bir sonraki ders için verilecek okuma
11) • Toplumsal kanıt ilkesini tanımlama • İnsan gücü ve büyük tufan sonrası konularını tartışma • Kendini Mağduriyetten Kurtarma tekniklerini analiz etme • Savunma kavramı içinde sabotaj ve yukarı bakış kavramlarını tartışma • Kendini mağduriyetten kurtarma tekniklerini betimleme Bir sonraki ders için verilecek okuma
12) • Otorite baskısının gücünü tartışma • Kör otoritenin çekiciliği ve tehlikeleri üzerine konuşma • İçerik ve çağrışım karşılaştırmasını analiz etme • Bu karşılaştırma çerçevesinde ünvan, kıyafet ve süs kavramlarını inceleme • Savunma konu başlığı altında yetkili otorite ve sinsi samimiyet kavramlarını betimleme Bir sonraki ders için verilecek okuma
13) • Çabuk çözüm, saklambaç ve saçma kale kavramlarını tartışma • Kalp ve Akıl üzerine analiz yapma • İçten seçim kavramını tanımlama • Toplum yararı için destek konusunu araştırma • Savunma konu başlığı altındaki kavramları doğrulama Bir sonraki ders için verilecek okuma
14) • Sınırlı sayılar ve zaman kısıtlamaları üzerine tartışma • Psikolojik etki konu başlığı altında sansürü değerlendirme • Yetişkinlerin tepkileri üzerine konuşma • En uygun şartlar konu başlığını belirleme • Az kaynaklar için rekabet :mantıksız hırs konusunu analiz etme Bir sonraki ders için verilecek okuma
15) • Toplumsal kanıt ilkesini tanımlama • İnsan gücü ve büyük tufan sonrası konularını tartışma • Kendini Mağduriyetten Kurtarma tekniklerini analiz etme Veri yok
16) Final sınavı Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Cialdini, Robert. İknanın Psikolojisi(Teori ve Pratik Bir Arada), Mediacat Yayıncılık, İstanbul, 2010.
Diğer Kaynaklar: Shapiro, Daniel ve Fisher Roger. İkna Teknikleri - Duygularla "Mantık Ötesi" (Duygularla "Mantık Ötesi" İkna Teknikleri), Sistem Yayıncılık, İstanbul 2010

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

1

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir.
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
3) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
4) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
6) Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar.
7) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
8) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
9) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
11) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
12) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
13) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
14) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
15) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
16) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
17) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
18) Teknik resim kullanarak iletişim kurar.
19) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
20) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
21) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
22) Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.
23) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir.
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
3) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
4) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
6) Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar.
7) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
8) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
9) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
11) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
12) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
13) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
14) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
15) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
16) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
17) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
18) Teknik resim kullanarak iletişim kurar.
19) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
20) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
21) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
22) Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.
23) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 5
Sunum 1 % 5
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 50