Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kamu yönetimi kavramı ve özellikleri
Demokrası
Yerinden yönetim
Sosyal Devlet
Kavramlarının tartışılması
Ders tanıtımı
Sınav değerlendirme kriterleri
Tanışma
Kaynakların tanıtılması |
Syllabus okunması |
2) |
Halkla İlişkiler Perspektifinden Kamu Kurumlarında Güvenin İnşasıHalkla İlişkiler Perspektifinden Kamu Kurumlarında Güvenin İnşası
"HALKLA İLİŞKİLER PERSPEKTİFİNDEN GÜVEN KAVRAMI: KATILIMCILIK, ŞEFFAFLIK VE HESAP VEREBİLİRLİK İLKELERİNİN KAMU KURUMLARINA YÖNELİK GÜVENİN OLUŞMASINDAKİ ROLÜ" konulu makale ile Halkla İlişkilerin iki yönlü İletişimi, tanıma, tanıtma ile şeffaflık ve hesap verebilirliğe ilişkin kavramların tartışması bu makalede bulunmaktadır. Böylelikle kamu kurumlarında Halkla İlişkilerin işlevi, demokrası ve katılımcılık ekseninde güvenin inşasına ilişkin temel kavramlar öğrenilebilecektir.KATILIMCILIK, ŞEFFAFLIK VE HESAP VEREBİLİRLİK İLKELERİ
HALKLA İLİŞKİLER MODELLERİ |
Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
Ders notlarının okunması |
3) |
Kamu Kurumlarında Halkla İlişkilerin Sosyal Sorumluluk İlkesinin Uygulanması
SOSYAL SORUMLULUK KAVRAMI
SALKLA İLİŞKİLER MODELLERİNDE SOSYAL SORUMLULUK |
"HALKLA İLİŞKİLERDE SOSYAL SORUMLULUK İLKESİ: KAMU KURULUŞLARI YAKLAŞIMI BAKIMINDAN KONYA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ UYGULAMA ÖRNEKLERİ" ne ilişkin makalenin okunması
Ders slayt ve örnek olayların derlenmesi
Tartışma soruları hazırlanması |
4) |
• Yerel Yönetimlerin Öneminin içselleştirilmesi
• Yerel yönetimlerde halkla ilişkilerin öneminin anlaşılması
• Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkiler uygulamalarının öğrenilmesi
• Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkiler sürecinin işleyişinin öğrenilmesi
• Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkilerin tanıma ve tanıtma araçlarının öğrenilmesi
• Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkilerin internet uygulamalarının anlaşılması
|
İlgili makalelerin tartışılması |
5) |
KAMU VE ÖZEL SEKTÖRDE HALKLA İLİŞKİLERİN KARŞILAŞTIRILMASI
Halkla ilişkilerin farklılıkları halkla ilişkilerin temel unsurları olan;
• Örgütlenme,
• Amaç,
• Mevzuat,
• Hedef Kitle ve Taraflar,
• Yöntem ve Uygulamalar,
• Finansman,
• Denetim |
İlgili Yayınların okunması
Tartışma Konularına ilişkin soru hazırlama |
6) |
Kamu Yönetiminde Halkla İlişkilerin İşlevleri
1)Tanıma ve 2)Tanıtma |
İlgili yayınların okunması
Tartışma konusu hazırlama |
7) |
Kamusal Alanda İletişim
Gündem Belirleme Kuramı Çerçevesinde Sosyal
Medya Kullanımı |
Gündem belirleme kuramını tekrar okuma ödevi
soru ve cevap hazırlama
uygulamalardan konuyla ilişkili örnek toplama |
8) |
VİZE SINAVI • Yerel Yönetimlerin Öneminin içselleştirilmesi
• Yerel yönetimlerde halkla ilişkilerin öneminin anlaşılması
• Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkiler uygulamalarının öğrenilmesi
• Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkiler sürecinin işleyişinin öğrenilmesi
• Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkilerin tanıma ve tanıtma araçlarının öğrenilmesi
• Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkilerin internet uygulamalarının anlaşılması
• Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkiler Planı oluşturmanın öğrenilmesi
|
Ders içeriğinin gözden geçirilmesi
Kaynakların incelenmesi
|
9) |
Sayısal (Dijital) Vatandaşlık
|
soru ve cevap hazırlama
uygulamalardan konu ile ilgili örnek toplama
Dijital (Dijital) Vatandaşlık başvuruları |
10) |
Stratejik İletişim Planı neleri içermelidir;
• İletişim amacının belirlenmesi,
• Planın uygulamada kalacağı süre
• Mevcut durum analizi,
• İş hedefi,
• İletişim hedefi,
• Hedef kitle,
• Sosyal paydaşlar, |
Stratejik plan örneği üzerinde çalışma
Örnek vaka tartışması
Soru cevap |
11) |
Kamu Yönetimi hizmetlerinin halka tanıtılması (bilme tanıma eksikliğinin giderilmesi) araçları
Danışma ve Yönlendirme Masaları
Danışma Telefon hatları
Web sayfalarında bulunacak sekmeler
Sosyal medya da yapılacak açıklamalar
Bilboardlar, afişler
Gazete ilanları
|
Örnek vaka tartışması
Soru cevap
Kamu kurumlarının web sayfaları üzerinden tanıtma faaliyetlerinin incelenmesi |
12) |
Kamu Kurumlarında Halkla İlişkiler Programı Hazırlama ve hazırlık basamakları
Halkla İlişkiler Programları Açısından Önemli Konular
Saydamlık
Teknoloji Kullanımı
Amaçlar
Yöntemler
Denetim
Kontrol
Değerlendirme
|
İlgili yayınların ve halkla ilişkiler kitaplarının okunması |
13) |
Kamu Kurumlarında Basın Büroları ya da Basın ve Halkla İlişkiler Birimleri
Birimlerin yapılanması
Çalışma esasları
Yetkileri
Görev ve sorumlulukları
Yerine getirilen faaliyetler |
İlgili kitap bölümünün okunması |
14) |
*Halkla İlişkilerin Kamu ve özel sektörde örgütlenmedeki yeri ve önemi
*Halkla İlişkiler Birimlerinin kamu ve özel sektörde adları
* Kamu ve Özel kesimde halkla ilişkilerin arasındaki amaç açısından farkları
*Kamu ve Özel kesimde halkla ilişkilerin işleyişinde Mevzuat ve Kuralcılık |
Final projelerinin gözden geçirilmesi |
15) |
*Kamu kurumlarında sosyal medya strateji ve uygulamaları
*Sosyal medya stratejisi oluşturma (iletişim hedeflerini ortaya koymak, süre
ve taktik planlama, hedef kitle tanımı)
• Yönetim organizasyon oluşumunu tamamlamak,
• Siber güvenlik yönetimi (sayfa güvenliği için gerekli bilgi yönetimi)
• Sosyal ağ tercihlerini yapmak (Hangi sosyal medya kanalları kullanılacağına
karar vermek)
• Profil oluşturmak (Kurumsal kimliğe uygun mimaride profil sayfaları inşa
etmek)
• İçerik planı hazırlamak
• İçerikleri hazırlamak |
İlgili ek kaynakların okunması |
16) |
final |
Metin, H., & Altunok, M. (2002). Karşılaştırmalı bir yaklaşımla kamu yönetimi ve özel sektörde halkla ilişkiler. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (3), 79-99. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. |
|
2) |
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. |
|
3) |
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. |
|
4) |
Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. |
|
5) |
Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. |
|
6) |
Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. |
|
7) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. |
|
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. |
|
9) |
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. |
|
10) |
Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir |
|
11) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
|
12) |
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
|