HRE417 Sanat Yönetiminde Halkla İlişkilerİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Endüstri MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstri Mühendisliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HRE417
Ders İsmi: Sanat Yönetiminde Halkla İlişkiler
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. NEZAHAT HANZADE URALMAN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. NEZAHAT HANZADE URALMAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Stratejik pazarlama iletişimi alanına temel bir girişten sonra bu ders,kültür kurumlarının iletişim stratejilerine yenilikçi bir bakış açısı kazandırmayı hedeflemektedir. Sektörden örneklere de yer verilecek derste öğrenciler fon kaynakları ve sponsorluk geliştirme teknikleri konusunda bilgi sahibi olacaktır.
Dersin İçeriği: Sanat kurumlarının halkla ilişkiler ihtiyaçlarını belirlemek
Müzeler ve galeriler dahil olmak üzere farklı sanat kurumları için iletişim planı belirlemek
Sanat kurumlarının kurumsal kimliğinin etkili aktarımı için yeni yaklaşımlar sunmak
Sponsorluk dosyası hazırlamak
Farklı fon kaynaklarını inceleme ve başvurma pratiği kazanma

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sivil toplum teorileri; sivil toplum kavramının tarihteki dönüşümü; tarihte sivil toplum kavramı; Sivil toplumun oluşturulmasını sağlayan dinamikler; sivil toplum kuruluşunun tanımı; kar amacı gütmeyen kuruluşun tanımı; sivil toplum kuruluşunun vizyonu, misyonu ve amacı; kar amacı gütmeyen kuruluş türleri; üçüncü bir sektör olarak sivil toplumun gelişim süreci; üçüncü sektör olarak sivil toplum kuruluşlarının farklı tanımları; farklı siyasi yapılanmalarda sivil toplum örgütlenmesine yönelik yaklaşımlar; demokratik süreç açısından sivil toplum kuruluşlarının örgütsel biçimleri; sivil toplum kuruluşlarında katılımcı organizasyon yapısı; sivil toplum örgütü için iletişim faaliyetinin önemi; sivil toplum kuruluşlarının kurum içi iletişimi; sivil toplum kuruluşlarında yazılı iletişimin önemi ve türleri; sivil toplum kuruluşlarının yeni iletişim teknolojilerini kurum içi iletişim sürecine uyarlama biçimleri.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Kültür Kurumu ve iletişim Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Selected sections from Event sponsorship / Bruce E. Skinner, Vladimir Rukavina, Hoboken, N.J. : John Wiley & Sons, c2003. Andrew McIlroy, “Funding the future: A user's manual for fundraising in the arts”, Grading and Assessment: Legal documents and other related articles and reading material posted online
2) Yoksa, yoksunuz: Strateji Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Selected sections from Event sponsorship / Bruce E. Skinner, Vladimir Rukavina, Hoboken, N.J. : John Wiley & Sons, c2003. Andrew McIlroy, “Funding the future: A user's manual for fundraising in the arts”, Grading and Assessment: Legal documents and other related articles and reading material posted online
3) Fark yaratmak için: PR Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Selected sections from Event sponsorship / Bruce E. Skinner, Vladimir Rukavina, Hoboken, N.J. : John Wiley & Sons, c2003. Andrew McIlroy, “Funding the future: A user's manual for fundraising in the arts”, Grading and Assessment: Legal documents and other related articles and reading material posted online
4) Kritik faktör: Basın Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Selected sections from Event sponsorship / Bruce E. Skinner, Vladimir Rukavina, Hoboken, N.J. : John Wiley & Sons, c2003. Andrew McIlroy, “Funding the future: A user's manual for fundraising in the arts”, Grading and Assessment: Legal documents and other related articles and reading material posted online
5) Keskin bıçak: Sosyal medya Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Selected sections from Event sponsorship / Bruce E. Skinner, Vladimir Rukavina, Hoboken, N.J. : John Wiley & Sons, c2003. Andrew McIlroy, “Funding the future: A user's manual for fundraising in the arts”, Grading and Assessment: Legal documents and other related articles and reading material posted online
6) Geleceğe yatırım: Yan alanlar / Sponsor ilişkileri Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Selected sections from Event sponsorship / Bruce E. Skinner, Vladimir Rukavina, Hoboken, N.J. : John Wiley & Sons, c2003. Andrew McIlroy, “Funding the future: A user's manual for fundraising in the arts”, Grading and Assessment: Legal documents and other related articles and reading material posted online
7) VİZE SINAVI Bruce E. Skinner, Vladimir Rukavina, Hoboken, N.J. : John Wiley & Sons, c2003. Andrew McIlroy, “Funding the future: A user's manual for fundraising in the arts”, Grading and Assessment: Legal documents and other related articles and reading material posted onlin
8) Ders konuğu /Fon Geliştirme Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Hagoort, Giep. Art management: Entrepreneurial style. Eburon Uitgeverij BV, 2003.
9) Ders konuğu / Sponsorluk Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Hagoort, Giep. Art management: Entrepreneurial style. Eburon Uitgeverij BV, 2003.
10) Sanat ve Özel Sektör: Hamilikten Piyasa ve Sponsorluğa : Türkiye ve bir başka ülkeden özel sektörün sanata desteğine dair vaka örnekleri üzerine sunum Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Hagoort, Giep. Art management: Entrepreneurial style. Eburon Uitgeverij BV, 2003.
11) Sanat ve Devlet : Türkiye'de ve grubun seçeceği başka bir ülkede devletin sanatla olan ilişkisi üzerine sunum Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Hagoort, Giep. Art management: Entrepreneurial style. Eburon Uitgeverij BV, 2003.
12) Sanatın iktisadı: Sanatın değeri üzerine tartışma Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Hagoort, Giep. Art management: Entrepreneurial style. Eburon Uitgeverij BV, 2003.
13) Aracılar: Koleksiyonerler, Sanat Tacirleri, Galeriler, Sanat Müzeleri, Küratörler, Bienaller, Sanat Fuarları, Müzayedeler II 6. Grup: İstanbul ve Venedik bienalleri üzerine sunum Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Hagoort, Giep. Art management: Entrepreneurial style. Eburon Uitgeverij BV, 2003.
14) Vaka Çalışması/Küçük bir etkinliğin bütçelenmesi Bir festival için bütçeleme ve finansal yönetim Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Hagoort, Giep. Art management: Entrepreneurial style. Eburon Uitgeverij BV, 2003.
15) Genel değerlendirme ve kapanış Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Hagoort, Giep. Art management: Entrepreneurial style. Eburon Uitgeverij BV, 2003. Selected sections from Event sponsorship / Bruce E. Skinner, Vladimir Rukavina, Hoboken, N.J. : John Wiley & Sons, c2003. Andrew McIlroy, “Funding the future: A user's manual for fundraising in the arts”, Grading and Assessment: Legal documents and other related articles and reading material posted online
16) FİNAL HAFTASI Bruce E. Skinner, Vladimir Rukavina, Hoboken, N.J. : John Wiley & Sons, c2003. Andrew McIlroy, “Funding the future: A user's manual for fundraising in the arts”, Grading and Assessment: Legal documents and other related articles and reading material posted online

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Selected sections from Event sponsorship / Bruce E. Skinner, Vladimir Rukavina, Hoboken, N.J. : John Wiley & Sons, c2003. Andrew McIlroy, “Funding the future: A user's manual for fundraising in the arts”, Grading and Assessment: Legal documents and other related articles and reading material posted online
Diğer Kaynaklar: Hagoort, Giep. Art management: Entrepreneurial style. Eburon Uitgeverij BV, 2003.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 5
Sunum 1 % 5
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 50