Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Dünyada ve Türkiye’de reklamcılığın gelişimine dair kısa bir hatırlatma yapılması.
• Pazarlama iletişiminde reklamın yerinin açıklanması.
• Reklam ajanslarının organizasyonel yapısının açıklanması.
• Ajansların işleyişinde yer alan bölümlerin sıralanarak tanımlanması.
• Bölümlerin sorumluluklarının ele alınarak açıklanması. |
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması.
|
2) |
• Reklam üretimi sürecinin tanımlanması.
• Reklam stratejisinin geliştirilmesi konusunun ele alınması.
• Medya kararlarının belirlenmesinin tanımlanması.
• Reklam ortamlarının belirlenmesinin açıklanması. |
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması.
|
3) |
• Yazılı reklam ortamlarının sıralanarak açıklanması.
• Basında ölçümleme kavramının anlatılması.
• Basında maliyet hesaplaması kavramının açıklanması.
• Yayın yapan reklam ortamlarının sıralanarak açıklanması.
• Televizyonda ölçümleme kavramının açıklanması.
• Radyoda ölçümleme kavramının açıklanması. |
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
4) |
• Diğer reklam ortamlarının sıralanarak anlatılması.
• Açıkhavada ölçümleme olgusunun ele alınması.
• Sinemada ölçümleme olgusunun açıklanması.
• İnternette ölçümleme ve planlama konusunun anlatılması.
• Reklam prodüksiyon şirketinin yapısı ve işleyişinin anlatılması. |
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
5) |
• Basılı reklam ortamları için reklam metni yazımı sürecinin açıklanması.
• Layout kavramının tanımlanması ve örneklendirilmesi.
• Basılı reklam için reklam metninde prodüksiyon aşamasının tanımlanması.
• Basılı reklamda fotoğraf kullanımı konusunun açıklanması. |
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
6) |
• Radyo spotunun hazırlanma aşamalarının sıralanarak açıklanması.
• Radyoda metin yazma konusunda dikkat edilecek noktaların açıklanması.
• Radyo spotunda ses seçiminin ele alınması.
• Radyo spotunda müzik seçimi konusunun ayrıntılandırılması.
• Jingle, stok müzik, reklam müziği, vokaller, ses dizaynı, kayıt, miksaj terimlerinin açıklanması.
|
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
7) |
• Seslendirme stüdyosu ziyareti gerçekleştirilerek bir önceki ders kapsamında edinilen bilgilerin uygulama aşamalarında gözlem yapılması ve bilgilerin pekiştirilmesi. |
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
8) |
• Basılı reklam ortamlarının sıralanması.
• Televizyon reklamlarında anlatım biçimlerinin sıralanması.
• Senaryo yazımının açıklanması.
• Story board teriminin açıklanması ve örneklerle ele alınması.
• Çekim aşamasının sıralanması. |
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Vize sınavı için tüm konuların tekrar edilmesi.
|
9) |
Grup tartışması.
Örneklerin değerlendirilmesi
|
Açıklanan konuların tekrar edilmesi. |
10) |
• Alt başlık kavramının açıklanması.
• Çekim öncesi hazırlıkların anlatılması.
• Ön prodüksiyon kavramının anlatılması.
• PPM (pre production meeting) kavramının tanımlanması.
• Kurgu aşamasının anlatılması.
• Dağıtım ve yayın aşamalarının açıklanması.
|
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
11) |
• Film stüdyosu ziyareti gerçekleştirilerek bir önceki ders kapsamında edinilen bilgilerin uygulama aşamalarında gözlem yapılması ve bilgilerin pekiştirilmesi. |
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
12) |
• Animasyon stüdyosu ziyareti ile ders kapsamında edinilen bilgilerin uygulama aşamalarında gözlem yapılması ve bilgilerin pekiştirilmesi. |
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
13) |
• Post prodüksiyonda kurgu ve montaj aşamalarının tanımlanması.
• Post prodüksiyonda görsel effect ve online finishing aşamalarının açıklanması.
• Post prodüksiyonda seslendirme aşamasının tanımlanması.
• Post prodüksiyonda color grading aşamasının açıklanması.
• Post prodüksiyonda video transfer ve Sinefekt, aşamasının tanımlanması
|
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
14) |
• Post prodüksiyon stüdyosu ziyareti ile ders kapsamında edinilen bilgilerin uygulama aşamalarında gözlem yapılması ve bilgilerin pekiştirilmesi. |
Final sınavı için konuların tekrar edilmesi. |
15) |
• Post prodüksiyonda kurgu ve montaj aşamalarının tanımlanması.
• Post prodüksiyonda görsel effect ve online finishing aşamalarının açıklanması.
• Post prodüksiyonda seslendirme aşamasının tanımlanması. |
Veri Yok |
16) |
FİNAL |
Adım Adım Reklam Üretimi (Reklam Filmi Prodüksiyonu)
Nesrin Tan Akbulut & Elif Eda Balkaş
2010. İstanbul: Beta
Televizyon Reklam Filmi Yapımı. Kavramlar, Uygulamalar, Sorunlar ve Telif Hakları.
Nesrin Tan Akbulut & Elif Eda Balkaş Erdoğan
2010. İstanbul: Beta
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. |
|
2) |
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. |
|
3) |
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. |
|
4) |
Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. |
|
5) |
Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. |
|
6) |
Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. |
|
7) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. |
|
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. |
|
9) |
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. |
|
10) |
Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir |
|
11) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
|
12) |
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
|