Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Kursun tanıtımı.
• Mecraların tanıtımı
• Mecralarda yer alan reklamların listelenmesi
• Reklamların sınıflandırılması
• Pazarlama ve satış yönetimini açıklanması
• Kuramsal konuların tartışılması |
Konunun gözden geçirilmesi
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması
|
2) |
• Reklamın sınıflandırılması ve özelliklerinin açıklanması
• Reklamların yapana göre örneklerle açıklanması
• Reklamların amacına göre örneklerle açıklanması
• Reklamların hedef kitlesine göre örneklerle açıklanması
• Reklamların taşıdığı mesaja göre örneklerle açıklanması
• Reklamların zamana göre örneklerle açıklanması
• Reklamların coğrafi kriterlere göre örneklerle açıklanması
• Bütün reklamların genel bir değerlendirmesi.
|
Konunun gözden geçirilmesi
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması |
3) |
• Mecralarda ele alınan reklam türleri ve özelliklerinin açıklanması
• Basılı reklamların ( gazete, dergi, katalog, broşür, el ilanı, insert) özelliklerinin açıklanması
• Basılı reklamların kendi içindeki önemi üzerine açıklama
• Firmaların basılı reklamlara olan yaklaşımlarındaki farklılıkların açıklanması
• Basılı reklamların avantaj ve dezavantajlarının açıklanması
• Basılı reklamların genel bir değerlendirmesi
|
Konunun gözden geçirilmesi
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması
|
4) |
• Mecralarda ele alınan reklam türleri ve özelliklerinin gözden geçirmek
• Radyo, TV, Sinema reklamların özelliklerinin açıklanması
• Reklamların kendi içindeki özelliklerin firmalar açısından değerlendirilmesi
• Reklamların avantaj ve dezavantajlarının açıklanması
• Firmaların ve tüketicilerin reklamlara olan yaklaşımlarındaki farklılıkların açıklanması
• Reklamların genel bir değerlendirmesini yapmak. |
Konunun gözden geçirilmesi
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması
|
5) |
• Mecralarda ele alınan reklam türleri ve özelliklerinin gözden geçirmek
• Sinema, İnternet, Sosyal medya reklamların özelliklerinin açıklanması
• Reklamların kendi içindeki özelliklerin firmalar açısından değerlendirilmesi
• Reklamların avantaj ve dezavantajlarının açıklanması
• Firmaların ve tüketicilerin reklamlara olan yaklaşımlarındaki farklılıkların açıklanması
• Networking önemi üzerinde durmak
• Reklamların genel bir değerlendirmesini yapmak.
|
Konunun gözden geçirilmesi
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması |
6) |
• Müşteri ve tüketicilerin önemi ve özelliklerinin açıklanması
• Müşteri ve tüketici beklentileri ve satınalma davranışları
• Müşteri tipleri ve özellikleri
• Müşteri segmentasyonu ve önemi
• Firmaların müşterileri beklentilerine göre stratejileri
|
Konunun gözden geçirilmesi
Final projesi için reklam araştırmaları
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması |
7) |
• Satış Yönetimine giriş , temel kavramların açıklanması
• Pazar/ piyasa ilişkisi ve önemi
• Mecralara göre satış organizasyonunun özelliklerinin açıklanması
• Satış dinamiğinin önemi
• Müşteri ilişkileri Yönetimi- CRM |
Konunun gözden geçirilmesi
Final projesi için reklam araştırmaları
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması
|
8) |
• Satış ve türlerinin açıklanması
• Hizmet satışında Reklam satışının özellikleri
• Reklam satışının aşamaları I ( planlama – yaklaşım ) açıklanması
• Planlamada- hedeflerin saptanmasının kriterlerinin açıklanması
• Yaklaşımda – randevu alma teknikleri
• Yaklaşımda – müşteri ziyaretinde dikkat edilmesi gereken hususların açıklanması
|
Konunun gözden geçirilmesi
Final projesi için reklam araştırmaları
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması
|
9) |
• Reklam satışının aşamaları II ( bilgi toplama – ihtiyaç onaylatma ) açıklanması
• Bilgi toplamanın önemi ve kriterlerinin açıklanması
• Bilgi toplamada soru sormanın öneminin örnekle belirtilmesi
• İhtiyaç onaylatma da dikkat edilmesi gereken hususların açıklanması
• Karşılaşılabilecek itirazların ele alınması
|
Konunun gözden geçirilmesi
Final projesi için reklam araştırmaları
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması
|
10) |
• Reklam satışının aşamaları III ( sunum yapma- öneri ve fiyatlandırma ) açıklanması
• Sunum yapmanın önemi üzerinde durulacak
• Topladığı bilgilere gore ürün sunumu hazırlama uygulaması yapılacak
• Müşteri ihtiyacına uygun önerilerin açıklanması
• Önerilen hizmetin karşılığında fiyat vermenin önemi açıklanacaktır.
|
Passing through the eye
Advertising research for the final project
To do source scans
Reading and evaluating related parts of resources |
11) |
• Reklam satışının aşamaları IV ( satış kapatma – itirazları karşılama)
• Satış kapatmanın önemi üzerinde durulacak
• Satış kapatma teknikleri ve özellikleri açıklanacaktır.
• İtirazları karşılama teknikleri ve özellikleri üzerinde durulacak
• Satış aşamalarının genel değerlendirilmesi yapılacaktır.
|
Konunun gözden geçirilmesi
Final projesi için reklam araştırmaları
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması
|
12) |
• Reklam satışının aşamaları IV ( satış kapatma – itirazları karşılama)
• Satış kapatmanın önemi üzerinde durulacak
• Satış kapatma teknikleri ve özellikleri açıklanacaktır.
• Iİtirazları karşılama teknikleri ve özellikleri üzerinde durulacak
Satış aşamalarının genel değerlendirilmesi yapılacaktır.
|
Konunun gözden geçirilmesi
Final projesi için reklam araştırmaları
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması
|
13) |
• Reklam satışının aşamaları IV ( satış kapatma – itirazları karşılama)
• Satış kapatmanın önemi üzerinde durulacak
• Satış kapatma teknikleri ve özellikleri açıklanacaktır.
• İtirazları karşılama teknikleri ve özellikleri üzerinde durulacak |
none |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. |
|
2) |
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır.
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
|
3) |
Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler.
Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar.
Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar. |
|
4) |
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir.
Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir.
Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir.
Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. |
|
5) |
Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir.
Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler.
Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir. |
|
6) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar. |
|