Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Kursun tanıtımı.
• Mecraların tanıtımı
• Mecralarda yer alan reklamların listelenmesi
• Reklamların sınıflandırılması
• Pazarlama ve satış yönetimini açıklanması
• Kuramsal konuların tartışılması |
Konunun gözden geçirilmesi
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması
|
2) |
• Reklamın sınıflandırılması ve özelliklerinin açıklanması
• Reklamların yapana göre örneklerle açıklanması
• Reklamların amacına göre örneklerle açıklanması
• Reklamların hedef kitlesine göre örneklerle açıklanması
• Reklamların taşıdığı mesaja göre örneklerle açıklanması
• Reklamların zamana göre örneklerle açıklanması
• Reklamların coğrafi kriterlere göre örneklerle açıklanması
• Bütün reklamların genel bir değerlendirmesi.
|
Konunun gözden geçirilmesi
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması |
3) |
• Mecralarda ele alınan reklam türleri ve özelliklerinin açıklanması
• Basılı reklamların ( gazete, dergi, katalog, broşür, el ilanı, insert) özelliklerinin açıklanması
• Basılı reklamların kendi içindeki önemi üzerine açıklama
• Firmaların basılı reklamlara olan yaklaşımlarındaki farklılıkların açıklanması
• Basılı reklamların avantaj ve dezavantajlarının açıklanması
• Basılı reklamların genel bir değerlendirmesi
|
Konunun gözden geçirilmesi
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması
|
4) |
• Mecralarda ele alınan reklam türleri ve özelliklerinin gözden geçirmek
• Radyo, TV, Sinema reklamların özelliklerinin açıklanması
• Reklamların kendi içindeki özelliklerin firmalar açısından değerlendirilmesi
• Reklamların avantaj ve dezavantajlarının açıklanması
• Firmaların ve tüketicilerin reklamlara olan yaklaşımlarındaki farklılıkların açıklanması
• Reklamların genel bir değerlendirmesini yapmak. |
Konunun gözden geçirilmesi
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması
|
5) |
• Mecralarda ele alınan reklam türleri ve özelliklerinin gözden geçirmek
• Sinema, İnternet, Sosyal medya reklamların özelliklerinin açıklanması
• Reklamların kendi içindeki özelliklerin firmalar açısından değerlendirilmesi
• Reklamların avantaj ve dezavantajlarının açıklanması
• Firmaların ve tüketicilerin reklamlara olan yaklaşımlarındaki farklılıkların açıklanması
• Networking önemi üzerinde durmak
• Reklamların genel bir değerlendirmesini yapmak.
|
Konunun gözden geçirilmesi
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması |
6) |
• Müşteri ve tüketicilerin önemi ve özelliklerinin açıklanması
• Müşteri ve tüketici beklentileri ve satınalma davranışları
• Müşteri tipleri ve özellikleri
• Müşteri segmentasyonu ve önemi
• Firmaların müşterileri beklentilerine göre stratejileri
|
Konunun gözden geçirilmesi
Final projesi için reklam araştırmaları
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması |
7) |
• Satış Yönetimine giriş , temel kavramların açıklanması
• Pazar/ piyasa ilişkisi ve önemi
• Mecralara göre satış organizasyonunun özelliklerinin açıklanması
• Satış dinamiğinin önemi
• Müşteri ilişkileri Yönetimi- CRM |
Konunun gözden geçirilmesi
Final projesi için reklam araştırmaları
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması
|
8) |
• Satış ve türlerinin açıklanması
• Hizmet satışında Reklam satışının özellikleri
• Reklam satışının aşamaları I ( planlama – yaklaşım ) açıklanması
• Planlamada- hedeflerin saptanmasının kriterlerinin açıklanması
• Yaklaşımda – randevu alma teknikleri
• Yaklaşımda – müşteri ziyaretinde dikkat edilmesi gereken hususların açıklanması
|
Konunun gözden geçirilmesi
Final projesi için reklam araştırmaları
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması
|
9) |
• Reklam satışının aşamaları II ( bilgi toplama – ihtiyaç onaylatma ) açıklanması
• Bilgi toplamanın önemi ve kriterlerinin açıklanması
• Bilgi toplamada soru sormanın öneminin örnekle belirtilmesi
• İhtiyaç onaylatma da dikkat edilmesi gereken hususların açıklanması
• Karşılaşılabilecek itirazların ele alınması
|
Konunun gözden geçirilmesi
Final projesi için reklam araştırmaları
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması
|
10) |
• Reklam satışının aşamaları III ( sunum yapma- öneri ve fiyatlandırma ) açıklanması
• Sunum yapmanın önemi üzerinde durulacak
• Topladığı bilgilere gore ürün sunumu hazırlama uygulaması yapılacak
• Müşteri ihtiyacına uygun önerilerin açıklanması
• Önerilen hizmetin karşılığında fiyat vermenin önemi açıklanacaktır.
|
Passing through the eye
Advertising research for the final project
To do source scans
Reading and evaluating related parts of resources |
11) |
• Reklam satışının aşamaları IV ( satış kapatma – itirazları karşılama)
• Satış kapatmanın önemi üzerinde durulacak
• Satış kapatma teknikleri ve özellikleri açıklanacaktır.
• İtirazları karşılama teknikleri ve özellikleri üzerinde durulacak
• Satış aşamalarının genel değerlendirilmesi yapılacaktır.
|
Konunun gözden geçirilmesi
Final projesi için reklam araştırmaları
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması
|
12) |
• Reklam satışının aşamaları IV ( satış kapatma – itirazları karşılama)
• Satış kapatmanın önemi üzerinde durulacak
• Satış kapatma teknikleri ve özellikleri açıklanacaktır.
• Iİtirazları karşılama teknikleri ve özellikleri üzerinde durulacak
Satış aşamalarının genel değerlendirilmesi yapılacaktır.
|
Konunun gözden geçirilmesi
Final projesi için reklam araştırmaları
Kaynak taramaları yapmak
Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması ve değerlendirmenin yapılması
|
13) |
• Reklam satışının aşamaları IV ( satış kapatma – itirazları karşılama)
• Satış kapatmanın önemi üzerinde durulacak
• Satış kapatma teknikleri ve özellikleri açıklanacaktır.
• İtirazları karşılama teknikleri ve özellikleri üzerinde durulacak |
none |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. |
|
2) |
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. |
|
3) |
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. |
|
4) |
Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. |
|
5) |
Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. |
|
6) |
Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. |
|
7) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. |
|
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. |
|
9) |
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. |
|
10) |
Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir |
|
11) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
|
12) |
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
|