Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, öğrencilere modern pazarlama iletişimi süreçlerini bütünleşik bir bakış açısıyla kavratmaktır. Ders kapsamında, farklı pazarlama iletişimi araçlarının (reklam, halkla ilişkiler, doğrudan pazarlama, dijital pazarlama, satış promosyonları, etkinlik yönetimi vb.) nasıl stratejik bir şekilde bir araya getirildiği ele alınır. |
Dersin İçeriği: |
Bütünleşik Pazarlama İletişimi dersinde, pazarlama iletişiminin temel bileşenleri ve günümüz dijital ekosistemindeki dönüşümü ele alınmaktadır. Ders kapsamında: Pazarlama karmasına yönelik çağdaş yaklaşımlar ve entegre pazarlama iletişimi stratejileri, pazarlama iletişiminde hedef kitle analizinin entegrasyonu ve segmentasyonu anlama, iletişim hedeflerine yönelik pazarlama iletişimi stratejik planının oluşturulması, farklı pazarlama iletişimi yöntemlerinin entegrasyonu, teknoloji ile etkileşimi ve dijitalleşme sürecinin iş dünyasına etkileri, dijital ve mobil platformlardan yararlanma biçimleri, satın alma noktasında iletişim kampanyalarının oluşturulması yapay zeka stratejilerinin bütünleşik pazarlama iletişiminde kullanımı, etik ve yasal kurallar. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Ders içeriğinin tanımlar.
• Pazarlama kavramını ve bileşenlerini açıklar.
• Tüketici merkezli pazarlama karması yaklaşımlarını açıklar.
• Pazarlamada üretim, ürün ve satış anlayışını açıklar.
• Bütünsel pazarlama anlayışını tanımlar.
|
Ders içeriğinin ve kitabının gözden geçirilmesi |
2) |
• Pazarlamanın gelişim sürecinde yararlanılan bilgi teknolojilerinin listeler.
• Pazarlamanın gelişim sürecinde bilgi teknolojilerinin yarattığı değişimleri açıklar.
• Bilgi teknolojileriyle ortaya çıkan yeni pazarlama yaklaşımlarını açıklar.
• Bilgi teknolojileriyle ortaya çıkan yeni uygulamaları tanımlar.
• Modern pazarlama ve geleneksel pazarlamayı karşılaştırır.
|
Final projesi çalışmasının başlatılması
İlgili ders notlarının okunması
|
3) |
• Bilgi teknolojilerindeki gelişmelerin pazarlamaya etkilerini anlatır.
• İnternet ortamında pazarlama yöntemlerinin anlatır ve planlar.
• Veri tabanlarının pazarlamada etkili kullanımının değerlendirir.
• Pazarlamada veri tabanlarına dayalı strateji geliştirmenin yollarını açıklar.
• Veri tabanlarının kullanımının rekabet açısından önemini açıklar.
|
Final projesi çalışmasının başlatılması
İlgili ders notlarının okunması
|
4) |
• İnternet ortamının etkili marka iletişime yönelik katkılarını açıklar.
• Pazarlamayı web 1.0 boyutu ve web 2.0 boyutuyla açıklar ve karşılaştırır.
• Web 2.0 ile ortaya çıkan tüketici davranışlarındaki değişimi değerlendirir.
• Web 2.0 ortamının araçlarını ve platformlarını özellikleri bakımından tanımlar.
• Web 2.0 ortamının araçlarını ve platformlarını tüketici davranışlarını etkilemesi bakımından değerlendirir.
|
Final proje çalışmasının sürdürülmesi
Örneklerin değerlendirilmesi.
İlgili ders notlarının okunması
|
5) |
• Sosyal medya pazarlamasını açıklar.
• Sosyal medya pazarlamasındaki yöntemleri planlar.
• Sosyal medya pazarlamasına yönelik strateji geliştirir.
• Sosyal medya pazarlaması ile yeni ortaya çıkan yöntemlerin uygulama biçimlerini anlatır.
• Sosyal medya pazarlaması çalışmalarını değerlendirir.
|
Final proje çalışmasının sürdürülmesi
İlgili ders notlarının okunması
|
6) |
• Popüler sosyal medya araçlarında pazarlama çalışmalarını anlatır.
• Sosyal medya araçlarındaki pazarlama çalışmalarını değerlendirir.
• Sosyal ilişki ağlarını pazarlama açısından etkili kullanmayı açıklar.
• Sosyal ilişki ağlarındaki kurumsal uygulamaları pazarlamaya etkileri bakımından değerlendirir.
• Ürün odaklı ve kurumsal odaklı markalama çalışmalarını sosyal medya üzerinde planlamayı açıklar.
|
Final proje çalışmasının sürdürülmesi
İlgili ders notlarının okunması
|
7) |
• ARA SINAV
• Veri tabanlarının ve verilerin pazarlama amacıyla kullanımının işletmelere sağladığı yararların açıklanması
• Sosyal medyanın pazarlama açısından gerekli iletişimsel özelliklerini tanımlar.
• Tüketicilerin sosyal ağlara kayması ve geleneksel kanallara güveninin azalmasıyla birlikte pazarlama yöntemlerinde bir dönüşümü değerlendirir.
• Sosyal medya pazarlamasının geleneksel pazarlamadan farkını tanımlar.
|
Final proje çalışmasının sürdürülmesi
İlgili ders notlarının okunması
|
8) |
• Blogların pazarlama iletişimindeki yerini açıklar.
• Blog türlerini açıklar.
• Blogların, blog sahipleri için sağladığı temel özellikler ve yararları açıklar.
• Organizasyonların blog sahipleriyle iletişim kurma yöntemlerini açıklar.
• Kurumsal blogların pazarlama ve halkla ilişkiler amaçlı kullanım yollarını anlatır.
|
Final proje çalışmasının sürdürülmesi
İlgili ders notlarının okunması |
9) |
• Mikroblogu tanımlar.
• Mikroblogların pazarlama iletişimindeki yerini ve işlevini açıklar.
• Kurumların mikrobloglamadan sağladığı yararı açıklar.
• Mikroblog kullanımı ve tüketici davranışları arasındaki ilişkiyi çözümler.
• Mikrobloglardan pazarlama stratejisi oluşturmada nasıl yararlanılacağını açıklar.
|
Final proje çalışmasının sürdürülmesi
İlgili ders notlarının okunması |
10) |
• “YouTube” ve “Flickr” türü medya paylaşım sitelerinin pazarlamada kullanım amaçlarını açıklar.
• Pod yayınlarının pazarlamada kullanım amacını ve yöntemlerini açıklar.
• Pod yayınlarının pazarlamada kullanım yöntemlerini açıklar.
• B2B iletişimde podcast kullanım yollarını açıklar.
• Pod yayınlarının çeşitli kullanım alanlarını açıklar.
|
Final proje çalışmasının sürdürülmesi
İlgili ders notlarının okunması
|
11) |
• Mobil pazarlama kavramını açıklar.
• Mobil pazarlama stratejilerini açıklar.
• Dünyada mobil pazarlamanın gelişim sürecini anlatır.
• Mobil pazarlamanın amaçlarını sıralar.
• Mobil teknolojilerle doğan yeni pazarlama kurgularını anlatır.
|
Final proje çalışmasının sürdürülmesi
Sınıf içi ortaya çıkan konular hakkında değerlendirme yazısının yazılması |
12) |
• ARA SINAV 2
• Pazarlama iletişiminde blogların kullanım amacı ve yöntemlerini açıklar.
• Pazarlama iletişiminde mikroblogların kullanım amacı ve yöntemini açıklar.
• Pazarlama iletişiminde medya paylaşım sitelerinin kullanım amacı ve yöntemini açıklar.
• Mobil pazarlama stratejilerini değerlendirir.
|
Sınıfta tartışmak üzere ilgili konularla örnek çalışmaların araştırılması. |
13) |
• Sosyal pazarlama kavramını tanımlar.
• Yeşil pazarlamayı tanımlar.
• Yeşil pazarlamaya yönelik iletişim uygulamalarını açıklar.
• Gerilla pazarlamayı tanımlar.
• Gerilla pazarlamada kullanılan iletişim yöntemlerini açıklar.
|
Örneklerin değerlendirilmesi.
Sınıf içi tartışma. |
14) |
• Etkileşimli pazarlama kavramını açıklar.
• Etkileşimli pazarlama kapsamındaki uygulamaları anlatır.
• Ağızdan ağıza pazarlama kavramını açıklar.
• Ağızdan ağıza pazarlama uygulamalarını açıklar.
• Güncel pazarlama trendlerini karşılaştırır.
|
Örneklerin değerlendirilmesi.
Sınıf içi tartışma. |
15) |
• Final Projesi.
• Final Sunumu.
• Çeşitli pazarlama trendleri kapsamında gerçekleştirilen iletişim uygulamalarını anlatır.
• Çeşitli pazarlama trendleri kapsamında gerçekleştirilen iletişim uygulamalarının etkilerini değerlendirir.
• Pazarlama trendlerini karşılaştırır.
|
Öğrenci sunumları
Örneklerin incelenmesi ve değerlendirilmesi
Sınıf içi tartışma.
|
16) |
Dönem sonu |
Dönem sonu |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. |
|
2) |
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. |
|
3) |
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. |
|
4) |
Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. |
|
5) |
Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. |
|
6) |
Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. |
|
7) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. |
|
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. |
|
9) |
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. |
|
10) |
Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir |
|
11) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
|
12) |
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
|