Dersin Amacı: |
Bu ders, öğrencilere insan kaynakları yönetiminin temel kavram ve işlevlerini kazandırmayı amaçlamaktadır. Ders kapsamında, insan kaynakları yönetiminin tanımı ve önemi; iş analizi; işe alım ve seçme, eğitim ve geliştirme, performans yönetimi, ücret ve ödül sistemleri gibi temel insan kaynakları fonksiyonları ele alınmaktadır. Ayrıca, işveren-çalışan ilişkileri konusunun yanı sıra, uluslararası insan kaynakları yönetimi uygulamaları kültürel farklılıklar ve çeşitlilik yönetimi bağlamında incelenmektedir. Bu sayede öğrenciler, insan kaynakları yönetiminin işletmelerin stratejik hedeflerine katkısını kavrayarak, bu alanda yetkinlik kazanmaya yönelik bilgi ve becerilerini geliştirecektir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders kapsamında insan kaynakları yönetiminin tanımı ve önemi, iş analizi ve iş tasarımı, insan kaynakları planlaması ve aday araştırma bulma, işgören seçimi, eğitim ve geliştirme , performans değerlendirme, ücret yönetimi, kariyer yönetimi, insan kaynakları yönetiminin hukuki boyutları, sendikal ilişkiler, uluslararası insan kaynakları yönetimi gibi konular ele alınmaktadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin ve Ders İzlencesinin Tanıtılması |
Yok |
2) |
İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş |
İlgili konuyu ders öncesinde okur |
3) |
İş Analizi ve Tasarımı |
İlgili konuyu ders öncesinde okur
|
4) |
İnsan Kaynakları Planlaması ve Aday Araştırma Bulma |
İlgili konuyu ders öncesinde okur
|
5) |
Işgören Seçimi |
İlgili konuyu ders öncesinde okur
|
6) |
Eğitim ve Geliştirme |
İlgili konuyu ders öncesinde okur
|
7) |
Performans Değerlendirme |
İlgili konuyu ders öncesinde okur |
8) |
Vize Sınavı |
Vize sınavına çalışır |
9) |
Ücret Yönetimi |
İlgili konuyu ders öncesinde okur
|
10) |
Kariyer Yönetimi |
İlgili konuyu ders öncesinde okur |
11) |
İnsan Kaynakları Yönetiminin Hukuki Boyutları |
İlgili konuyu ders öncesinde okur
|
12) |
İnsan Kaynakları Yönetiminin Hukuki Boyutları |
İlgili konuyu ders öncesinde okur
Final projesi üzerinde çalışır |
13) |
Sendikal İlişkiler, Toplu Pazarlık ve Toplu İş Sözleşmesi |
İlgili konuyu ders öncesinde okur
Final Projesi üzerinde çalışır |
14) |
Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi |
İlgili konuyu ders öncesinde okur
Final Projesi üzerinde çalışır |
15) |
Final Sınavı |
Final sınavına hazırlanır |
Ders Notları / Kitaplar: |
Dessler, Gary, (2023). Human Resource Management, 17th ed., Pearson
|
Diğer Kaynaklar: |
Gürgüz, Sait, İnsan Kaynakları Yönetimi, 3. Baskı, Ankara: Seçkin Yayınları, 2019.
Özçelik, Sadullah, Uyargil, Acar, Dündar, Ataay, Adal, İnsan Kaynakları Yönetimi Beta Basım, 10. Baskı, İstanbul: Beta Yayıncılık, 2023.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Öğrenciler disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, Uluslararası İlişkiler alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek yetisi kazanırlar. |
|
2) |
Öğrenciler ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek yetisi kazanırlar. |
|
3) |
Öğrenciler Türkiye siyaseti, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası ilişkiler, diplomasi tarih ve dış politika alanlarının kavramlarını sınıflandırabilmek yetisi kazanırlar. |
|
4) |
Öğrenciler güncel sosyo-ekonomik ve siyasi gelişmeler, dış politika ve çatışma çözümü ile ilgili konuların yerel ve küresel dinamiklerini analiz ederek eleştirel değerlendirmeye tabi tutabilmek yetisi kazanırlar. |
|
5) |
Öğrenciler kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek yetisi kazanırlar. |
|
6) |
Öğrenciler bilgilerini uluslararası kurumlar ve çok-kültürlü ortamlarda uygulayabilmek ve farklı disiplinlerin bilgilerini sentezleyip birbirleriyle ilişkilendirerek yeni sonuçlara ulaşabilmeyi mümkün kılan disiplinler arası bir yaklaşım geliştirebilmek yetisi kazanırlar. |
|
7) |
Öğrenciler alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek yetisi kazanırlar. |
|
8) |
Öğrenciler insan hakları ve çok-kültürlü çeşitliliğe değer verip bu ilke ve değerleri savunabilmenin yanı sıra; toplumsal ve mesleki alanlardaki farklı kültürel altyapıya sahip bireylerle empatik bir yaklaşımla iletişim kurabilmek yetisi kazanırlar. |
|
9) |
Öğrenciler kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek yetisi kazanırlar. |
|