Çocuk Gelişimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ACCA306 | ||||||||
Ders İsmi: | Cost Accounting | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte/Üniversite | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ALİNA TARAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
GÖKTUĞ DUYAR Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı Dr.Öğr.Üyesi İREM BATIBAY TÜNAYDIN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Maliyet muhasebesi ile ilgili temel kavramların bilgisi, maliyetlerin sınıflandırılması, işletmelerde üretim esnasında kullanılan maliyet unsurları, maliyet yerlerini belirleme ve maliyet dağıtım yöntemleri, işletmelerde uygulanan maliyet sistemlerini kavratabilmektir. |
Dersin İçeriği: | Maliyet muhasebesi ile ilgili temel kavramlar; maliyetlerin sınıflandırılması; maliyet muhasebesi kayıt sistemi; maliyetin unsurları; hammadde maliyetleri, işçilik maliyetleri ve genel üretim giderleri; maliyet sistemleri: sipariş maliyeti yöntemi, safha maliyeti yöntemi ve standart maliyet yöntemi; stok değerleme yöntemleri; maliyet-miktar ilişkileri; maliyet hesaplamalarında fire sorunu; maliyet muhasebesi uygulamaları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Kurs içeriği • Maliyet muhasebesinin temel kavramları | - |
2) | • Maliyetlerin sınıflandırılması • Temel Maliyet Yönetimi Kavramları • Maliyet Etkenleri, Maliyet Havuzları ve Maliyet Nesneleri • Ürün ve Hizmet Maliyetlendirmesine İlişkin Maliyet Kavramları | - |
3) | • Maliyet muhasebesi kayıt sistemleri • Maliyet Tahsisi ve Maliyet Tahsisi: Doğrudan ve Dolaylı Maliyetler • Doğrudan ve Dolaylı Malzeme Maliyetleri • Doğrudan ve Dolaylı İşgücü Maliyetleri • Diğer Dolaylı Maliyetler | - |
4) | • Maliyet Tahsis yöntemleri • İş Maliyetlendirmesi • İş maliyetinin stratejik rolü • Gerçek, Normal ve Standart Maliyetlendirme ve önceden belirlenmiş bir genel gider oranının kullanımı | - |
5) | • İş Maliyetlendirmesi • İş maliyetinin stratejik rolü • Gerçek, Normal ve Standart Maliyetlendirme ve önceden belirlenmiş bir genel gider oranının kullanımı | - |
6) | • Maliyetlendirme süreci • Süreç Maliyetlemenin Stratejik Rolü • Eşdeğer birimler • Süreç Maliyetlendirmesinde Maliyet Akışı | - |
7) | • Yönetim kararları ve maliyet analizi • Faaliyet Tabanlı Maliyetleme (ABC) • ABC Maliyetlemedeki Adımlar • Faaliyet Tabanlı yönetim (ABM) • Müşteri-Karlılık Analizi | - |
8) | ARA SINAV | - |
9) | • Yönetim kararları ve maliyet analizi • Faaliyet Tabanlı Maliyetleme (ABC) • ABC Maliyetlemedeki Adımlar • Faaliyet Tabanlı yönetim (ABM) • Müşteri-Karlılık Analizi | - |
10) | • Envanter maliyetleme yöntemleri • Kalite maliyetini yönetmek | - |
11) | •Maliyet hesaplamalarında fire ve hatalı ürün sorunu | - |
12) | • Kapasite maliyeti • Kullanılan ve kullanılmayan kaynaklar | - |
13) | • Dönemin gözden geçirilmesi | - |
14) | • Dönemin gözden geçirilmesi | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Veyis Naci Tanış, Hasan Özyapıcı (2023), COST ACCOUNTİNG AND MANAGEMENT ACCOUNTİNG, Karahan Kitabevi |
Diğer Kaynaklar: | Veyis Naci Tanış, Hasan Özyapıcı (2023), COST ACCOUNTİNG AND MANAGEMENT ACCOUNTİNG, Karahan Kitabevi |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | |||||||||||
2) Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. | |||||||||||
3) Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | |||||||||||
4) Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. | |||||||||||
5) Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. | |||||||||||
6) Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | |||||||||||
7) Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | |||||||||||
8) Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | |||||||||||
9) Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. | |||||||||||
10) Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir | |||||||||||
11) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |||||||||||
12) Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | |
2) | Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. | |
3) | Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | |
4) | Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. | |
5) | Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. | |
6) | Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | |
7) | Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | |
8) | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | |
9) | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. | |
10) | Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir | |
11) | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |
12) | Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 35 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 65 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 35 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 12 |
Sunum / Seminer | 6 | 18 |
Küçük Sınavlar | 1 | 3 |
Ara Sınavlar | 11 | 39 |
Final | 15 | 59 |
Toplam İş Yükü | 173 |