Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Yeni ürün geliştirmeyi tanımlamak
• Yeni ürün geliştirmenin önemini açıklamak
• Sürecin yeni ürün geliştirmede önemini açıklamak
• Yeni ürün geliştirmek için gerekli fikirlerin nasıl oluşturulabileceğini açıklamak
|
|
2) |
• Yeni ürün geliştirmenin aşamalarını açıklama
• Fikir oluşturma, fikir taraması ve kavram testini tanımlama
• İş analizinin önemini açıklama
• Ürün geliştirme, deneme pazarlaması ve ticarileştirmeyi açıklama
• Pazar performansını analiz etmeyi tartışma
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
3) |
• Yeni ürün fikri oluşturmayı tanımlama
• Yeni ürün geliştirmede yenilikçiliğin önemini açıklama
• Yeni ürün fikrinin oluşturulmasında kullanılan teknikleri ve araçları tanımlama
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
4) |
• Yeni ürün geliştirmede fikir taramasını tanımlama
• Fikirlerin değerlendirilmesinde kullanılan kriterleri açıklama
• Mevcut ürünlerin eksik yönlerini ve rekabeti pazar ihtiyaçlarıyla birlikte analiz etmeyi tartışma
• Güvenilir olmayan kavramları onlara kaynak ayırmadan önce belirlemede fikir taramasının rolünü açıklama
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
5) |
• Yeni ürün geliştirmede kavram testini tanımlama
• Pazara girmeden önce bir ürüne tüketicilerin tepkilerinin nasıl değerlendirileceğini açıklama
• Pazardaki ürünlere tutumların değiştirilmesinde kavram testinin faydasını açıklama
• Kavram testinde kullanılan nitel ve nicel teknikleri tanımlama
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
6) |
vize sınavı |
|
7) |
• İş analizini tanımlama
• Bir ürünün üretildiği takdirde karlı olup olmayacağını tahmin etmede iş analizinin önemini açıklama
• İş analizinin aşamalarını açıklama: ürün için olası tahmin, ürünle ilgili teknolojik uygulamalar, maliyet, rekabet ve tüketici analizi
|
|
8) |
• Yeni ürün geliştirmede deneme pazarlaması aşamasını tanımlama
• Pazarlama planının tüm bileşenlerinin nasıl test edilebileceğini açıklama
• Ürün testi ve deneme pazarlaması arasındaki farkları tartışma
• Deneme pazarlamasının, yüksek başlangıç maliyeti ve rakiplerin ürünü taklit etmeleri gibi risklerini açıklama
• Deneme pazarlamasında, test edilecek bölgeler ve örneklem seçiminde kullanılabilecek araçları tanımlama
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
9) |
• Yeni ürün geliştirmede ticarileştirmeyi tanımlama
• Yeni ürün lansmanının güçlüklerini tartışma
• Yeni ürün lansmanında doğru zamanlamayı belirlemek için kullanılabilecek araçları açıklama
• Hedef kitle ve bölgeye nasıl karar verilebileceğini açıklama
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
10) |
• Temel performans göstergeleri, pazarlama yatırım geri dönüşü hesaplama araçları ile pazar performansının nasıl değerlendirilebileceğini açıklama
• Şirket yönetimine temel performans göstergelerinin neden entegre edilmesi gerektiğini açıklama
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
11) |
• Teknoloji geliştirme ve yeni ürün geliştirme arasındaki ilişkiyi açıklama
• Teknoloji portföy yönetimi ve teknolojik entegrasyon sürecinin önemini tartışma
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
12) |
• İnsan kaynakları yönetimi ile yeni ürün geliştirme arasındaki ilişkiyi tanımlama
• Kurumsal öğrenme kapasitesi ve bileşenlerini açıklama: deneyleme, risk alma, dış çevre ile iletişim ve diyalog, katılımcı karar verme
• İnsan kaynağı sermayesi ve kurumsal öğrenme kapasitesi arasındaki ilişkiyi tartışma
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
13) |
• Yeni ürün geliştirmede etik ve sosyal sorumluluğun önemini açıklama
• Yeni ürün geliştirme sürecindeki örnek etik uygulamaları tartışma
• Yeni ürün geliştirmenin her aşamasında etik konuların ele alınmasında kullanılabilecek yöntemleri belirleme
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
14) |
• Yeni ürün geliştirmede güncel konuların oluşmasında teknolojinin rolü
• Yeni ürün geliştirme fikrinin oluşmasına etki eden güncel konuların analiz edilerek kısa ve uzun dönemli plan yapılmasını tartışma
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek
|
15) |
final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Turizm ve otel işletmeciliği ile ilgili olgu, kavram ve ilkeleri öğrenmek |
|
2) |
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olmak |
|
3) |
Turizm ve seyahat sektörüne yönelik analitik değerlendirmeler yapabilmek |
|
4) |
Türkiye’de turizm sektörü ile ilgili uygulanan temel kanun ve mevzuatları, mesleki standartları öğrenmek -Turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereç ve teknolojileri tanımak kullanmak, etik değerlere bağlı kalmak, doğal çevreyi korumak |
|
5) |
Turizm sektöründe verimli bir şekilde takım çalışması yapabilmek |
|
6) |
Türkiye ve dünyadaki önemli turistik destinasyonların özelliklerini öğrenerek bu bilgiyi turizm sektöründe uygulamak |
|
7) |
Konaklama kuruluşlarındaki departmanları organize edebilmek, koordinasyonu sağlayabilmek ve geliştirebilmek |
|
8) |
Konaklama ve yiyecek içecek işletmelerinde uygulanan satış teknikleri ve gelir yönetimi uygulamalarını tanımlayabilmek ve geliştirebilmek |
|
9) |
Yiyecek içecek ve konaklama işletmelerinde profesyonel çalışma tekniklerini uygulayabilme becerisi gösterebilmek |
|