Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Avrasya Siyasetindeki Temel Sorunları Tanımlama |
Yok |
2) |
Sovyetler Birliği'nin dağılışı |
*Stephen F. Cohen, “Was the Soviet System Reformable?”, Slavic Review, Vol. 63, No. 3, 2004, pp. 459-488
*Astrid S. Tuminez, “Nationalism, Ethnic Pressures, and the Breakup of the Soviet Union”, Journal of Cold War Studies, Vol. 5, No. 4, Fall 2003, pp. 81-136
|
3) |
Rusya Federasyonu ve Yeni Kurulan Bağımsız Devletlerin Siyasi Dönüşüm Süreci |
Brown, 2001, ss. 17-96 |
4) |
Rusya Federasyonu ve Yeni Kurulan Bağımsız Devletlerin Ekonomik Dönüşüm Süreci |
* Anders Aslund, “Why Has Russia’s Economic Transformation Been So Arduous?”, Carnegie Endowment For International Peace, 1999.
* Sergei Guriev & Andrei Rachinsky, “The Role of Oligarchs in Russian Capitalism,” The Journal of Economic Perspectives, Vol. 19, No. 1, 2005, pp. 131-150
|
5) |
Putin İktidarları Boyunca Rusya'da Ekonomik ve Siyasi Gelişimler |
* Angela E. Stent, “Restoration and Revolution in Putin’s Foreign Policy”, Europe-Asia Studies, Vol.63, No. 6, 2008, pp. 1089-1106
* Natalia Morozova, “Geopolitics, Eurasianism and Russian Foreign Policy under Putin”, Geopolitics, Vol. 14, No. 4, 2009, pp.667-686
* Andrei Tsygankov, “Vladimir Putin’s Vision of Russia as a Normal Great Power”, Post-Soviet Affairs, Vol. 21, No. 2, 2005, pp. 132-158
|
6) |
Sovyet Sonrası Bölgede Renkli Devrimlerinin Dinamiği
|
* David Lane, “‘Colored Revolution’ as a Political Phenomenon,” Journal of Communist Studies and Transition Politics, Vol. 25, No. 2-3, 2009, pp. 113-135.
* Donnacha Ó Beacháin, “Roses and Tulips: Dynamics of Regime Change in Georgia and Kyrgyzstan,” Journal of Communist Studies and Transition Politics, Vol. 2, No. 2-3, 2009, pp. 199-226.
* Paul D’Anieri, “What Has Changed in Ukrainian Politics?: Assessing the Implications of the Orange Revolution”, Problems of Post-Communism, Vol. 52, No. 5, 2005, pp. 82-91
|
7) |
Vize Sınavı |
Yok |
8) |
Avrasya'da Siyaset, Çatışmalar ve "Beklemedeki" Çatışmalar
|
* Stephen Blank, “Russia and Black Sea’s Frozen Conflicts in Strategic Perspective”, Mediterranean Quarterly, Vol. 19, No. 3, pp. 23-54
* Stefan Wolf, “A Resolvable Frozen Conflict? Designing a Settlement for Transnistria”, Nationality Papers, Vol. 39, No. 6, 2001, pp. 863-870
* William H. Hill, “Reflections on Negotiation and Mediation: The Frozen Conflicts and European Security”, Demokratizatsiya, Vol. 18, No. 3, (Summer 2010, pp. 219-227
|
9) |
Sovyet Sonrası Bölgede Uluslararası Aktörlerin Bütünleşme Politikaları |
* Mark Kramer, “Russian Foreign Policy Toward the Commonwealth of Independent States: Recent Trends and Future Prospects”, Problems of Post-Communism, Vol. 55, No. 6, 2008, pp. 3-19
* Marcin Lapczynski, “The European Union’s Eastern Partnership: Chances and Perspectives”, Caucasian Review of International Affairs, Vol. 3, No. 2, 2009, pp. 143-155
* George Christou, “European Union Security Logics to the East: The European Neighborhood Policy and the Eastern Partnership”, European Security, Vol. 19, No. 3, 2010, pp. 413-430
|
10) |
1991'den Bu Yana Rusya-NATO İlişkilerinin Gelişimi
|
* Dmitry Polikanov, “NATO-Russia Relations: Present and Future”, Contemporary Security Policy, Vol. 25, No. 3, 2004, pp. 479-497
* Oksana Antonenko & Bastian Giegerich, “Rebooting NATO-Russia Relations”, Survival, Vol. 51, No. 2, 2009, pp. 13-21
|
11) |
Avrasya Bağlamında Rusya-AB İlişkileri
|
* Hiski Haukkala, “From Cooperative to Contested Europe? The Conflict in Ukraine as a Culmination of a Long-Term Crisis in EU–Russia Relations”, Journal of Contemporary European Studies, Vol. 25, No. 1, 2015, pp. 25-40
* Fyodor Lukyanov, “Russia–EU: The Partnership That Went Astray”, Europe-Asia Studies, Vol.60, No. 6, 2008, pp. 1107-1119
|
12) |
Avrasya'da Enerji Politikaları: Dış Politika Aracı Olarak Enerji
|
* F. Stephen Larrabee, “Russia, Ukraine, and Central Europe: The Return of Geopolitics”, Journal of International Affairs, Vol. 63, No. 2, 2010, pp. 33-52
* Dmitri Trenin, “The Ukraine Crisis and the Resumption of Great-Power Rivalry”, Carnegie Moscow Center, 2014.
* David A. Deese, “Energy: Economics, Politics, and Security”, International Security, Vol. 4, No. 3, pp. 140-153
* Bertil Nygren, “Putin’s Use of Natural Gas to Reintegrate the CIS Region,” Problems of Post-Communism, Vol. 55, July/August 2008, pp. 3-15
|
13) |
Soğuk Savaş Sonrası Türkiye-Rusya İlişkileri
|
* Şener Aktürk, Turkis-Russian relations after the Cold War (1992-2002), Turkish Studies, Vol. 7, No. 3, 2006, pp. 337-364
* Ziya Öniş and Şuhnaz Yılmaz, “Turkey and Russia in a Shifting Global Order: Co-operation, Conflict and Asymmetric Interdependence in a Turbulent Region”, Third World Quarterly, Vol. 37, No. 1, 2016, pp. 71-95
|
14) |
Avrasya Politikasının Genel Değerlendirmesi
|
Yok |
15) |
Final Sınavı |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. |
|
2) |
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. |
|
3) |
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. |
|
4) |
Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. |
|
5) |
Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. |
|
6) |
Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. |
|
7) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. |
|
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. |
|
9) |
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. |
|
10) |
Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir |
|
11) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
|
12) |
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
|