Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Müfredat.
• Uluslararası ticaretin anlamını anlamak.
• Uluslararası ticaretin coğrafyasını tanımlayın.
• Uluslararası ticaretin karmaşıklığını açıklayın. |
Review the Syllabus.
Complete the Library Orientation Course. Instructor to verify completion.
Read section 1.1 and 1.2 (David and Stewart, 2013, pp.4-7).
|
2) |
• Uluslararası ticaretin önemini açıklar.
• Tek tek ülkeler için uluslararası ticaretin değişen önemini belirlemek.
Değişen uluslararası ticaret yapılarını açıklar.
En büyük ihracatçı ve ithalatçı ülkeleri listeleyin.
Değişen ticaret yapısını açıklar. |
Read section 1.3 (David and Stewart, 2013, p.7). |
3) |
• Uluslararası ticaretin artan önemini listeleyiniz.
• Uluslararası ticaretin dört kilometre taşını tanımlayın.
• Bölgesel ticaret bloklarını açıklayın.
• Çok uluslu şirketleri ve dış kaynak kullanımını tanımlayın. |
Read section 1.5 (David and Stewart, 2013, pp.11-16). |
4) |
• Tüccarlığı açıklayın.
• Adam Smith'in mutlak avantaj teorisini anlayın.
• Karşılaştırmalı üstünlük teorisini tanımlayın.
• Faktör donanımını ve uluslararası ürün yaşam döngüsü teorilerini açıklar. |
Read sections 6.1, 6.2. and 6.3 (David and Stewart, 2013, pp.111-114). |
5) |
• Incoterms tanımlayın.
• Incoterm stratejisini açıklayın
• Incoterms 2000 ile 2010 arasında ayrım yapın |
Read sections 6.4-6.10 (David and Stewart, 2013, pp.115-124) |
6) |
• Tüm modları ve deniz taşımacılığı sınıflandırmasını anlayın.
• Tüm modlara uygulanabilir Incoterms tanımlayın. |
Read sections 6.11-6.17 (David and Stewart, 2013, pp.124-129) |
7) |
• Deniz taşımacılığı için geçerli olan Incoterms tanımlayın.
• Incoterms'in sorumluluklarını özetleyin. |
None |
8) |
• Uluslararası ticaretin coğrafyasını tanımlayın.
• Uluslararası ticaretin önemini açıklar.
Değişen uluslararası ticaret yapılarını açıklar.
• Uluslararası ticaretin temel teorilerini tanımlayın.
• Incoterm kurallarını tanımlayın. |
Read sections 7.1-7.3 (David and Stewart, 2013, pp.135-141). |
9) |
• Uluslararası ticarette neden risk olduğunu anlayın.
• Uluslararası ticaretteki risk türlerini tanımlayın.
• Ticari risk ile iş kaybetme riski arasındaki dengeyi tanımlayın. |
Read sections 7.4, 7.5 and 7.8 (David and Stewart, 2013, pp.141-143) |
10) |
Ödeme koşullarını listeleyin.
• Açık hesap tanımlayın.
• Önceden nakit tanımlayın.
• Belgesel koleksiyonu açıkla |
Read sections 7.6 and 7.7 (David and Stewart, 2013, pp.143-154) |
11) |
• Akreditifin Tanımlanması
• Akreditifin sürecini tanımlayın
• Akreditifin türlerini tanımlamak
• Akreditifin uygulanabilirliğinin tartışılması |
Read 9.1, 9.2, 9.3 (David and Stewart, 2013, pp.191-201) |
12) |
• Belgelendirme gereksinimini tanımlayın.
• Fatura türlerini listeleyin.
• Pro-forma faturayı tanımlayın.
• Ticari faturayı tarif edin.
• Konsolosluk faturasını anlayın. |
Read section 9.4 (David and Stewart, 2013, pp.201-208). |
13) |
• Alınan belgeleri listele
• Menşe sertifikasını tanımlayın.
• Denetim sertifikasını tanımlayın.
• Bitki sağlığı sertifikasını anlama.
• Üretim sertifikasını tanımlayın. |
Read section 9.5 (David and Stewart, 2013, pp.208-2014). |
14) |
• Nakliye belgelerini listeleyin.
• Okyanus konşimentolarını tanımlayın.
• Hava yolu faturasını tanımlayın.
• Charter partiyi tanımlayın.
• Paket listesini tanımlayın.
• Manifeti anlayın. |
None |
15) |
• Final Sınavı
• Uluslararası ticaretin coğrafyasını tanımlayın.
• Uluslararası ticaretin dört kilometre taşını tanımlayın.
• Uluslararası ticaretteki risk türlerini tanımlayın.
• Ödeme koşullarını listeleyin.
• Akreditifin sürecini tanımlayın
• Alınan belgeleri listeleyin.
• Fatura türlerini listeleyin.
• Nakliye belgelerini listeleyin. |
None |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Spor yöneticiliği öğrencileri alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmaktadır. |
|
2) |
Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmekte ve alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmektedir. |
|
3) |
Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etmektedirler. |
|
4) |
Spor yöneticiliği öğrencileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmekte ve alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmektedirler.
|
|
5) |
Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmekte ve alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmektedirler. |
|