Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Müfredat.
• Uluslararası iktisatçıların üzerinde çalıştıkları soruları örnekler.
• Ulusal ekonomilerin özelliklerini tanımlayın.
• Başlıca ihraç eden ve ithal eden ülkeleri listeleyin.
• Uluslararası ticaretin yönünü açıklamak |
Review the Syllabus.
Complete the Library Orientation Course. Instructor to verify completion.
Read chapter 3 of Gerber (2014, pp.45-70).
Read chapter 2 of Husted and Melvin (2013, pp.45-64).
|
2) |
• Metodolojik ilkleri anlayın.
• Genel denge modelini açıklar.
• Autarky modelinin varsayımlarını listeleyin.
• Modelin çözümünü anlayın. |
Do in Pearson MyLab the Quiz Chapter 0 and Chapter 1. |
3) |
• Tüccarlığın tarihsel koşullarını açıklayın.
• Tüccarlık eleştirisini açıklayın.
• Ticaret için bir temel olarak mutlak avantajı açıklayın.
• Mutlak avantaj teorisini örnekler.
• Ticaretten elde edilen kazanımları tartışın. |
Lecture.
Participate in a forum.
Group discussions.
|
4) |
• Karşılaştırmalı üstünlüğü ticarete temel olarak açıklayın.
• Karşılaştırmalı üstünlük teorisini örnekler.
• Klasik modelin genel denge çözümünü örnekler.
• Ticaretten elde edilen kazanımları tartışın. |
Read chapter 4 of Gerber (2014, pp.71-100).
Do in Pearson MyLab the Quiz Chapter 3.
|
5) |
• Heckscher-Ohlin (HO) Modelinin temel varsayımlarını anlayın.
• Faktör donanımını ve faktör yoğunluğunu tanımlayın.
• HO Teoremini açıklayın.
• HO Modelinde dengeyi gösterin |
Lecture.
Participate in a forum.
Group discussions.
|
6) |
• Yeni HO teoremlerini listeleyin.
• Rybczynski teoremini anlayın.
• Faktör fiyat eşitleme teoremini açıklar.
• Stolper-Samuelson teoremini tanımlayın. |
Read chapter 5 of Husted and Melvin (2013, pp.114-134).
Do in Pearson MyLab the Quiz Chapter 4. |
7) |
• HO modelinin testlerini listele.
• Giriş-çıkış tablosunu tanımlayın
• Leontief paradoksunu özetleyin.
• Leontief paradoksunun etkilerini tartışın. |
Read chapter 5 of Gerber (2014, pp.62-93). |
8) |
• Ürün döngüsü teorisini açıklamak
• Endüstri içi ticareti tanımlayın.
• İç ve dış ölçek ekonomilerini tanımlayın.
• Yeni Ticaret Teorisini açıklayın. |
Do in Pearson MyLab the Quiz Chapter 5. |
9) |
• Uluslararası ticaretin yönünü açıklamak
• Ticaret için bir temel olarak mutlak avantajı açıklayın.
• Karşılaştırmalı üstünlüğü ticarete temel olarak açıklayın.
• Rybczynski teoremini anlayın.
• Faktör fiyat eşitleme teoremini açıklar.
• Stolper-Samuelson teoremini tanımlayın.
• Leontief paradoksunu özetleyin.
• Ölçek ekonomileri gibi endüstri içi ticaret ve piyasa kusurlarını tanımlamak
• Yeni Ticaret Teorisini açıklayın. |
Read chapter 9 of Gerber (2014, pp.197-228). |
10) |
BOP Muhasebesini tanımlayın.
• Mevcut hesap girişlerini listeleyin.
• Cari hesap ölçülerini tanımlayın.
• Cari hesap bakiyelerini hesaplayın. |
Lecture.
Participate in a forum.
Group discussions.
|
11) |
• Finansal hesap girişlerini listeleyin.
• Farklı tipte sermaye akışlarını tanımlayın.
• Farklı sermaye akışlarını karşılaştırın.
• Cari hesap, finansal hesap ve uluslararası rezervler arasındaki ilişkiyi tanımlayın. |
Read chapter 10 of Gerber (2014, pp.229-266).
Do in Pearson MyLab the Quiz Chapter 9.
|
12) |
• Döviz bulundurma nedenlerini listeleyin ve açıklayın.
• Döviz piyasasını tanımlayın.
• Spot pazarı tanımlayın.
• İleri piyasayı tanımlayın.
• Vadeli işlem piyasasını tanımlayın. |
Read chapter 11 of Gerber (2014, pp.267-294).
Read chapter 16 of Husted and Melvin (2013, pp.331-347).
Do in Pearson MyLab the Quiz Chapter 10.
|
13) |
• Farklı döviz rejimlerinde döviz değişimlerini açıklayın.
• Döviz kurundaki değişimin cari işlemler dengesi üzerindeki etkilerini tartışın.
• Marshall-Lerner koşulunu tanımlayın
• Döviz kuru geçişini açıklayın. |
Lecture.
Participate in a forum.
Group discussions
|
14) |
• Cari hesaba esneklik yaklaşımını açıklayın.
• Esneklikleri ve J eğrilerini tanımlayın.
• Devalüasyonlardan elde edilen kanıtları açıklayın.
• Absorpsiyon yaklaşımını açıklar. |
Do in Pearson MyLab the Quiz Chapter 11. |
15) |
• Final Sınavı
• Mutlak avantajı, karşılaştırmalı üstünlüğü ve faktör donanımını açıklayın.
• Ölçek ekonomileri gibi endüstri içi ticaret ve piyasa kusurlarını tanımlayın.
• Yeni Ticaret Teorisini açıklayın.
• Cari hesap ve finansal hesap girişlerini listeleyin.
• BOP önlemlerini tanımlayın.
• Döviz piyasası türlerini tanımlayın.
• Cari hesap teorilerini açıklayın. |
None |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. |
|
2) |
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. |
|
3) |
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. |
|
4) |
Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. |
|
5) |
Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. |
|
6) |
Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. |
|
7) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. |
|
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. |
|
9) |
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. |
|
10) |
Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir |
|
11) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
|
12) |
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
|