ITRD303 Import and Export Managementİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Endüstri Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstri Mühendisliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ITRD303
Ders İsmi: Import and Export Management
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP IYILER
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi İREM YALKI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Türkiye'de ihracatçı olmanın özellikleri, ekonomik açıdan;
ithalat ve ihracata dayalı yönetim stratejisi geliştirme; strateji türleri; değer zinciri analizi; ihracat pazarlama planlaması ve strateji geliştirme; ihracat pazarlama planlama süreci; Türkiye'deki KOBİ'lerin ihracata hazır olmalarının değerlendirilmesi; B2B ve B2C pazar bölümlemesi; pazar seçim tekniklerini kullanarak ihracat hedeflerini seçmek; fiyatlandırma sorunları; pazara giriş stratejisi ve kanallarına karar vermek; satış ve distribütör sözleşmelerinin geliştirilmesi; yeni ürünler geliştirmek ve; veya yeni ihracat pazarlarına adaptasyon; pazarlama iletişimi araçlarının geliştirilmesi; teslimat ve ödeme koşullarını kullanarak; dış ticaret işlemlerinde devlet yardımlarını kullanmak.
Dersin İçeriği: Kursun sonunda öğrenci:

• Türkiye'de ihracatçı olmanın özelliklerini ekonomik açıdan öğrenmek
• Türkiye'de ithalatçı olmanın özelliklerini ekonomik açıdan öğrenmek
• İhracat ve ithalat işlemlerinin temellerini yönetmek
• Piyasa seçim tekniklerini kullanarak ihracat hedeflerini seçin
• Pazara giriş stratejisini ve kanallarını kararlaştırmak
• Yeni ihracat pazarları için yeni ürünler ve / veya adaptasyon geliştirmek
• Pazarlama iletişimi araçlarını geliştirmek
• Teslimat ve ödeme koşullarını kullanın
• Dış ticaret işlemleri için devlet yardımlarını kullanmak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Türkiye'de ihracatçı olmanın özelliklerini ekonomik açıdan öğrenmek
2) • Türkiye'de ithalatçı olmanın özelliklerini ekonomik açıdan öğrenmek
3) • İhracat ve ithalat işlemlerinin temellerini yönetmek
4) • Piyasa seçim tekniklerini kullanarak ihracat hedeflerini seçin
5) • Pazara giriş stratejisini ve kanallarını kararlaştırmak
6) • Yeni ihracat pazarları için yeni ürünler ve / veya adaptasyon geliştirmek
7) • Pazarlama iletişimi araçlarını geliştirmek
8) • Teslimat ve ödeme koşullarını kullanın
9) • Dış ticaret işlemleri için devlet yardımlarını kullanmak
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Müfredat. • Uluslararası pazarlama ve ihracat yönetimini belirlemek. • İhracat pazarlaması karmasını açıklayın. • İhracat pazarlaması yöneticilerinin özelliklerini açıklar. • İhracat pazarlaması planlama sürecini analiz etmek. • İhracat engellerinin boyutlarını sınıflandırın. • Uluslararası pazarlama ve ihracat yönetiminin artan önemini tartışın. • İhracat pazarlaması karışımının şematik modelini açıklayın. • İhracat pazarlaması yöneticilerinin özelliklerini açıklar. • İhracat pazarlaması planlama sürecini açıklar. • İhracat pazarlaması planlamasındaki zorlukları tartışın. Müfredat'ı inceleyin. Son Proje Şablonunu gözden geçirin.
2) • Uluslararası bir strateji geliştirmeyi tartışın. • İhracat pazarlaması planlama ve strateji geliştirmeyi tartışın. • Planlama sürecini açıklar. • Strateji türlerini açıklayın. • Kurumsal stratejileri açıklayın. • İş stratejilerini açıklayın. • Şirket değerlendirmesi için değer zinciri analizini açıklayın. • İşlevsel stratejileri açıklayın. • Türkiye'deki KOBİ'lerin ihracata hazır olup olmadıklarını analiz eder. • Uluslararası stratejiyi açıklamak. • İhracat pazarlaması planlama ve strateji geliştirmeyi tartışın. • Planlama sürecini analiz edin. • Kurumsal, ticari ve fonksiyonel stratejileri analiz edin. • Değer zinciri analizini açıklayın. • Dış ticaret şirketlerinin SWOT analizini tartışın. Ziyaret etmek için bir şirket arayın. Grup oluştur Öğretim elemanının kitabından verilen “Macaristan'dan sanat eşyalarının ihracı” konusunu okuyun.
3) • Ticaretin ekonomik faydalarını açıklayın. • Uluslararası ticaret teorilerini açıklar. • Bireysel şirketlerin ihracat ve ithalat sebeplerini belirleyin. • Firma ve olası modellerde ihracat gelişimini gösterir. • Ağ iletişimi ve ilişki pazarlamanın önemini açıklayın. • Sosyal sorumluluk endişelerinin işletme üzerindeki artan etkisini tartışın. • Uluslararası çevreyi açıklayın: kültür; ekonomik güçler; ve rekabet. • Kültürün uluslararası / ihracat pazarlaması üzerindeki yaygın etkilerini tanımlayın. • Kültürel farklılıkları yönetmeyi tanımlayın. • Değerlerin benzerliğine göre sıralanan ülke kümelerini tartışın. • Farklı ülkelerin ekonomik güçlerini ve piyasa gelişme düzeylerini sınıflandırın. Ticaretin ekonomik faydalarını açıklayın. • Uluslararası ticaret teorilerini açıklar. • İhracat davranış teorilerini ve amaçlarını listeler. • İhracatın gelişimini firma ve olası modellerde tanımlamak. • Ağ iletişimi ve ilişki pazarlamanın önemini belirleyin. • Sosyal sorumluluk endişelerinin işletme üzerindeki artan etkisini belirlemek. • Kültürün uluslararası ticaret üzerindeki etkilerini analiz etmek. • Farklı kültürleri sınıflandırın. • Benzer ülke kümelerini sınıflandırın. • Ülkelerin pazar gelişme düzeyini listeleyin. • Rekabeti açıklayın. Sorular gelecek hafta için cevaplamak için teslim edildi.
4) • Uluslararası çevreyi açıklayın: hükümet, siyasi ve yasal güçler. • Hükümetin rolünü tanımlayın. • Devlet kontrollerini açıklayın. • Ekonomik entegrasyon türlerini açıklar. • Farklı ekonomik entegrasyon türlerini sınıflandırın. • Siyasi ve yasal kısıtlamaları tanımlayın. Uluslararası çevreyi tanımlayın. • Hükümeti, politik ve yasal güçleri tanımlayın. • Ekonomik entegrasyon türlerini sınıflandırın. • Siyasi ve yasal kısıtlamaları listeleyin. Araştırmaya devam et ve final projesinde çalış.
5) • Hangi yabancı pazarlara girileceğini ve bu pazarlarda hangi yöne gidileceğini belirlemek için süreçleri açıklayın. • Pazar seçimini tanımlayın: Hangi potansiyel pazarlar için hangi ürünleri. • Yaklaşımları açıklayın: reaktif ve proaktif; geniş, büzülme. • Pazar bölümlemesini açıklayın: Farklılaşma, pazarın çekiciliği, şirketin rekabet gücü. • Piyasa gereksinimleri ile şirketin teklifleri / yetenekleri arasında uymanın önemini açıklamak; ürün ve / veya pazar değiştirme imkanı. • Her bir ürünün ve her pazarın şirketin genel portföyündeki yerini belirleyin. • Mevcut ürünler için pazarlama yönünü açıklayın: Her pazardaki her ürün için pozisyon, yapım, elde tutma, elden çıkarma kararları. • Genel dış pazar portföylerinin değerlendirilmesinin önemini açıklayın. Bu pazarlarda hangi yabancı pazarların gireceğini ve hangi yöne gidileceğini belirleme süreçlerini analiz edin. • Pazar seçimini açıklayın. • Yaklaşımları tanımla: reaktif ve proaktif; geniş, büzülme. • Pazar bölümlendirmesini tanımlayın. • Piyasa gereksinimleri ile şirketin teklifleri / yetenekleri arasında uymanın önemini açıklayın. • Her ürünün ve her pazarın şirketin genel portföyündeki yerini açıklayın. • Mevcut ürünler için pazarlama yönünü sınıflandırın. • Genel dış pazar portföylerini analiz etmek. Araştırmaya devam et ve final projesinde çalış. Örnek olay incelemesini bölümün sonunda okuyun ve sınıfta tartışmaya hazır olun.
6) • Uluslararası piyasa kararlarında bilginin önemini ve rolünü açıklayın. • Başlıca bilgi kaynaklarını tanımlayın. • Bilgi gereksinimlerini tanımlayın. • Plan pazar araştırma süreçlerini analiz etmek. • Pazar potansiyelini tartışın. • İhracat pazarlaması araştırmasını açıklar. • Arama için internet ve e-posta kullanmanın önemini açıklar. Uluslararası pazar araştırmasının rolünü ve önemini analiz eder. • Başlıca bilgi kaynaklarını açıklayın. • Pazar araştırması türlerini sınıflandırın. • Bilgi gereksinimlerini listele. • Pazar araştırmasının planlanmasının önemini açıklayın. • Piyasa potansiyelini değerlendirmenin önemini açıklayın. • Çevrimiçi pazar araştırması kaynaklarını tanımlayın. HS kodlu bir ürün seçin ve Trademap.org'da ithalat ve ihracat potansiyeli arayın.
7) • ARA SINAV. • Pazara giriş stratejilerini sınıflandırın. • Bir kanal kararı olarak girişi açıklayın. • Stratejik kararlar olarak girişi açıklayın. • Alternatif pazar giriş modlarını listeleyin. • Şirketle ilgili düşünceleri açıklayın. • Kanal ve giriş modunu analiz edin. Pazara giriş stratejilerini sınıflandırın. • Kanalları açıklayın. • Stratejik kararları açıklayın. • Alternatif pazar giriş modlarını listeleyin. • Doğru modları seçmek için şirketi analiz edin. • Giriş modlarının seçimini etkileyen faktörleri listeleyin. Araştırmaya devam et ve final projesinde çalış.
8) • İhracat giriş modlarını açıklar. • Dolaylı ihracatı açıklar. • Doğrudan ihracatı açıklar. • Temsilci ve distribütörlük anlaşmalarının temellerini listeleyin. • İnternet ve e-ticareti açıklayın. İhracat giriş modlarını tartışın. • Dolaylı ihracatı tanımlayın. • Doğrudan dışa aktarımı tanımlayın. • Acenteleri ve distribütörleri açıklayın. • İnternet üzerinden denizaşırı satış yapmayı açıklamak Araştırmaya devam et ve final projesinde çalış. Satış sözleşmelerini bulmak için intracen.org adresini arayın.
9) • Ürün kararlarını analiz etmek. • Ürünü tanımla. • İnovasyon sürecini açıklamak. • Ürün karması kararlarını açıklayın. • Analitik yaklaşımları açıklar. • Ambalajın rolünü ve önemini tanımlayın. • Markalamayı tanımlayın. Ürün portföyünü açıklayın. • Yeni ürün ve inovasyon tanımlayın. • Mevcut ürünleri tanımlayın. • İç belirleyicileri tanımlayın. • Harici belirleyicileri tanımlayın. • Ürün Yaşam Döngüsünü analiz edin. • Standardizasyonu vs uyarlamayı açıklar. • Ambalajlamayı tanımlayın. • Markalaşmayı tanımlayın. Araştırmaya devam et ve final projesinde çalış.
10) • Fiyatlandırma kararlarını açıklayın. • İhracat fiyatının belirleyicilerini açıklayın. • Şirket politikalarını ve pazarlama karmasını analiz edin. • Temel ihracat fiyatlandırma stratejisini tartışın. • Büyük fiyatlandırma stratejilerini açıklayın. • Fiyat tekliflerinin yönetilmesinin önemini tanımlayın. Fiyatlandırma kararlarını analiz edin. • İhracat fiyatının belirleyicilerini analiz edin. • Maliyetleri açıklayın. • Piyasa koşullarını listeler. • Rekabeti açıklamak. • Yasal / politik etkiyi tanımlamak. • Şirket politikalarını ve pazarlama karmasını açıklayın. • Önemli fiyat stratejilerini listeleyin. o Piyasayı gözden kaçırmak o Talep eğrisini aşağı kaydırma o Penetrasyon fiyatlandırması o Önleyici fiyatlandırma o Tükenme fiyatlandırması • Fiyat tekliflerini açıklayın. • INCOTERMS'i tanımlayın. Araştırmaya devam et ve final projesinde çalış.
11) • Dış ticaretin finansmanını ve ödeme yöntemlerini açıklayın. • İhracatın finansman yöntemlerini ve ödeme koşullarını açıklayın. • Alternatif ödeme koşullarını açıklayın. • Ödeme / finansman prosedürlerini açıklayın. • İhracat kredi sigortasını açıklar. İhracat finansmanını ve ödeme yöntemini analiz eder. • Konsinye işlemini açıklayın. • Açık hesabı açıklayın. • Belgesel koleksiyonlarını açıklayın. • Akreditifin Açıklanması (L / C) - Belgesel kredi. • COD'yi açıklayın (teslimatta nakit). • Çizgiyi sırayla açıklayın. • Uzun vadeli finansmanı açıklayın. • Ödeme / finansman prosedürlerini açıklayın. • İhracat kredi sigortasını açıklayın. • Karşı ticaretin açıklanması. • Saf değişmeyi açıklayın. • Takas düzenlemelerini açıklayın. • Sayaç alımını açıklayın. • Anahtar ticaretini açıklayın. • Geri satın almayı açıklayın. • Ofsetleri açıklayın. Due: Nihai Projenin İlk Taslağı.
12) • İhracatta tanıtım ve pazarlama iletişimini açıklar. • İhracat pazarlaması tanıtım ve iletişim kararlarını analiz etmek. • Alternatif terfi tekniklerini analiz etmek. • Alternatif teknikleri yönetmeyi açıklar. • İhracatı teşvik faaliyetlerine yönelik devlet yardımlarını açıklayın. • Tanıtım faaliyetlerini açıklar. İhracat pazarlaması tanıtımını iletişim olarak açıklar. • Sembolleri açıklayın. • Alternatif terfi tekniklerini listeler. • Kişisel satışı açıklar. • Satış promosyonunu tanımlayın. • Yabancı katalogları tanımlayın. • Numuneleri tanımlayın. • Şirketin yayınladığı dergileri analiz edin. • Ticaret fuarlarını ve sergilerini açıklayın. • Satın alma noktası malzemelerini listeleyin. • Tanıtımını açıklayın. • Reklamcılığı açıklayın. yok.
13) • İhracat siparişini ve fiziksel dağılımını açıklayın. • Gümrük ve uygulamalardaki farklılıkları tanımlayın. • İhracat siparişini yerine getirmeyi açıklayın. • Fiziksel dağılımı yönetmeyi açıklayın. • Karar alanlarını tanımlayın. İhracat siparişini açıklayın. • Farklı gelenek ve uygulamaları analiz edin. • İhracat siparişini yönetmeyi tanımlayın. • Fiziksel dağılımı açıklar. • Ana karar alanlarını sınıflandırın. • Gönderinin yapısını analiz edin.           Ulaştırma.           Depolama.           Malzeme taşıma           Stok taşıma           Sipariş işleme ve belgeler. • Nakliye firmalarını, depoları ve serbest alanları kullanmayı açıklayın. Final Projesinin Düzenlenmesi ve Revizyonu.
14) • İhracat belgelerini tanımlayın. • İthalat prosedürlerini tanımlayın. • İhracat ve ithalat sırasında gümrük işlemlerini tanımlayın. • Nakliye belgelerini açıklayın. • Türk kanun ve yönetmeliklerini analiz edin. Tüm ihracat belgelerini belirleyin. • İthalat prosedürlerini tanımlayın. • Gümrük işlemlerini açıklar. • Nakliye belgelerini tanımlayın. • Yasa ve yönetmelikleri açıklayın. Final Projesinin Düzenlenmesi ve Revizyonu.
15) • Bitirme projesi. • Son sunum. • Final Sınavı. Tüm ihracat belgelerini açıklayın. • İthalat işlemlerini açıklar. • Gümrük işlemlerini tanımlayın. • Nakliye belgelerini tanımlayın. Bir şirket için bir yükseltme planı hazırlayın ve gönderin.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Business Management System for SMEs
ITC-UN

Related laws and regulations
Diğer Kaynaklar: International Marketing & Export Management, 7th Edition, 2011
Gerald Albaum, Edwin Duerr
ISBN-13: 978-0273743880
ISBN-10: 0273743880

Marketing Plans: How to Prepare Them, How to Use Them
Malcolm McDonald, Hugh Wilson
Wiley; 7 edition (March 21, 2011)
ISBN-10: 0470669977
ISBN-13: 978-0470669976

Market Segmentation: How to do it? How to profit from it?
Malcolm Mc Donald, Ian Dunbar
Wiley; Revised 4th Edition edition (November 28, 2012)
ISBN-10: 1118432673
ISBN-13: 978-1118432679

www.ekonomi.gov.tr
www.tim.org.tr

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Ödev
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 90
Ödevler 5 10
Küçük Sınavlar 1 1
Ara Sınavlar 1 10
Final 1 21
Toplam İş Yükü 177