Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• İzleği değerlendirir.
• Dersin ana temalarını tartışır.
• Ders taslağını tartışır.
• ABD’nin uluslararası ilişkileri etkileme yeteneğini değerlendirir.
• Çalışma yöntemini tanır. |
Ödev: Gelecek dersle ilgili okuma, Lefebvre, 2015, ss. 15-48. |
2) |
• Amerikan dış politikasının şekillenmesinde etkili olan iç ve dış faktörleri açıklar.
• Jackson, Hamilton ve Wilson’un Amerikan dış politikası geleneklerine olan etkilerini tanımlar.
• Başkanlardan miras alınan dış politika geleneklerini karşılaştırır.
• Hangi vakaların Amerikan dış politikasında dönüm noktası olarak adlandırıldığını değerlendirir.
• Üç yaklaşımın Amerikan dış politikasındaki rolünü tartışır.
|
Ödev: Gelecek dersle ilgili okuma, Lefebvre, 2015, ss. 32-46. |
3) |
• IDS sonrası başkanların dış politika yaklaşımlarını tanımlar.
• Farklı doktrinlerin odak noktalarını karşılaştırır.
• Amerikan dış politikasında bürokrasinin karar alma süreçlerine nasıl müdahil olduğunu değerlendirir.
• Farklı krizler üzerinden Amerikan dış politikasındaki karar alma süreçlerini inceler.
• Demokrat ve Cumhuriyetçi yürütmelerde bürokrasinin rolünü tartışır. |
Ödev: Gelecek dersle ilgili okuma, Lefebvre, 2015, ss. 32-54.. |
4) |
• ABD Kongresinin iki yapısının kendilerine ait özelliklerini açıklar.
• ABD Kongresinin tarihsel dönemlerini karşılaştırır.
• Kongredeki karar alım sürecini inceler.
• Lobilerin yasal arka planını değerlendirir.
• Topal ördek durumundaki Kongrenin tıkanma ve açılma süreçlerini tartışır.
|
Ödev: Gelecek dersle ilgili okuma, Lefebvre, 2015, ss. 45-61. |
5) |
• Farklı çıkar grupları arası farklılık ve benzerlikleri karşılaştırır.
• Farklı çıkar gruplarının enformal olarak dış politikaya katılım süreçlerini ortaya koyar.
• Lobilerin çıkar grupları ile karar alıcıları arasında kurduğu bağlantıları inceler.
• Çıkar gruplarının Amerikan dış politikasını etkilemekteki başarılarını tartışır.
|
Ödev: Gelecek dersle ilgili okuma, Lefebvre, 2015, ss. 53-68. |
6) |
• Vize sınavı ile bilgilerini sınar
• Jackson, Hamilton ve Wilson’un Amerikan dış politikası geleneklerine olan etkilerini tanımlar
• Farklı doktrinlerin odak noktalarını karşılaştırır
• ABD Kongresinin tarihsel dönemlerini karşılaştırır
• Çıkar gruplarının Amerikan dış politikasını etkilemekteki başarılarını tartışır
|
|
7) |
• ABD’nin ilk 150 yılındaki farklı dış politika uygulamalarını değerlendirir.
• Monroe Doktrinini tanır.
• Wilson’un dış politika anlayışını açıklar.
• Monroe’nun izolasyonizminin Wilsoncu izolasyonizme dönüşünü ortaya koyar.
• Wilson’un Amerikan dış politikasını dönüştürmekteki başarısını tartışır.
|
Ödev: Gelecek dersle ilgili okuma, Lefebvre, 2015, ss. 60-73.
|
8) |
• İki savaş arası dönemdeki farklı dış politika yaklaşımlarını karşılaştırır.
• Wilson Doktrinini tanır.
• Wilson’un 14 prensibini sıralar.
• İki savaş arası dönemdeki uluslararası ortamı tasvir eder.
• Amerikan dış politikasının Avrupa meselelerine müdahil olmasında 14 prensibin etkisini tartışır.
|
Ödev: Gelecek dersle ilgili okuma, Lefebvre, 2015, ss. 75-82. |
9) |
• Soğuk Savaş dönemindeki farklı Amerikan dış politikası uygulamalarını karşılaştırır.
• Truman, Eisenhower ve Carter doktrinlerini tanır.
• Çevreleme politikasını açıklar.
• ABD ve SSCB arasında 1945-1975 arası stratejik dengeyi ortaya koyar.
• Detante politikalarının soğuk savaşın sonlandırılmasındaki rolünü tartışır.
• SALT ve START anlaşmalarının soğuk savaşın bitişindeki rolünü değerlendirir. |
Ödev: Gelecek dersle ilgili okuma, Lefebvre, 2015, ss. 82-91. |
10) |
• Vize sınavı ile bilgilerini sınar
• Wilson’un dış politika anlayışını açıklar.
• Wilson’un 14 prensibini sıralar.
• Truman, Eisenhower ve Carter doktrinlerini tanır
• SALT ve START anlaşmalarının soğuk savaşın bitişindeki rolünü değerlendirir.
|
|
11) |
• Soğuk savaş sonrasında isitkrarlı bir Amerikan dış politikasının olup olmadığını tartışır.
• Bush yönetiminden Obama yönetimine görülen dönüşümü inceler.
• Bush doktrinini tanımlar.
• KİS’lerin Amerikan dış politikasının şekillenmesindeki rolünü değerlendirir.
• Wilson ve Obama’nın dış politika yaklaşımlarını karşılaştırır.
• Küresel terörizmin Amerikan dış politikası üzerindeki etkisini tartışır.
|
Ödev: Gelecek dersle ilgili okuma, Lefebvre, 2015, ss. 92-100. |
12) |
• 11 Eylül saldırılarının Amerikan dış politikası üzerindeki etkisini açıklar.
• Bush yönetiminin sert güç politikalarını Clinton yönetiminin yumuşak güç politikaları ile karşılaştırır.
• Obama yönetiminin akılcı güç uygulamalarını değerlendirir.
• Afganistan ve Irak operasyonlarının siyasal ve ekonomik maliyetlerini tartışır.
|
Ödev: Gelecek dersle ilgili okuma, Lefebvre, 2015, ss. 102-110.
|
13) |
• NATO’nun soğuk savaş sonrası dönüşümünü inceler.
• NATO’nun Amerikan dış politikasında nasıl araçsallaştırıldığını değerlendirir.
• Hangi uluslararası örgütün/örgütlerin Amerikan dış politikasınca daha etkin kullanıldığını tartışır.
• Uluslararası örgütlerin Amerikan dış politikasındaki yerine ilişkin olarak neo-muhafazakar ve liberal yaklaşımları karşılaştırır.
• ABD tarafından Soğuk savaş ve sonrası dönemlerde kullanılmış olan veto mekanizmalarını inceler.
|
|
14) |
• ABD’nin Ortadoğu’daki çıkarlarını tanır.
• Orta Asya’ya yönelik Amerikan dış politikasının dönüşümünü inceler.
• Amerikan dış politikasının soğuk savaş ve soğuk savaş sonrası dış politika uygulamalarını karşılaştırır.
• Çin’in yükselişi karşısında Amerikan dış politikasının gösterdiği tepkileri tartışır.
• Amerikan dış politikasının Küba ve Venezüela’ya yönelik politikalarını değerlendirir.
|
|
15) |
• AB’nin kurumsal yapısını analiz eder.
• Bush yönetiminden Obama yönetimine görülen dönüşümü inceler.
• 11 Eylül saldırılarının Amerikan dış politikası üzerindeki etkisini açıklar.
• Afganistan ve Irak operasyonlarının siyasal ve ekonomik maliyetlerini tartışır.
• Hangi uluslararası örgütün/örgütlerin Amerikan dış politikasınca daha etkin kullanıldığını tartışır.
• Amerikan dış politikasının soğuk savaş ve soğuk savaş sonrası dış politika uygulamalarını karşılaştırır.
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. |
|
2) |
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. |
|
3) |
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. |
|
4) |
Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. |
|
5) |
Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. |
|
6) |
Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. |
|
7) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. |
|
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. |
|
9) |
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. |
|
10) |
Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir |
|
11) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
|
12) |
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
|