Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma ve Dersin Genel Tanıtımı |
Yok |
2) |
Siyasal Kültür ve Siyasal Yaşama Etkileri |
Turan, İlter. “Türkiye’de Siyasal Kültürün Oluşumu,” Kalaycıoğluve Sarıbay, s.359-386. |
3) |
Türkiye’de Siyaset ve Devlet Anlayışı
Merkezi ve Yerel Yönetim
|
Kalaycıoğlu, E. “Türkiye’de Politik Rejimin Evrimi ve Yasama Sistemi, yage, s.268-284 |
4) |
Siyasal Partiler ve Siyasal Sistem
(Siyasi Partiler Kanunu, Seçim Kanunu, Parti içi Demokrasi, v.b)
|
Teziç, E., Siyasi Partiler, Gerçek Yayınevi, İstanbul, 1976 |
5) |
Din ve Siyaset |
Jaschke, G. Yeni Türkiye’de İslamcılık, Bilgi Yayınevi, Ankara. 1972.
Toprak, B. “Türkiye’de Dinin Denetim İşlevi,” Kalaycıoğluve Sarıbay, s.309-317.
|
6) |
Etnik Yapı ve Siyaset |
Kirişci,K. ve Winrow, G. Kürt Sorunu, Tarih Vakfı Yayınları, İstanbul, 1997. |
7) |
Siyasette Kadın ve Gençlerin yeri ve Kadın-Erkek Ayrımı
|
Arat, Y. “1980’ler Türkiye’sinde Kadın Hareketi: Liberal Kemalizmin Radikal Uzantısı,” Kalaycıoğluve Sarıbay, s.435-446 |
8) |
Sivil Toplum ve Siyaset (Sendikalar, STK’lar v.b.) |
Sarıbay, A. Y. “Türkiye’de Demokrasi ve Sivil Toplum,” Kalaycıoğluve Sarıbay (der), s.447-462. |
9) |
Vize Sınavı |
Yok |
10) |
Türk Siyasetinde Asker |
Özbudun, E. s.97-112
Hale, W. Türkiye’de Ordu ve Siyaset, Alfa Basımevi, İstanbul, 1994.
|
11) |
Yasama-Yürütme İlişkileri
|
Genç, M. Zeki, Anayasalar Açisından Yargı Bağımsızlığının Kuvvetler Ayrılığı ile İlişkileri, Eldim Ofset, Basım yeri ve tarihi belirtilmemiştir. |
12) |
Kuvvetler Ayrımı ve Anayasa |
Özbudun, E. s.49-68 |
13) |
Türkiye-AB İlişkilerinin Siyasete Etkisi
|
Keyman, F. Değişen Dünya Dönüşen Türkiye, İ. Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 2005, s.13-18, 109-130, 153-157. |
14) |
Genel Değerlendirme |
Yok |
15) |
Final Sınavı |
Yok |
Ders Notları / Kitaplar: |
Özbudun, Ergun. 2007.Çağdaş Türk Politikası: Demokratik Gelişmenin Önündeki Engeller, 2. Baskı, Doğan Kitapçılık A.Ş., İstanbul, 177s.
Kalaycıoğlu, Ersin ve Sarıbay, A. Yaşar. 2000. Türkiye’de Politik Değişim ve Modernleşme, Alfa Basım Yayım Dağıtım , İstanbul, 466s.
Özbudun, Ergun, 2000. Contemporary Turkish Politics: Challanges to the Democratic Consolidation. Boulder, Colorado, Lynne Reinner Publishers, 177pp.
Saylan, İbrahim, 2012. "Kurdish Nationalist Challenge to the Democratic Consolidation", in Democratic Consolidation in Turkey, ed. Müge Aknur, Boca Raton, Floride: Universalis Publisher, pp. 377-414.
Ecevit, Yıldız, 2007. "Women's Rights, Women Organizations and the State" in Human Rights Turkey, ed. Zehra F. Kabasakal Arat, Philadelphia: University of Pennsylvania Press, pp. 187-201. |
Diğer Kaynaklar: |
Yok-None |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. |
|
2) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
3) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. |
|
4) |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. |
|
5) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
8) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
9) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
11) |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|