UIS458 Türkiye'de Siyasi Kültürİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Geomatik MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Geomatik Mühendisliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UIS458
Ders İsmi: Türkiye'de Siyasi Kültür
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MEHMET KABASAKAL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere Türk siyasal hayatının şekillendiren siyasal kültürümüz hakkında bilgiler aktarmaktır. Böylece, öğrencilerin siyasal yaşamı daha iyi tanımaları, geleceği daha iyi değerlendirmeleri sağlanarak, yaşam boyu başarılarına katkıda bulunmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Osmanlıcılık; İslamcılık; Türkçülük; Atatürkçülük; Türkiye’de Korporatizm; Modernleşme, Kemalizm ve Demokrasi; Türkiye’de Siyasi Partiler ve Patronaj Politikaları; Askeri Müdahaleler ve Siyasal Yaşam Etkileri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Türkiye siyaset çevresi ve hayatı hakkındaki bilgilerini artırır
2) Türk siyasal kültürünü etkileyen faktörleri inceler
3) Türkiye'nin güncel sorunlarına aşina olur
4) Türk siyasal hayatını ve ülkedeki ekonomik gelişmeleri değerlendirir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma ve Dersin Genel Tanıtımı Yok
2) Siyasal Kültür ve Siyasal Yaşama Etkileri Turan, İlter. “Türkiye’de Siyasal Kültürün Oluşumu,” Kalaycıoğluve Sarıbay, s.359-386.
3) Türkiye’de Siyaset ve Devlet Anlayışı Merkezi ve Yerel Yönetim Kalaycıoğlu, E. “Türkiye’de Politik Rejimin Evrimi ve Yasama Sistemi, yage, s.268-284
4) Siyasal Partiler ve Siyasal Sistem (Siyasi Partiler Kanunu, Seçim Kanunu, Parti içi Demokrasi, v.b) Teziç, E., Siyasi Partiler, Gerçek Yayınevi, İstanbul, 1976
5) Din ve Siyaset Jaschke, G. Yeni Türkiye’de İslamcılık, Bilgi Yayınevi, Ankara. 1972. Toprak, B. “Türkiye’de Dinin Denetim İşlevi,” Kalaycıoğluve Sarıbay, s.309-317.
6) Etnik Yapı ve Siyaset Kirişci,K. ve Winrow, G. Kürt Sorunu, Tarih Vakfı Yayınları, İstanbul, 1997.
7) Siyasette Kadın ve Gençlerin yeri ve Kadın-Erkek Ayrımı Arat, Y. “1980’ler Türkiye’sinde Kadın Hareketi: Liberal Kemalizmin Radikal Uzantısı,” Kalaycıoğluve Sarıbay, s.435-446
8) Sivil Toplum ve Siyaset (Sendikalar, STK’lar v.b.) Sarıbay, A. Y. “Türkiye’de Demokrasi ve Sivil Toplum,” Kalaycıoğluve Sarıbay (der), s.447-462.
9) Vize Sınavı Yok
10) Türk Siyasetinde Asker Özbudun, E. s.97-112 Hale, W. Türkiye’de Ordu ve Siyaset, Alfa Basımevi, İstanbul, 1994.
11) Yasama-Yürütme İlişkileri Genç, M. Zeki, Anayasalar Açisından Yargı Bağımsızlığının Kuvvetler Ayrılığı ile İlişkileri, Eldim Ofset, Basım yeri ve tarihi belirtilmemiştir.
12) Kuvvetler Ayrımı ve Anayasa Özbudun, E. s.49-68
13) Türkiye-AB İlişkilerinin Siyasete Etkisi Keyman, F. Değişen Dünya Dönüşen Türkiye, İ. Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 2005, s.13-18, 109-130, 153-157.
14) Genel Değerlendirme Yok
15) Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Özbudun, Ergun. 2007.Çağdaş Türk Politikası: Demokratik Gelişmenin Önündeki Engeller, 2. Baskı, Doğan Kitapçılık A.Ş., İstanbul, 177s.
Kalaycıoğlu, Ersin ve Sarıbay, A. Yaşar. 2000. Türkiye’de Politik Değişim ve Modernleşme, Alfa Basım Yayım Dağıtım , İstanbul, 466s.

Özbudun, Ergun, 2000. Contemporary Turkish Politics: Challanges to the Democratic Consolidation. Boulder, Colorado, Lynne Reinner Publishers, 177pp.

Saylan, İbrahim, 2012. "Kurdish Nationalist Challenge to the Democratic Consolidation", in Democratic Consolidation in Turkey, ed. Müge Aknur, Boca Raton, Floride: Universalis Publisher, pp. 377-414.

Ecevit, Yıldız, 2007. "Women's Rights, Women Organizations and the State" in Human Rights Turkey, ed. Zehra F. Kabasakal Arat, Philadelphia: University of Pennsylvania Press, pp. 187-201.
Diğer Kaynaklar: Yok-None

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
3) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
4) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
5) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
8) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
9) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
11) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
3) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
4) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
5) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
8) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
9) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
11) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 30
Sunum / Seminer 15 30
Ara Sınavlar 15 30
Final 15 45
Toplam İş Yükü 180