Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Dersi tanımlar.
• Uluslararası ticaretin tanımlar.
• Uluslararası ticaretin karmaşıklığını açıklar.
• Uluslararası ticarete taraf olan ülke sayısını tartışır.
• İzlenik.
• Uluslararası ticaretin anlamını ifade eder.
• Uluslararası ticaretin coğrafyasını tanımlar.
• Uluslararası ticaretin karmaşıklığını açıklar.
|
İzleniğin gözden geçirilmesi.
Kütüphane oryantasyon sürecinin tamamlanması. Tamamlandığının doğrulanması.
Bölüm 1.1 ve 1.2 nin okunması.
|
2) |
• Uluslararası ticaretin artan önemini ifade eder.
• Dünyanın GSH’Ina kıyasla uluslararası ticaretin yörüngesini ifade eder.
• 1970’lerden sonra uluslararası ticaretteki büyük dalgalanmayı tartışır.
• Bireysel ülkeler için uluslararası ticaretin çeşitli önemlerini analiz eder.
• Kimin kim ile ticaret yaptığının açıklar.
• Uluslararası ticaretin değişen yapısını ifade eder.
• En büyük ihracatçı ve ithalatçıları tartışır.
• Uluslararası ticaretin önemini ifade eder.
• Bireysel ülkeler için uluslararası ticaretin çeşitli önemlerini analiz eder.
• Uluslararası ticaretin değişen yapısını açıklar.
• En büyük ithalatçı ve ihracatçı ülkeleri listeler.
• Ticaretin değişen karakterini ifade eder.
|
Bölüm 1.3 Okunmalı. |
3) |
• Uluslararası ticaretin artan önemini ifade eder.
• Uluslararası ticaret için önemli olan kurumları ve anlaşmaları listeler.
• Uluslararası ticaretin öneminin artmasının sebeplerini listeler.
• Uluslararası ticaretin 4 önemli evresini analiz eder.
• Bölgesel ticaret bloklarını tartışır.
• Çok uluslu şirketleri ve dış kaynaklılığı açıklar.
|
Bölüm 1.5 okunmalı. |
4) |
• Uluslararası ticaretin ana teorilerini açıklar.
• Uluslararası ticaretin ana teorilerini birbirleriyle tartışır.
• Merkantalizmi açıklar.
• Adam Smithin mutlak üstünlükler teorisini açıklar.
• Karşılaştırmalı üstünlükler teorisini ifade eder.
• Faktör donatımı teorisi ve uluslararası ürün hayat döngüsünü açıklar.
|
6.1, 6.2 ve 6.3 bölümlerin okunması. |
5) |
• Uluslararası ticari terimlere olan ihtiyacı açıklar. (Incoterms).
• Incoterms seçimini ifade eder.
• Incoterms’in tanımlarını açıklar.
• Incoterm stratejisini ifade eder.
• 2000 ve 2010 Incotermsleri arasındaki farkları analiz eder.
|
6.4 ve 6.10 bölümlerin okunması. |
6) |
• Incotermsi sınıflandırır.
• Incoterms gruplarının açıklar ve analiz eder.
• Transfer maliyeti ve riskin ayrıştırılmasını analiz eder.
• Deniz taşımacılığı türlerini sınıflandırır.
• Tüm taşımalarda kullanılan Incotermsleri açıklar.
|
6.11 ve 6.17 bölümlerin okunması. |
7) |
• Incoterms kullanımında genelde yapılan hataları ifade eder.
• Incoterms maliyet ve sorumluluklarını analiz eder.
• Deniz taşımaclığından kullanılan Incotermsleri analiz eder.
• Incoterms sorumluluklarını ifade eder.
|
Yok. |
8) |
• Vize Sınavı.
• Uluslararası ticaretin karmaşıklığını tanımlar.
• Uluslararası ticarete taraf olan ülkelerin sayısını tartışır.
• Uluslararası ticaretin değişen yapısının açıklar.
• Uluslararası ticaretin giderek artak önemini ifade eder.
• Uluslararası ticaretin öneminin artmasının altında yatan sebepleri analiz eder.
• Uluslararası ticaretteki önemli anlaşma ve kuruluşları sınıflandırır.
• Uluslararası ticaretin temel teorilerini ifade eder.
• Uluslararası ticaretin temel teorilerinini analiz eder.
• Incoterms gruplarını sınıflandırır
|
7.1 ve 7.3 bölümlerin okunması. |
9) |
• Uluslararası ticaretteki riskleri ifade eder.
• Ticari risk ve bir işletmeyi kaybetme riski arasındaki dengeyi analiz eder.
• Uluslararası ticarette neden riskler olduğunu açıklar.
• Uluslararası ticaretteki riskleri ifade eder.
• Ticari risk ve bir işletmeyi kaybetme riski arasındaki dengeyi tartışır.
|
7.4, 7.5 ve 7.8 bölümlerin okunması. |
10) |
• Uluslararası ticarette farklı ödeme yöntemlerini açıklar.
• Açık hesap, peşin ödeme ve vesaik mukabilini açıklar.
• Değişik ödeme şekillerinin uygulanabilirliğini tartışır.
• Ödeme şekillerini listeler.
• Açık hesabı tanımlar.
• Peşin ödemeyi tanımlar.
• Vesaik mukabili tanımlar.
|
7.6 ve 7.7 bölümlerin okunması. |
11) |
• Akreditif ihtiyacını açıklar.
• Akreditif sürecenin canlandırılmasının önemini ifade eder.
• Farklı akreditif türlerini sınıflandırır.
• Akreditifi tanımlar.
• Akreditif sürecenin canlandırılmasının önemini ifade eder.
• Farklı akreditif türlerinin sınıflandırır.
• Akreditifin uygulanabilirliğini tartışır.
|
9.1, 9.2 ve 9.3 bölümlerin okunması. |
12) |
• Belgelerin gerekliliğini açıklar.
• Belge tiplerini sınıflandırır.
• Fatura türlerini sınıflandırır.
• Faturada olması gerekenleri açıklar.
• Belge gerekliliğin açıklar.
• Fatura türlerini sınıflandırır.
• Pro-forma faturayı açıklar.
• Ticari faturanıyı ifade eder.
• Konsolosluk faturasını açıklar.
|
9.4 bölümün okunması. |
13) |
• Önemli belgeleri açıklar.
• Bu belgelerinin neden gerekli olduğunu ifade eder.
• Önemli belgeleri açıklar.
• Menşe şehadetnamesini açıklar.
• Gözetim belgesini ifade eder.
• Phyto-sanitary sertifikasını açıklar.
• Üretim sertifikasını açıklar.
|
9.5 bölümün okunması. |
14) |
• Taşıma belgelerini açıklar.
• Neden gerekli olduklarını ifade eder.
• Taşıma belgelerini açıklar.
• Deniz konşimentosunun ne olduğunu ifade eder.
• Havayolu konşimentosunun açıklar.
• Gemi kira kontratını ifade eder.
• Packing listi açıklar.
• Manifestoyu ifade eder.
|
Yok. |
15) |
• Final Sınavı.
• Uluslararası ticaretin karmaşıklığını açıklar.
• Uluslararası ticarette önemli kurumları ve anlaşmaları listeler.
• Incoterms seçimini ifade eder.
• Incoterms maliyetlerini ve sorumluluklarını analiz eder.
• Uluslararası ticarette riskleri analiz eder.
• Uluslararası ticartte ödeme yöntermleri arasındaki farkları ifade eder.
• Belge türlerini sınıflandırır.
• Final Sınavı.
• Uluslararası ticaretin coğrafyasını ifade eder.
• Uluslarası ticaretin dört önemli ayağını listeler.
• Uluslararası ticaret risklerini analiz eder.
• Ödeme türlerini listeler.
• Akreditif türlerini listeler.
• Önemli belgeleri listeler.
• Fatura türlerini listeler.
• Taşıma belgelerini açıklar.
|
Yok. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. |
|
2) |
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. |
|
3) |
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. |
|
4) |
Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. |
|
5) |
Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. |
|
6) |
Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. |
|
7) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. |
|
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. |
|
9) |
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. |
|
10) |
Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir |
|
11) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
|
12) |
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
|