Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı çocukluk döneminde görülen gelişimsel psikopatoloji konularını genetik, biyolojik, bilişsel ve aile sistemleri modelleri eşliğinde tanımak ve müdahale metotlarını analiz etmektir. Gelişimde koruyucu ve risk faktörleri, normal ve patolojik gelişimi etkileyen faktörler, psikopatolojinin bağlamları (aile, okul, akran ilişkileri, stres ve kültür), erken çocukluk döneminde görülen duygusal ve davranışsal bozukluklar (bağlanma bozuklukları, dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu, şiddet, depresyon, madde bağımlılığı, yeme bozuklukları, çocuk istismarı ve travma bozuklukları). |
Dersin İçeriği: |
Gelişimde koruyucu ve risk faktörleri, normal ve patolojik gelişimi etkileyen faktörler, psikopatolojinin bağlamları (aile, okul, akran ilişkileri, stres ve kültür), erken çocukluk döneminde görülen duygusal ve davranışsal bozukluklar (bağlanma bozuklukları, dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu, şiddet, depresyon, madde bağımlılığı, yeme bozuklukları, çocuk istismarı ve travma bozuklukları). |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders tanımı ve syllabus paylaşımı |
yok |
2) |
• Gelişimsel Psikopatoloji Perspektifine Giriş |
sunumlar |
3) |
• Gelişimsel Psikopatoloji Perspektifine Giriş |
sunumlar |
4) |
Perspektifler, Teoriler ve Psikopatoloji |
sunumlar |
5) |
• Gelişimde koruyucu ve risk faktörleri, normal ve patolojik gelişimi etkileyen faktörler, psikopatolojinin bağlamları (aile, okul, akran ilişkileri, stres ve kültür). |
sunumlar |
6) |
• Öğrenci, gelişimsel psikopatoloji alanından seçtiği konusu ile ilgili güncel araştırma makalesine ilişkin tepki makalesi hazırlar ve sunar (Öğrenci sunumu) |
sunumlar |
7) |
• Öğrenci, gelişimsel psikopatoloji alanından seçtiği konusu ile ilgili güncel araştırma makalesine ilişkin tepki makalesi hazırlar ve sunar (Öğrenci sunumu) |
sunumlar |
8) |
• Öğrenci, gelişimsel psikopatoloji alanından seçtiği konusu ile ilgili güncel araştırma makalesine ilişkin tepki makalesi hazırlar ve sunar (Öğrenci sunumu) |
sunumlar |
9) |
• Öğrenci, gelişimsel psikopatoloji alanından seçtiği konusu ile ilgili güncel araştırma makalesine ilişkin tepki makalesi hazırlar ve sunar (Öğrenci sunumu) |
sunumlar |
10) |
• Öğrenci, gelişimsel psikopatoloji alanından seçtiği konusu ile ilgili güncel araştırma makalesine ilişkin tepki makalesi hazırlar ve sunar (Öğrenci sunumu) |
sunumlar |
11) |
• Öğrencilere makale yazım süreci ile ilgili bilgi aktarımı yapılır. |
sunumlar |
12) |
• Öğrenci OSB ve kaygı bozuklukları ile ilgili seminer formatında kapsamlı olarak inceleme yapar (Öğrenci sunumu) |
sunumlar |
13) |
• Öğrenci özgül öğrenme bozukluğu ve bağlanma bozukluğu ile ilgili seminer formatında kapsamlı olarak inceleme yapar (Öğrenci sunumu) |
sunumlar |
14) |
• Öğrenci bağımlılık ile ilgili seminer formatında kapsamlı olarak inceleme yapar (Öğrenci sunumu) |
sunumlar |
15) |
• Öğrenci DEHB ile ilgili seminer formatında kapsamlı olarak inceleme yapar (Öğrenci sunumu) |
sunumlar |
16) |
• Öğrenci TSSB ile ilgili seminer formatında kapsamlı olarak inceleme yapar (Öğrenci sunumu) |
sunumlar |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
0-18 yaşlar arasındaki tüm çocukların bilişsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında ileri düzeyde bilgiye sahiptir. |
5 |
2) |
0-18 yaş grubundaki çocuklara yönelik gelişim ve eğitimle ilgili tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder, özgün çalışmalar planlar. |
5 |
3) |
0-18 yaş grubundaki çocuklara yönelik bilişsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır. |
5 |
4) |
0-18 yaş grubundaki çocukların ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunlarını saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir. |
4 |
5) |
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu ileri düzeydeki bilgileri kullanarak özgün çözümler üretir, bu çozümleri uygulamada kullanır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder. |
3 |
6) |
Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır, araştırmalara katılır. |
2 |
7) |
Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir. |
2 |
8) |
Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
1 |
9) |
0-18 yaş grubundaki çocuklar ve ailelerini de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılım gösterir. |
2 |