Müzik Sanatta Yeterlik DR
Sanatta Yeterlilik TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MZK610
Ders İsmi: Çağdaş Dönem ve Bestecileri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 16
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Sanatta Yeterlilik TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA: EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ERHAN ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere çağdaş müzik dönemini ve önde gelen bestecilerini anlatarak, çağdaş müziğin
prensipleri ve estetik anlayışını anlamalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Giriş ve Dersin Tanıtımı
İkinci Viyana Okulu ve Atonalizm
Minimalizm ve Steve Reich
Elektronik Müzik ve Pierre Schaeffer

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Çağdaş müzik dönemini ve özelliklerini anlama.
2) Çağdaş müzik bestecilerinin eserlerini analiz edebilme.
3) Çağdaş müzikteki farklı akımları ve estetik anlayışları anlama.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve Dersin Tanıtımı Çağdaş müziğin tanımı ve özellikleri Dersin amacı ve hedefleri Çağdaş dönemdeki önemli müzik akımlarının genel bakışı
2) İkinci Viyana Okulu ve Atonalizm Arnold Schoenberg ve öğrencileri Atonal müzik ve seri tekniği Alban Berg ve Anton Webern'in eserleri
3) İkinci Viyana Okulu ve Atonalizm Arnold Schoenberg ve öğrencileri Atonal müzik ve seri tekniği Alban Berg ve Anton Webern'in eserleri
4) Minimalizm ve Steve Reich Minimalist müziğin temel prensipleri Steve Reich'in yaşamı ve eserleri "Clapping Music" ve "Music for 18 Musicians" analizi
5) Minimalizm ve Steve Reich Minimalist müziğin temel prensipleri Steve Reich'in yaşamı ve eserleri "Clapping Music" ve "Music for 18 Musicians" analizi
6) Elektronik Müzik ve Pierre Schaeffer Elektronik müziğin tarihçesi Pierre Schaeffer ve Musique Concrète Elektronik müziğin çağdaş uygulamaları
7) Elektronik Müzik ve Pierre Schaeffer Elektronik müziğin tarihçesi Pierre Schaeffer ve Musique Concrète Elektronik müziğin çağdaş uygulamaları
8) John Cage ve Hazır Sesler John Cage'in yaşamı ve etkisi Hazır seslerin müzikte kullanımı "4'33''" ve "Imaginary Landscape No. 4" analizi
9) John Cage ve Hazır Sesler John Cage'in yaşamı ve etkisi Hazır seslerin müzikte kullanımı "4'33''" ve "Imaginary Landscape No. 4" analizi
10) Postmodernizm ve John Adams Postmodern müzik kavramı John Adams'ın yaşamı ve eserleri "Shaker Loops" ve "Harmonielehre" analizi
11) Postmodernizm ve John Adams Postmodern müzik kavramı John Adams'ın yaşamı ve eserleri "Shaker Loops" ve "Harmonielehre" analizi
12) Global Çağdaş Müzik Akımları Dünya genelindeki çağdaş müzik akımları Asya, Afrika ve Latin Amerika'dan çağdaş besteciler Global etkileşim ve müzikte çeşitlilik
13) Global Çağdaş Müzik Akımları Dünya genelindeki çağdaş müzik akımları Asya, Afrika ve Latin Amerika'dan çağdaş besteciler Global etkileşim ve müzikte çeşitlilik
14) Ders Değerlendirmesi ve Genel Bakış Öğrenci sunumları ve projeler Dersin genel değerlendirmesi Çağdaş müzikle ilgili gelecek çalışmalar ve öneriler
15) Ders Değerlendirmesi ve Genel Bakış Öğrenci sunumları ve projeler Dersin genel değerlendirmesi Çağdaş müzikle ilgili gelecek çalışmalar ve öneriler
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "Twentieth-Century Music: A History of Musical Style in Modern Europe and America" - Robert P. Morgan
Çağdaş müzik bestecilerinin eserleri ve biyografileri.
Diğer Kaynaklar: "Twentieth-Century Music: A History of Musical Style in Modern Europe and America" - Robert P. Morgan
Çağdaş müzik bestecilerinin eserleri ve biyografileri.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Pratik alanında enstürmanı ile yapacağı çalışmaların yanında bilimsel bir müzik anlayışı kazandırmak.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Pratik alanında enstürmanı ile yapacağı çalışmaların yanında bilimsel bir müzik anlayışı kazandırmak. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Sözlü sınav
Ödev
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 34