ATA101 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ATA101
Ders İsmi: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi MEHMET KILIÇ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. MESUT MUTLU
Dr.Öğr.Üyesi ALPASLAN KÜRŞAT TANGÜN
Dr.Öğr.Üyesi MEHMET KILIÇ
Dr. BİLİNMİYOR BEKLER
Öğr.Gör. HATİCE ALANOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı Türk Kurtuluş Savaşı’nın nasıl kazanıldığını ve yapılan Türk İnkilâbını yeni nesillere anlatmak ve açıklamaktır.
Dersin İçeriği: • Birinci Dünya Savaşı’nın oluşumu, sebep ve sonuç ilişkisinin değerlendirilmesini,
• Mondros ateşkes anlaşması ile işgale uğrayan Anadolu’da ulusu esaretten,
• Vatanı işgalden kurtarmak için kurtuluş çarelerinin ortaya konulmasını,
• bu çerçevede zararlı ve faydalı cemiyetlerin çalışmalarını,
• 19 Mayıs 1919’da Samsun’dan başlayan kongre yönetimlerinin içerik ve şekil bakımından değerlendirilmesini,
• TBMM’nin yapısı ve meşruiyetinin ortaya konmasını,
• Türk İstiklal Savaşı’nın yönetilmesini,
• Lozan Barış Antlaşması ve Cumhuriyetin ilanının ortaya konmasını içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bu dersin amacı Türk Kurtuluş Savaşı’nın nasıl kazanıldığını ve yapılan Türk İnkilâbını yeni nesillere anlatmak ve açıklar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1. Tarihin tanımı, 2. Türk inkılâbını öğrenmenin amacı, 3. Osmanlı Devleti’nin yaşadığı dönemler 4. Osmanlı Devleti’nin genişlemesi – yükselişi 5. Genişleme ve yükselişin dayandığı esaslar, 6. 19.Yy.da Avrupa’nın durumu ve Fransız İhtilali, 7. Osmanlı Devleti’nin İkinci Viyana yenilgisiyle başlayan gerileme süreci, 8. Osmanlı Devleti’nin 623 yıllık süreçte geçirdiği evreler 9. Yenilik hareketleri 10 Birinci Meşrutiyet (1876-1878) 11. İkinci Meşrutiyet (1908-1918) 12. İttihat ve Terakki Cemiyeti 13. 1907 Misakımilli haritası 14. Osmanlı Devleti’ni kurtarmaya yönelik fikir/düşünce hareketleri 15. Osmanlı Devleti’nin ekonomik yönden yaşadığı süreç 16. Düyun’u Umumiye İdaresi’nin kuruluşu
2) 1. Trablusgarp Savaşı, Ouchy (Uşi) Barış Antlaşması ve Afrika’dan çekiliş. 2. Balkan savaşları öncesi balkanlardaki genel siyasi ve askeri durum, 3. Balkan Savaşları ve Osmanlı Devleti’nin Balkanları terk edişi, 4. Birinci Balkan Savaşı, 5. Selanik şehrinin elden çıkışı (08 Kasım 1912). 6. Babıali Baskını. (23 Ocak 1913). 7. Edirne Savunması, 8. Londra Barış Antlaşması ve Trakya’nın elden çıkması, 9.İkinci Balkan Savaşı, Edirne’nin geri alınması, 12 Adaların kaybedilişi, 10. Balkan bozgununa sebep olan hatalar ve yapılan yanlışlıklar, 11.Trablusgarp ve Balkan savaşlarının sonuçları 12.Osmanlı Devleti’nin yeniden teşkilatlandırılması ve eğitilmesi için Alman Askeri Heyeti’nin getirilişi (14 Aralık 1913)
3) 1. İttifakların oluşması ve tarafsız devletler. 2. Gruplaşmanın sebepleri. 3. Ülkelerin Osmanlı coğrafyası üzerindeki düşünceleri, 4. Gizli antlaşmalar ve projeler, 5. Birinci Dünya Savaşı’nın sebepleri, 6. Türk – Alman İttifakı ve Osmanlı Devleti’nin savaşa katılması, 7. Osmanlı Devleti’nin savaşa giriş sebepleri, 8. Osmanlı Devleti’nin savaştığı cepheler a.Kafkas cephesi, b.Güney cephesi, ( Irak, Hicaz, Yemen, Kanal ve Filistin), 1). Filistin cephesi VII. Ordu Komutanı Mustafa Kemal’in uyarı raporu c. Batı cephesi (Galiçya, Romanya ve Makedonya).
4) 1. Birinci Dünya Savaşı Çanakkale ve Gelibolu Cephesi, 2. Çanakkale de bir cephe açılması fikri, 3. Saray’ın ve üst düzey devlet yöneticilerinin Anadolu’ya nakli düşüncesi 4. Müttefiklerin Çanakkale Savaşı ile elde edecek kazanımları/hedefleri 5. Müttefiklerin 3 Kasım 1914’te Boğazın iki yakasındaki tabyaları bombalaması. 6. Boğazın deniz trafiğine kapatılması. 7.Boğazın denizden ve karadan savunma için hazırlanması (Bataryaların yerleştirilmesi ve mayınların döşenmesi.) 8.Mustafa Kemal’in 19.Tümen Komutanlığı’na atanması ve tümeniyle 25 Şubat 1915’te Eceabat’a gelişi. 9. Müttefiklerin 4 Mart 1915 deniz saldırısı. 10. İstanbul Antlaşması (4 Mart-10 Nisan 1915) 11. Nusrat Mayın Gemisi ile 26 mayının Karanlık Limana döşenmesi. 12. Deniz Harekâtı’nın (19 Şubat – 18 Mart 1915) 13. Müttefiklerin denizden saldırı düzeni. 14. Deniz harekâtında tarafların zayiat durumu. 15.Çanakkale Boğazı’nda ve Marmara’da sürdürülen denizaltı harekâtı. 16 Takalarla denizaltılara saldırı. 17.Alman Komutan Limon von Sanders’in 5. Ordu Komutanı olarak atanması ve 26 Mart 1915 günü Gelibolu’ya gelişi. 18. Müttefiklerin Gelibolu Yarımadasına Çıkarma Palanı. 19 Türk tarafının Boğazı ve Gelibolu Yarımadası’nı Savunma Planı 20. Çanakkale Cephesi Kara Harekâtı 25 Nisan 1915 – 16 Ocak 1916) a. Seddülbahir Çıkarması (25 Nisan 1915 saat 05.30) b. Arıburnu Çıkarması (25 Nisan 1915 saat 04.30) c. Anafartalar Çıkarması (6/7 Ağustos 1915) d. Rumeli yakasında Saroz Körfezi’ne aldatma harekatı, e. Anadolu yakasında Kumkale’ye aldatma harekâtı ve gösteri çıkarması, 21. Müttefiklerin Çanakkale Savaş alanını terk etmesi. 22. Tarafların zayiat durumu. 23. Çanakkale Savaşı’nın değerlendirilmesi ve sonuçları 24. Atatürk’ün Mehmetçikler ile Avustralya ve Yeni Zelanda askerleri için söyledikleri,
5) SPECIFIC OBJECTIVES 1.1918 yılı sona erdiğinde geride bıraktıkları, 2. Birinci Dünya Savaşı’nda tarafların zayiatı ve toplam savaş giderleri, 3. Wilson Prensipleri, 4. Birinci Dünya Savaşı’nı sona erdiren Ateşkes Anlaşmaları, 5.Birinci Dünya Savaşı’nı Osmanlı Devleti ile sona erdiren Mondros Ateşkes Anlaşması (30 Ekim 1918) ve sonuçları. 6. Mustafa Kemal Paşa’nın Ateşkes Anlaşması’na karşı çıkması, 7. Anlaşmanın uygulanmaya başlamasıyla gelişen olaylar, 8. İşgal güçlerinin Anadolu’yu işgale başlaması, 9. Zararlı cemiyetler, 10. Ermeni konusu, 11. Anadolu’nun işgaline karşı işgalcilere atılan ilk kurşunlar. 12. Faydalı cemiyetler, 13. İstanbul’un işgali ve Mustafa Kemal Paşa’nın İstanbul’a dönüşü, 14. Tutuklamalar ve Malta’ya sürgünler, 15. Uluslararası mahkeme kurulması girişimi, 16. İngilizler Mustafa Kemal Paşa’yı niçin tutuklamadı?
6) 1. Mustafa Kemal Paşa’nın İstanbul’a gelişi ve çalışmaları 2. Anadolu’nun işgal edilmesi. 3. Mustafa Kemal Paşa’nın 9. Ordu Müfettişliği’ ne atanmadan önce görüştüğü kimseler ve silah arkadaşları. 4. Ulusal güç unsurlarının değerlendirilmesi. 5. Anadolu’ya geçme ve kurtuluş mücadelesini Anadolu’dan başlatma kararı 6. Bu gizli kararı paylaştığı silah arkadaşları. 7. Anadolu’ya gizli geçiş planı - yol haritası 8. Dokuzuncu Ordu Müfettişliği (Komutanlığı)’na Atanması 9. Atanma sonrası görüştüğü silah arkadaşları ve devlet adamları. 10. Mustafa Kemal Paşa Samsun’a niçin gönderilmiştir? 11. Samsun ve çevresinde meydana gelen olaylar. 12. Paris Barış Konferansı ve Anadolu’nun paylaşılması 13. Birinci Dünya Savaşı sonunda imzalanan Barış Antlaşmaları 14. İzmir’in işgali 15. İzmir’in işgal edilmesi üzerine başlatılan protesto mitingleri. 16. İlk kurşunların Anadolu sathına yayılması
7) 1.Mustafa Kemal Paşa’nın 9.Ordu Müfettişi olarak Anadolu’ya geçişi, 2.Bandırma Vapuru’nun künyesi, 3. İngilizlerin Bandırma Vapuru’nun gidişine vize uygulaması. 4.Mustafa Kemal Paşa hangi görevleri yapmak için görevlendirilmiştir. 5.Samsun’da yürütülen çalışmalar. 6.Mustafa Kemal Paşa’nın yararlandığı istihbarat kaynakları 7. Düşünülen kurtuluş çareleri. 8. Mustafa Kemal Paşa’nın düşündüğü kurtuluş kararı ve gerekçesi. 9. Kararın gerçekleştirilme sürecinde takip edilecek strateji. 10. Havza’ya geçiş ve buradaki çalışmalar. 11. Havza Genelgesi. 12. Mustafa Kemal Paşa’nın İstanbul’a geri çağrılışı. 13.Amasya’ya geliş ve buradaki çalışmalar, 14.Amasya Kararları 15.Amasya Tamimi (Ulusal mücadelenin ilk yazılı belgesi) 16. Nutuk-Söylev’de Yayımlanan Amasya Tamimi. 17. Amasya Tamimi’nin İstanbul’da bazı kişilere mektupla bildirilmesi 18. Mustafa Kemal Paşa’nın Amasya Tamimi hakkında Padişaha gönderdiği mektup 19.Amasya Tamimi’ni onaylayanlar, 20.Amasya Tamimi’nin etkileri, 21.Ulusal Güç- Ulusal çıkar ilişkisinde Amasya Tamimi. 22. Amasya Tamimi’nin sonuçları (Mustafa Kemal Paşa’nın azil kararı) 23. Sivas’ta Ali Galip Olayı
8) 1.Mustafa Kemal Paşa’nın Erzurum’a gelişi ve kongre hazırlıkları. 2.Mustafa Kemal Paşa’nın görevinden ve askerlik mesleğinden ayrılması 3.Erzurum Kongresi’nin yapılması (23 Temmuz-7 Ağustos 1919) 4.Kongrede alınan kararlar. 5. Seçilen Heyeti-i Temsiliye. 6.Çekilen maddi sıkıntılar. 7.Diğer bölgelerde oluşturulan kongreler. 8. Diğer bölgelerdeki hareketler. 9.Erzurum’dan Sivas’a geliş ve Sivas Kongresi’nin toplanması 10.Sivas Kongresi kararları. 11. Amerikalı General Harbord’un Sivas’ta Mustafa Kemal Paşa ile görüşmesi. 12.Bahriye Nazırı Salih Paşa’nın Amasya’da Heyet-i Temsiliye ile görüşmesi 13. Amasya Görüşmeleri ve Protokollerinin imzalanması. 14.Sivas’ta komutanlar toplantısı.(16 Kasım 11919) 15.Mustafa Kemal Paşa ve Heyeti Temsiliye’nin Ankara’ya gelişi. 16. Mustafa Kemal Paşa’nın Ankara’nın ileri gelenleriyle memleketin içinde bulunduğu durumu hakkında görüşmesi. 17.Osmanlı Meclisi Mebus an’ının son toplantısı ve Misakımilli (Ulusal Ant, Milli Yemin)’in kabul edilmesi (28 0cak 1920)
9) 1.Meclisin Ankara’da toplanmasını hazırlayan gelişmeler. 2.Gelibolu Yarımadası’nda Fransızların kontrolündeki Akbaş Cephaneliği’ nden Kuvayımilliyeyi silah ve cephane kaçırılması. 3. Londra Konferansı’nda (12 Şubat-10 Mart 1920) alınan kararlar a. İstanbul’un geçici olarak işgal edilmesi kararı. b. İstanbul’un işgalinin Ankara’ya telgrafla naklen duyurulması. c. İstanbul’u işgal eden işgal kuvvetlerinin işgal esaslarını açıklaması. d. İstanbul’un işgali üzerine alınacak önlemler ve protesto. 5.Kuvayımilliye’yi asi ilan eden fetvanın Padişah Buyruğu olarak yayımlanması 6.Anadolu Müftülerinin yayımladığı dini bildiri (5 Mayıs 1920). 7.Büyük Millet Meclisi’nin açılmasına ait bildiri (21 Nisan 1920). 8.Büyük Millet Meclisi’nin açılması (23 Nisan 1920). 9.Büyük Millet Meclisi açıldığında ülkedeki genel durum nasıldı? 10.Büyük Millet Meclisi’nin izleyeceği ulusal siyaset. 11.Büyük Millet Meclisi açıldığında çözüm bekleyen sorunlar. 12.Büyük Millet Meclisi açıldığında ülkede mevcut olan yönetimler. 13.Mustafa Kemal Paşa ve Ulusal Mücadele önderleri için verilen idam kararına ait Padişah Buyruğu.
10) 1.Meclisin Ankara’da toplanmasını hazırlayan gelişmeler. 2.Gelibolu Yarımadası’nda Fransızların kontrolündeki Akbaş Cephaneliği’ nden Kuvayımilliyeyi silah ve cephane kaçırılması. 3. Londra Konferansı’nda (12 Şubat-10 Mart 1920) alınan kararlar a. İstanbul’un geçici olarak işgal edilmesi kararı. b. İstanbul’un işgalinin Ankara’ya telgrafla naklen duyurulması. c. İstanbul’u işgal eden işgal kuvvetlerinin işgal esaslarını açıklaması. d. İstanbul’un işgali üzerine alınacak önlemler ve protesto. 5.Kuvayımilliye’yi asi ilan eden fetvanın Padişah Buyruğu olarak yayımlanması 6.Anadolu Müftülerinin yayımladığı dini bildiri (5 Mayıs 1920). 7.Büyük Millet Meclisi’nin açılmasına ait bildiri (21 Nisan 1920). 8.Büyük Millet Meclisi’nin açılması (23 Nisan 1920). 9.Büyük Millet Meclisi açıldığında ülkedeki genel durum nasıldı? 10.Büyük Millet Meclisi’nin izleyeceği ulusal siyaset. 11.Büyük Millet Meclisi açıldığında çözüm bekleyen sorunlar. 12.Büyük Millet Meclisi açıldığında ülkede mevcut olan yönetimler. 13.Mustafa Kemal Paşa ve Ulusal Mücadele önderleri için verilen idam kararına ait Padişah Buyruğu.
11) 1. Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin Yapısı. 2. Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin Meşruiyeti. 3. Türkiye’nin İlk Hükümeti (3 Mayıs 1920 – 24 Ocak 1921). 4. İlk Hükümet Programının amacı 5. Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin Özellikleri. 6. Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin çalışması 7. TBMM’nin milletvekili dutumu 8. 23 Nisan 1920 niçin “Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’dır” 9. Atatürk’ün Annesi’nin mezarı başında yaptığı egemenlik yemini 10. Devlet kurumlarının oluşturulması. a. Hıyanet-i Vataniye Kanunu ve İstiklal Mahkemeleri’nin Kurulması. b. Anadolu Ajansının Kurulması. c. Resmi Gazete’nin (Ceride-i Resmiye) çıkarılması. d. TBMM’nin İlk Anayasası. e. TBMM’nin İlk Bütçesi. f. İstiklal Marşı’nın Kabulü
12) 1.Kuvayımilliye (Ulusal Kuvvetler) Dönemi, 2. Kurtuluş Savaşı’nın Sebepleri 3. Kurtuluş Savaşı’nın gerekçesi 4. Kurtuluş Savaşı’nın özellikleri. 5. TBMM’ne karşı tepkiler. a. Türkiye’yi paylaşma tasarıları b. San-Remo Konferansı, c. Yürürlüğe giremeyen Sevr (Sevres) Barış Antlaşması 6. Ulusal Mücadele döneminde ayaklanmalar. (İç isyanlar) 7. Ayaklanmalara karşı alınan tedbirler. 8. Kurtuluş Savaşı’nda cephelerin durumu. 9. Doğu cephesi. 10. Güney cephesi. 11.Batı cephesi 12.Batı cephesinde ulusal kuvvetlerin oluşturduğu cepheler. 13.Ulusal kuvvetlerin diğer bölgelerdeki faaliyetleri 14. Düzenli ordunun kurulması.
13) 1.Düzenli ordunun Yunan ordusu ile yaptığı muharebeler a. Birinci İnönü Muharebesi b. Londra Konferansı c. İkinci İnönü Muharebesi, d. Aslıhanlar ve Dumlupınar Muharebeleri, e. Kütahya – Eskişehir Muharebeleri, f. Sakarya Meydan Muharebesi, g. TBMM’nin yetkilerini Mustafa Kemal Paşaya devretmesi ve Başkomutanlık Yasası’nın kabulü. 2. Tekâlif-i Milliye (Ulusal Yükümlülük) Emirleri 3. Tekâlif-i Milliye Emirleri’ nin uygulanmasında halkın taşıma ve hizmet yükümlülüğü, 4. Hazırlıkların “Ulusal Güç Unsurları” açısından değerlendirilmesi 5. Büyük Taarruz ve Başkomutan Muharebesi, 6. Büyük Taarruz ve Başkomutan Muharebesi’nin sonuçları 7. TBMM ordularının İzmir’e girişi, 8. Kurtuluş Savaşı’ndaki kayıplarımız 9. Kurtuluş Savaşı nasıl kazanılmıştır 10.Kurtuluş Savaşı’na sağlanan dış yardımlar. 11.Boğazlar ve Trakya’ya doğru ileri harekât
14) 1. Mudanya Mütarekesi(Ateşkes Anlaşması) 2. Mudanya Ateşkes Anlaşması’nın sonuçları 3. Lozan Konferansı ve önemi 4. Saltanatın kaldırılması 5. Türk Temsil Kurulu’nun teşkili 6. Konferansın başlaması ve görüşmeler 7. Konferansın askıya alınması 8. Birinci Türkiye İktisat Kongresi (17 Şubat-04 Mart 1923) 8. Görüşmelerin yeniden başlaması 9. Lozan Barış Antlaşması’nın imzalanması 10. Boğazlar sorunu 11. Lozan Barış Antlaşması için ne dediler 12. Lozan Barış Antlaşması’nın sonuçları 13. Musul Sorunu Nasıl Çözüldü? 14. İstanbul’un Kurtuluşu 15. Ankara’nın Başkent oluşu.
15) 1. Cumhuriyetin ilanını hazırlayan gelişmeler, 2. Saltanatın Kaldırılması, 3.Devrim hareketleri, 4. Devrim hareketleri kader arkadaşlarının yollarını ayırıyor, 5. İkinci dönem TBMM seçimleri, 4. Hükümet krizi ve çözülmesi, 5.1921 Anayasası’nın bazı maddelerinin değiştirilmesi. 6. Cumhuriyetin ilan edilmesi, 7. Neden Cumhuriyet? 8.Cumhuriyet ve demokrasi ilişkisi, 9. Cumhurbaşkanlığı seçimi, 10.Kurulan ilk Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti. 11. Cumhuriyet rejimine uzanan süreç

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: (Kurum, ders kitabındaki ders kitabının çeşitli materyallerde uygulanan eğitim metodolojisi ve stratejisinin bir parçası olarak kullanıldığını kabul eder. Ders kitabı, müfredatın bir parçasıdır ve öğrenciye sınıfta etkili bir şekilde ulaşmak için kullanılır. ders kitabı edinmesi ve kullanması bekleniyor.)

Cumhuriyet’in Kuruluşu ve Bir Milletin Aydınlanması
2013, İstanbul
Yrd.Doç.Dr. Mehmet Kılıç
Diğer Kaynaklar: (The institution recognizes the use of the textbook in the classroom as part of the educational methodology and strategy applied in diverse materials. The textbook is part of the curriculum and is used to reach the student in an effective manner in the classroom. Every student is expected to acquire and use the textbook.)

Cumhuriyet’in Kuruluşu ve Bir Milletin Aydınlanması
2013, İstanbul
Yrd.Doç.Dr. Mehmet Kılıç

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) 1. Kişilerarası iletişime dair kuramları kavrama, 2. Halkla ilişkiler ve reklamcılığın temel kavramlarını ve uygulamalarını tanımak,
2) 1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme, 2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme, 3. Kitle iletişim kuramlarını ve bunların profesyonel iletişimcilerin etkinlikleriyle arasındaki ilişkiyi kavrama ve tartışma, 4. İletişim bilimi, işletme yönetimi, pazarlama, sosyoloji, örgütsel davranış, ekonomi, siyaset bilimi, hukuk, bilimsel araştırma ve kültürel çalışmalar vb. alanlara ait bilgileri halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplini içinde kullanma, 5. Tüm pazarlama iletişimi unsurlarını bilme; reklam, halkla ilişkiler, satış, doğrudan pazarlama konularında ve e-iletişim konusunda strateji geliştirme, araştırma, planlama ve uygulama, 6. Veri derleme, uygulama, çözümleme ve sonuçları yorumlama, 7. Temel davranış bilimlerini alanına uygulayabilme ve problem çözebilme. 8. Halkla ilişkiler kampanyaları ile ilgili planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi, 9. Bir işletme fonksiyonu olan halkla ilişkiler ile yönetim arasındaki etkileşimi anlama, 10. Başarılı bir halkla ilişkiler uygulaması için gerekli araştırma, amaçları tanımlama, hedef kitleleri ve bunlara uygun mesajları belirleme, doğru mecraları seçme ve sonuçları değerlendirme, 11. Reklam kampanyaları ile ilgili planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi, 12. Reklam sektöründe yönetsel becerileri edinebilme ve kullanabilme, 13. Medya araştırması, planlaması ve satın alma bilgi ve becerisi, 14. Çeşitli reklam mecraları için reklam materyallerini tasarlayabilme ve uygulayabilme
3) 1. Konuşmalar ve toplantılar için uygun duyuru metinlerini ve görsel araçları kullanarak etkin sunum yapma; kendini ifade edebilme ve bir projeyi sunabilme, 2. Bir ekip üyesi olarak çalışmak ve sorumluluk almak, 3. Halkla ilişkiler alanını etkileyecek siyasi, ekonomik ve teknolojik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme, 4. Başarılı kurumsal iletişimin unsurlarını tanıma, anlama ve tasarlama, 5. Belirtilen ya da hissettirilen gereksinimleri karşılayabilecek, kabul edilmiş profesyonel standartlara uygun halkla ilişkiler hizmetleri geliştirmesi, 6. Yaratıcı düşünce yöntem ve tekniklerini uygulayabilme
4) 1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama, 2. Halkla ilişkiler, reklam ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama, 3. Reklamcılığın dönemsel süreçlerine ilişkin bilgi sahibi olma ve yorumlama, 4. Reklam uygulamaları için gerekli pazar araştırmalarını tanımak ve reklamcılık açısından değerlendirebilmek,
5) 1. Eğitim, bilim ve teknolojinin gelişimini takip edebilme ve bu unsurların iletişim süreçleri ile etkileşimini tanıma ve betimleme, 2. Yeni yöntem ve teknolojileri takip eden, halkla ilişkiler, reklamcılık ve iletişim alanlarında uygulama, 3. Bilgi iletişim teknolojilerini reklam ve pazarlama kapsamında stratejik anlamda kullanabilme, 4. Görsel tasarım alanındaki çağdaş teknikleri ve yazılımları kavrayabilme ve kullanabilme, 5. Reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları, konuları takip edebilme, 6. Halkla ilişkiler uygulamalarıyla gerçek bir diyaloğun zihinsel, psikolojik ve moral şartlarını yaratmak ve mevcut tarafların kendi durumlarını ve görüş açılarını açıklamaya hakları olduğunu kabul etme, 7. Halkla ilişkiler uygulamalarında gerçeği önemseme, doğrulanabilir ve yerleşmiş gerçeklere dayanmayan bilgileri yaymama, 8. Gençlerin ve çocuklarla ilgili ürünlerin tanıtılması için hazırlanan halkla ilişkiler mesajlarında, onların güven duygularını zedeleyecek, ruhsal ve fiziksel zayıflıklarını etkileyecek içerik bulunmamasına özen gösterme, 9. Mesleklerini icra ederken, ilgili tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, 10. Meslekleri gereği edinebilecekleri sır niteliğindeki bilgilerin gizliliği prensibine saygı gösterme, 11. Meslekleri gereği kurdukları iletişimin açık, doğru, iki yönlü ve tarafların tam anlamıyla bilgilendirilmesine dayalı olmasına özen gösterme, 12. Kişisel veya kurumsal düzeyde rekabet etmek gereken durumlarda, rekabeti haksız olarak etkileyecek kişisel/kurumsal bağlantılarını; ikincil olarak üstlenilmiş görevleri vb. bu amaca hizmet edecek şekilde kullanmama, 13. Kurum içi iletişimde ayrımcılığı engelleme ve pozitif ayrımcılığın gelişmesini destekleme, 14. İş dünyasında çevre sorunlarına karşı ihtiyati yaklaşımları destekleme, 15. Çevresel sorumluluğu arttıracak her türlü faaliyete ve oluşuma destek verme, 16. Çevre dostu teknolojilerin gelişmesini ve yaygınlaşmasını destekleme,
6) 1. Toplumsal organizasyonlar ve kurumlar, aile, dini kurumları tanıma ve bu kurumların iletişim ile ilişkisini anlama, 2. Ortak ve geniş bir bilgi temeline, akademik çalışmalara, araştırmalara, etik ilkelere ve performans denetimine dayalı halkla ilişkiler ve reklam uygulamaları gerçekleştirmek, 3. Halkla ilişkiler ve reklamda kalite kavramını tanımak ve kavramak, 4. Türkiye’deki ve dünyadaki marka yönetimi stratejilerini değerlendirme, marka stratejilerini uygulama ve çeşitli kampanyaların analizlerini yapma, 5. Kalite sertifikası almayı hedefleyen, standart değerlendirmeyi, performans denetimini ve kalite geliştirmeyi sürekli kılacak sitemleri uygulayabilmek, 6. Halkla İlişkiler mesleğini sadece kuruma değil topluma da faydasını gözeterek uygulama, 7. Reklamda hedef kitleye uygun mesajları belirleme ve doğru mecraları seçme ve sonuçları değerlendirme, 8. İletişim ve reklam alanına yönelik yasal düzenlemeleri yorumlayabilme, 9. Temel konkur ilkelerini tanımak, konkur süreçlerini yönetmek ya da bu süreçlerde görev alıp çalışabilmek, 10. Uluslararası Reklam Uygulama Esasları’ndaki etik ilkelerin tanınması; bu doğrultuda reklam uygulamalarını doğruluk, dürüstlük, toplumsal sorumluluk, çocukların ve gençlerin korunması, kişilik haklarına saygı, sağlık ve çevreye duyarlılık, tüketicinin korunması gibi konular açısından değerlendirebilme, 11. Tüm bireylerin İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi’nden doğan haklardan yararlanmaları gerektiği inancıyla iletişim çalışmaları tasarlama, planlama, uygulama ve değerlendirme, 12. İletişim faaliyetlerinde insan onurunu korumak ve saygı göstermek, herkesin kendi yargısına kendisinin varmasını sağlamak, 13. Halkla ilişkiler uygulamalarında bütün koşullar altında hem hizmet ettiği kuruluşun hem de bu kuruluşun hizmet ettiği halk topluluklarının karşılıklı çıkarlarını gözetecek şekilde davranma, 14. Halkla ilişkiler ve reklamcılık mesleğini kamuoyunun çıkarılarını zedelemeyecek şekilde icra etme, 15. Mesleki faaliyetleri sırasında karşılıklı anlayış yaratmayı hedefleyerek kurdukları iletişimin, hem yasal hem de ahlaki açıdan toplumun kültürel değer ve inançlarını zedeleyici nitelikte olmamasını gözetme, 16. Çalışmaları esnasında Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu maddelerine uyum içinde davranma, 17. Meslek ahlakı ilkelerine ters düşecek görevleri kabul etmeme, 18. Mesleğin itibarını ve saygınlığını korumak ve yükseltmek için çalışma, 19. Meslektaşlarının itibarını zedeleyecek yorumlarda ve davranışlarda bulunmama, 20. Medyanın haber alma ve kamuoyunu bilgilendirme özgürlüğü ile Basın Meslek İlkeleri'ne saygı gösterme, 21. Bloglar, forumlar, video ve fotoğraf paylaşım siteleri, sosyal paylaşım ağları ve benzeri sosyal medya araç ve ortamlarının kamuoyunun bilgilendirilmesi ve kamuoyu görüşlerinin yansıtılması açısından zenginleştirici nitelikte olduğundan hareketle; bu ortamlardaki mesleki faaliyetlerde kimlikleri ve/ya temsil edilen kişi ve kurumların kimliklerini şeffaflık ilkesi doğrultusunda açıklama, 22. Kamuoyunu ya da onun temsilcilerini yanıltmama, 23. Şantaj, rüşvet ve baskı kullanmama, 24. Halkla ilişkiler uzmanı olarak bir müşteri ya da işverenle nicel sonuçları garanti eden bir sözleşme imzalamamak, 25. Sosyal kurallara aykırı, dürüst olmayan, insan onurunu ve karakterini zedeleyecek özellikteki girişim ve taahhütlerin içinde bulunmamak, 26. İş dünyasında ilan edilmiş insan haklarının desteklemesi ve bu haklara saygılı olma, 27. İş dünyasında insan hakları ihlallerinin suç ortağı olmama, 28. Her türlü çocuk işçi çalıştırılmasına karşı durma, 29. İş dünyasında yolsuzlukla mücadele etme, 30. İş dünyasında toplu müzakere özgürlüğünü destekleme, 31. Halkla İlişkiler ve reklam alanındaki etik ilkelerinin ihlal edilmemesi yönünde mesleki uygulamalar gerçekleştirme,

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1. Kişilerarası iletişime dair kuramları kavrama, 2. Halkla ilişkiler ve reklamcılığın temel kavramlarını ve uygulamalarını tanımak,
2) 1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme, 2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme, 3. Kitle iletişim kuramlarını ve bunların profesyonel iletişimcilerin etkinlikleriyle arasındaki ilişkiyi kavrama ve tartışma, 4. İletişim bilimi, işletme yönetimi, pazarlama, sosyoloji, örgütsel davranış, ekonomi, siyaset bilimi, hukuk, bilimsel araştırma ve kültürel çalışmalar vb. alanlara ait bilgileri halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplini içinde kullanma, 5. Tüm pazarlama iletişimi unsurlarını bilme; reklam, halkla ilişkiler, satış, doğrudan pazarlama konularında ve e-iletişim konusunda strateji geliştirme, araştırma, planlama ve uygulama, 6. Veri derleme, uygulama, çözümleme ve sonuçları yorumlama, 7. Temel davranış bilimlerini alanına uygulayabilme ve problem çözebilme. 8. Halkla ilişkiler kampanyaları ile ilgili planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi, 9. Bir işletme fonksiyonu olan halkla ilişkiler ile yönetim arasındaki etkileşimi anlama, 10. Başarılı bir halkla ilişkiler uygulaması için gerekli araştırma, amaçları tanımlama, hedef kitleleri ve bunlara uygun mesajları belirleme, doğru mecraları seçme ve sonuçları değerlendirme, 11. Reklam kampanyaları ile ilgili planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi, 12. Reklam sektöründe yönetsel becerileri edinebilme ve kullanabilme, 13. Medya araştırması, planlaması ve satın alma bilgi ve becerisi, 14. Çeşitli reklam mecraları için reklam materyallerini tasarlayabilme ve uygulayabilme
3) 1. Konuşmalar ve toplantılar için uygun duyuru metinlerini ve görsel araçları kullanarak etkin sunum yapma; kendini ifade edebilme ve bir projeyi sunabilme, 2. Bir ekip üyesi olarak çalışmak ve sorumluluk almak, 3. Halkla ilişkiler alanını etkileyecek siyasi, ekonomik ve teknolojik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme, 4. Başarılı kurumsal iletişimin unsurlarını tanıma, anlama ve tasarlama, 5. Belirtilen ya da hissettirilen gereksinimleri karşılayabilecek, kabul edilmiş profesyonel standartlara uygun halkla ilişkiler hizmetleri geliştirmesi, 6. Yaratıcı düşünce yöntem ve tekniklerini uygulayabilme
4) 1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama, 2. Halkla ilişkiler, reklam ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama, 3. Reklamcılığın dönemsel süreçlerine ilişkin bilgi sahibi olma ve yorumlama, 4. Reklam uygulamaları için gerekli pazar araştırmalarını tanımak ve reklamcılık açısından değerlendirebilmek,
5) 1. Eğitim, bilim ve teknolojinin gelişimini takip edebilme ve bu unsurların iletişim süreçleri ile etkileşimini tanıma ve betimleme, 2. Yeni yöntem ve teknolojileri takip eden, halkla ilişkiler, reklamcılık ve iletişim alanlarında uygulama, 3. Bilgi iletişim teknolojilerini reklam ve pazarlama kapsamında stratejik anlamda kullanabilme, 4. Görsel tasarım alanındaki çağdaş teknikleri ve yazılımları kavrayabilme ve kullanabilme, 5. Reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları, konuları takip edebilme, 6. Halkla ilişkiler uygulamalarıyla gerçek bir diyaloğun zihinsel, psikolojik ve moral şartlarını yaratmak ve mevcut tarafların kendi durumlarını ve görüş açılarını açıklamaya hakları olduğunu kabul etme, 7. Halkla ilişkiler uygulamalarında gerçeği önemseme, doğrulanabilir ve yerleşmiş gerçeklere dayanmayan bilgileri yaymama, 8. Gençlerin ve çocuklarla ilgili ürünlerin tanıtılması için hazırlanan halkla ilişkiler mesajlarında, onların güven duygularını zedeleyecek, ruhsal ve fiziksel zayıflıklarını etkileyecek içerik bulunmamasına özen gösterme, 9. Mesleklerini icra ederken, ilgili tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, 10. Meslekleri gereği edinebilecekleri sır niteliğindeki bilgilerin gizliliği prensibine saygı gösterme, 11. Meslekleri gereği kurdukları iletişimin açık, doğru, iki yönlü ve tarafların tam anlamıyla bilgilendirilmesine dayalı olmasına özen gösterme, 12. Kişisel veya kurumsal düzeyde rekabet etmek gereken durumlarda, rekabeti haksız olarak etkileyecek kişisel/kurumsal bağlantılarını; ikincil olarak üstlenilmiş görevleri vb. bu amaca hizmet edecek şekilde kullanmama, 13. Kurum içi iletişimde ayrımcılığı engelleme ve pozitif ayrımcılığın gelişmesini destekleme, 14. İş dünyasında çevre sorunlarına karşı ihtiyati yaklaşımları destekleme, 15. Çevresel sorumluluğu arttıracak her türlü faaliyete ve oluşuma destek verme, 16. Çevre dostu teknolojilerin gelişmesini ve yaygınlaşmasını destekleme,
6) 1. Toplumsal organizasyonlar ve kurumlar, aile, dini kurumları tanıma ve bu kurumların iletişim ile ilişkisini anlama, 2. Ortak ve geniş bir bilgi temeline, akademik çalışmalara, araştırmalara, etik ilkelere ve performans denetimine dayalı halkla ilişkiler ve reklam uygulamaları gerçekleştirmek, 3. Halkla ilişkiler ve reklamda kalite kavramını tanımak ve kavramak, 4. Türkiye’deki ve dünyadaki marka yönetimi stratejilerini değerlendirme, marka stratejilerini uygulama ve çeşitli kampanyaların analizlerini yapma, 5. Kalite sertifikası almayı hedefleyen, standart değerlendirmeyi, performans denetimini ve kalite geliştirmeyi sürekli kılacak sitemleri uygulayabilmek, 6. Halkla İlişkiler mesleğini sadece kuruma değil topluma da faydasını gözeterek uygulama, 7. Reklamda hedef kitleye uygun mesajları belirleme ve doğru mecraları seçme ve sonuçları değerlendirme, 8. İletişim ve reklam alanına yönelik yasal düzenlemeleri yorumlayabilme, 9. Temel konkur ilkelerini tanımak, konkur süreçlerini yönetmek ya da bu süreçlerde görev alıp çalışabilmek, 10. Uluslararası Reklam Uygulama Esasları’ndaki etik ilkelerin tanınması; bu doğrultuda reklam uygulamalarını doğruluk, dürüstlük, toplumsal sorumluluk, çocukların ve gençlerin korunması, kişilik haklarına saygı, sağlık ve çevreye duyarlılık, tüketicinin korunması gibi konular açısından değerlendirebilme, 11. Tüm bireylerin İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi’nden doğan haklardan yararlanmaları gerektiği inancıyla iletişim çalışmaları tasarlama, planlama, uygulama ve değerlendirme, 12. İletişim faaliyetlerinde insan onurunu korumak ve saygı göstermek, herkesin kendi yargısına kendisinin varmasını sağlamak, 13. Halkla ilişkiler uygulamalarında bütün koşullar altında hem hizmet ettiği kuruluşun hem de bu kuruluşun hizmet ettiği halk topluluklarının karşılıklı çıkarlarını gözetecek şekilde davranma, 14. Halkla ilişkiler ve reklamcılık mesleğini kamuoyunun çıkarılarını zedelemeyecek şekilde icra etme, 15. Mesleki faaliyetleri sırasında karşılıklı anlayış yaratmayı hedefleyerek kurdukları iletişimin, hem yasal hem de ahlaki açıdan toplumun kültürel değer ve inançlarını zedeleyici nitelikte olmamasını gözetme, 16. Çalışmaları esnasında Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu maddelerine uyum içinde davranma, 17. Meslek ahlakı ilkelerine ters düşecek görevleri kabul etmeme, 18. Mesleğin itibarını ve saygınlığını korumak ve yükseltmek için çalışma, 19. Meslektaşlarının itibarını zedeleyecek yorumlarda ve davranışlarda bulunmama, 20. Medyanın haber alma ve kamuoyunu bilgilendirme özgürlüğü ile Basın Meslek İlkeleri'ne saygı gösterme, 21. Bloglar, forumlar, video ve fotoğraf paylaşım siteleri, sosyal paylaşım ağları ve benzeri sosyal medya araç ve ortamlarının kamuoyunun bilgilendirilmesi ve kamuoyu görüşlerinin yansıtılması açısından zenginleştirici nitelikte olduğundan hareketle; bu ortamlardaki mesleki faaliyetlerde kimlikleri ve/ya temsil edilen kişi ve kurumların kimliklerini şeffaflık ilkesi doğrultusunda açıklama, 22. Kamuoyunu ya da onun temsilcilerini yanıltmama, 23. Şantaj, rüşvet ve baskı kullanmama, 24. Halkla ilişkiler uzmanı olarak bir müşteri ya da işverenle nicel sonuçları garanti eden bir sözleşme imzalamamak, 25. Sosyal kurallara aykırı, dürüst olmayan, insan onurunu ve karakterini zedeleyecek özellikteki girişim ve taahhütlerin içinde bulunmamak, 26. İş dünyasında ilan edilmiş insan haklarının desteklemesi ve bu haklara saygılı olma, 27. İş dünyasında insan hakları ihlallerinin suç ortağı olmama, 28. Her türlü çocuk işçi çalıştırılmasına karşı durma, 29. İş dünyasında yolsuzlukla mücadele etme, 30. İş dünyasında toplu müzakere özgürlüğünü destekleme, 31. Halkla İlişkiler ve reklam alanındaki etik ilkelerinin ihlal edilmemesi yönünde mesleki uygulamalar gerçekleştirme,

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 80
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 20
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 80
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 28 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 1 60 60
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 90