Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Cumhuriyet ve Demokrasi ilişkisi
1. Cumhuriyet bir devlet sistemi
2. İdeal bir Cumhuriyet köyü projesi
3. Devlet nedir?
4. Atatürk ve devlet yönetimi.
5. Millet nedir?
6. Vatan nedir?
7. Hürriyet nedir?
8. Demokrasi nedir?
9. Atatürk’ün demokrasi tanımı.
10. Demokrasi süreci.
11. İnsan hakları.
12. Atatürk ve insan hakları
13.Atatürk’ün Devlet Yönetimi ile ilgili olarak önemli uyarısı. |
|
2) |
Atatürk İlkeleri = Modern bir devletin temel ilkeleri:
1.Laiklik,
2. Devrimcilik (İnkılâpçılık),
3.Halkçılık, (Halkçılık Beyannamesi)
4.Milliyetçilik,
5.Devletçilik, (Devlet Öncülüğünde Planlı Sanayileşme, Küreselleşme)
6.Cumhuriyetçilik.
7.Atatürk İlkelerini Bütünleyici İlkeler.
8. Devletin Yapılanma Hedefi |
|
3) |
Atatürk Devrimleri (Türk Devrimi) :
1. Türk devriminin temel ilkesi,
2. Devrimin gerçekleştirilme stratejisi,
3. Devrim yasaları – 8 adet-,
4. Devrimin ana esasları,
5. Kültür ve medeniyet ikilikleri |
|
4) |
Yeni Türk Devletinin Ekonomi Politikasını Tespit Çalışmaları:
1.Atatürk ve Ekonomi,
2.Cumhuriyetin Osmanlıdan devraldığı ekonomik varlıklar,
3.Ulusal ekonomiye geçiş,
4.Birinci Türkiye İktisat Kongresi, Misak-ı İktisadi Esaslar. |
|
5) |
Ekonominin Kurumsal Yapılanması ve Uygulanan Politikalar
1. Kurumsal yapılanma dönemi,
2. Devletçilik uygulamaları,
3. Birinci Beş Yıllık Sanayi Planı (1934–1938),
4. İkinci Beş Yıllık Sanayi Planı, (1937-……)
5. Devlet öncülüğünde planlı sanayileşme ile elde edilen kazanımlar,
6. Atatürk Dönemi Uygulanan Ekonomik Politikalar
7. Uygulanan bu ekonomik politikalar ile Cumhuriyetin ilk 15 yılında ulaşılan sonuç,
8. Döviz kuru politikası,
9. Dış Ticaret politikası,
10. Gelir-Gider politikası,
11. Ulusal gelirin dağılımı,
12. Tarımın öncüsü çiftlikler,
13. Uçak sanayii çalışmaları.
14. Yabancılara ait iktisadi kuruluşların millileştirilmesi |
|
6) |
Siyasi Alanda Yapılan Devrimler:
1. Saltanatın kaldırılması,
2. Cumhuriyet’in ilanı,
3. Cumhuriyet Rejimine uzanan kavram süreci,
4. Halifeliğin kaldırılması,
5.Üç 3 Yasanın kabulü,
6. Halk fırkasının kurulması,
7. Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası) |
|
7) |
Karşı Devrim Hareketleri
1. Şeyh Sait ayaklanması,
2. Takrir-i Sükûn kanunu,
3. Devrimlere gösterilen Tepkiler
4. İzmir Suikastı |
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Eğitim ve kültür, sağlık ve bayındırlık alanında gerçekleştirilen düzenlemeler, ekonomik hayatta yapılan yenilikler: Vergi düzenlemeleri, yeni bankaların kurulması, tarımı canlandırma amacıyla alınan tedbirler, bazı sanayi kuruluşlarının kurulması. |
|
10) |
Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan Devrimler:
1. Yeni devletin eğitim hedef ve ilkelerinin belirlenmesi
2. Tevhid-i Tedrisat Kanunu’nun kabulü ( 3 Mart 1924)
3. Harf Devrimi, Latin Harflerinin Kabulü, (03 Kasım 1928)
4. Üniversite Reformu, 1924-1925 yılı Eğitim politikası ana ilkeleri,
5. Türk Promethe’ler (Yurt dışına gönderilen öğrenciler.) |
|
11) |
2. Ara Sınav - Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan Devrimler
1. Halk Eğitimi alanında yürütülen çalışmalar,
2. Halk evleri ve Halk odaları etkinlikleri,
3. Köy enstitüleri,
4. Azınlık okulları ve yabancı okulların kontrol altına alınması,
5. Türk tarihi tetkik cemiyeti,
6. Güneş-dil Teorisi,
7. Türkçe ibadet uygulaması,
8. Güzel sanatlar devrimi,
9. Atatürk’ün kitap okuma sevgisi |
|
12) |
Sosyal Alanda Yapılan Devrimler:
1. Kıyafet devrimi, şapka kanunu ve uygulanmasına tepkiler.
2. Tekke, zaviye ve türbelerin kapatılması.
3. Miladi takvimin kabulü, Ulusal rakam ve ölçüler,
4. Hafta tatilinin Pazar olması,
5. Soyadı kanunu |
|
13) |
Kadın Hakları ve Hukuk Devrimi
1. Kadının tarihi süreçteki yeri,
2. Kadınlara kazandırılan haklar,
3. İlk kadın milletvekilleri,
4. Kurtuluş savaşında Türk Kadını,
5. Türk kadın promethe’ler,
6. Dünya güzellik birincisi,
7. Hukuk düzeni, Osmanlı devletinde hukuk, Hukuk devrimi ile getirilen kurallar,
8. Medeni Hukuk, Ticaret Hukuku, Türk Ceza Hukuku, Anayasalar-Kanuni Esasi, Teşkilatı Esasiye,1921, 1924)
9. Atatürk ve hukuk |
|
14) |
Dış Politika ( 1930-1938)
1. Musul sorununun çözümü,
2. Türkiye’nin Milletler Cemiyeti’ne girişi,
3. Balkan Antantı,
4. Boğazlar Sorunu ve Montreux Sözleşmesi
5. Sadabat Paktı,
6. Hatay sorunu) |
|
15) |
Atatürk’ün Direktifleri
1. Atatürkçü Düşünce Sistemi,(Ulus Egemenliğine dayalı, Tam Bağımsız, Çağdaş ve Gelişmeye elverişli devlet)
2. Atatürk’ün mirası ve Atatürk’ün öğüdü ve hepimize yönelik planlama programı.
3. Atatürk'ün Türk gençliğine bıraktığı kutsal armağan
4. Atatürk'ün Gençliğe hitabesi
5. Atatürk'ün Onuncu yıl Nutku
6. Bu çalışmanın sonunda varılan nokta.
7. Türkiye coğrafyası diyor ki! |
|
16) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Turan, R. ve diğerleri; Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Ankara 1999. Eroğlu, H.; Türk İnkılap Tarihi, İstanbul 1982. |
Diğer Kaynaklar: |
Armaoğlu, Fahir. 20. yüzyıl Siyasi Tarihi, Ankara, 1991.
Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri, C. I-II-III, Tite Yay., Ankara 1981.
Atatürk, M. K., Nutuk (1919-1927) Bugünkü Dille, (yay. haz.) Z. Korkmaz, Atatürk Araştırma Merkezi Yay., Ankara, 1999.
Armaoğlu, F.; Siyasi Tarih 1789-1960, Ankara 1964.
Aybars, E.; Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I, Ankara 1990.
Bayur, Y. H.; Türk İnkılabı Tarihi, C.III, Ankara 1983.
Eroğlu, H.; Türk İnkılap Tarihi, İstanbul 1982. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. |
|
2) |
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. |
|
3) |
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. |
|
4) |
Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. |
|
5) |
Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. |
|
6) |
Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. |
|
7) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. |
|
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. |
|
9) |
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. |
|
10) |
Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir |
|
11) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
|
12) |
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
|