Dersin Amacı: |
Dersin amacı; öğrencilerin, program yapımcılığını toplumsal ve kültürel hayatın içinde yerini kavramasını sağlamak, program yapımcılığının toplumsal etkileşim ve ekonomik büyümedeki rolünü anlamlandırmasına yardımcı olmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Reklamcılığın tanımı, tarihi, pazarlama faaliyetleri içindeki yeri ve önemi, reklamın amaçları ve fonksiyonları, çeşitleri, reklamcılıkta kullanılan reklam çekicilikleri ve temalar, reklam mesajı oluşturulması, reklam senaryosu yazımı ve mini prodüksiyon seçimi, reklamcılığın geleceği, yeni teknolojilerin reklamcılık üzerinde etkisi. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
TV PROGRAMI NEDİR VE NASIL YAPILIR? Lojistik, içerik, toplumsal ve eğitimsel anlamda TV programı nedir? Çevre programı, yarışmalar, spor programı nasıl kurgulanır? |
|
2) |
PROGRAM NASIL PLANLANIR? Yönetimsel ve editoryal anlamda program nasıl planlanır kime hangi görevler düşer?
|
|
3) |
GÖRÜNTÜ VE GÖRSELLİK NASIL KULLANILMALI? İnsan algı olarak yanıltılmaya ve etkilenmeye çok açık bir yapısı ona ne gibi sorunlar yaratır?
|
|
4) |
PROGRAMCILIK VE GİZLİ İKNA TEKNİKLERİ |
|
5) |
KURGU, MONTAJ NASIL YAPILIR? İçeriği destekleyecek olan tek şey kurgu ve montajdır. Montajın ve kurgunun temel özellikleri nedir? |
|
6) |
TV DUYURUSU ve TANITIMLARI NASIL HAZIRLANIR? Hazırlanan içeriğin daha fazla dikkat ve ilgi çekmesi için ne tür yöntemler kullanılmalı? Tanıtım metinleri nasıl hazırlanmalı? |
|
7) |
PROGRAMIN UNSURLARI: Seyirci, seyirci beklentileri nedir? Hangi programlar neden iş yapar ya da yapmaz? |
|
8) |
ÖLDÜREN EĞLENCE TV: TV’ler hayatlarımızı nasıl değiştiriyor?
|
|
9) |
HABER, SANAL GERÇEKLİK: Simülasyon nedir? Gerçek olanla sanal olanın arasına nasıl bir çizgi çekildi? |
|
10) |
SOSYAL MEDYA VE DEĞİŞEN HABER ANLAYIŞI: Vatandaş muhabirliğinden, akıllı cihazlara kadar değişen haber anlayışının sosyal medyaya ve onun türevlerine etkisi. |
|
11) |
İNTERNET MEDYASI VE MEDYANIN GELECEĞİ: Seyircilerin TV izleme alışkanlıkları rayting gerçeğini nasıl etkiler? Hangi toplumsal gruba dahil olan seyirciler hangi tip programları izlerler? |
|
12) |
YENİ MEDYA VE YENİ ETKİLEŞİMLER: Sosyal medyanın gerek toplum ve gerekse bireysel açıdan nasıl bir karşılığı vardır? |
|
13) |
PROGRAM TÜRLERİ |
|
14) |
TÜRK TV TARİHİNİN DAMGASINI VURAN PROGRAMLAR: Türk TV, tarihine damgasını vuran Siyaset Meydanı, Gündem Özel, Sıcağı Sıcağına, gibi programların analizleri. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. |
|
2) |
Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. |
|
3) |
Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. |
|
4) |
Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme |
|
5) |
Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. |
|