Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
.Müfredatin tanitilmasi
• Biyomedikal mühendisliğinin tanıtılması
• Biyomedikal mühendisliğinin dünya çapındaki gelişimini tanımlama
• Biyomedikal mühendislerinin kariyer fırsatlarını tanımlama
• Biyomedikal mühendisliğini ve diğer bilimlerle olan ilişkisini tanımlayabilme
• Biyomedikal mühendisliğinde alt bölümleri tanımlama |
Ders notları ve powerpoint sunumu |
2) |
.Biyomedikal mühendisler için fizyolojik ve anatomik genel bilgiler
• Biyomedikal mühendisliğini ve diğer bilimlerle olan ilişkisini tanımlayabilme
• Biyomedikal mühendisliğinde alt bölümleri tanımlama |
Ders notları ve powerpoint sunumu |
3) |
.Malzemelerin özelliklerini kavrayabilme
• Biyomalzemelerin tarihsel gelişimini tanımlayabilme
• Biyomalzemelerin tiplerini tanımlayabilme |
Ders notları ve powerpoint sunumu |
4) |
• Doku mühendisliğini tanımlama
• Ekstraselüler matrisin tanımlanması
•Scaffold tanımlamak
• Dokuları hazırlama yöntemlerini tartışmak
• Kök hücrelerin tanımlanması ve doku mühendisliğindeki önemi |
Ders notları ve powerpoint sunumu |
5) |
.Enzimlerin tarihsel gelişimini tanımlanmasi
.Katalizörler ve enzimler hakkında bilgi
• Enzim özelliklerini tanımlamak
• Biyokimyasal reaksiyonları tanımlamak
• Michaelis-Menten denklemlerini türetmek
• Enzim kinetiğini tanımlamak
• PYMOL'u kullanmayı öğrenmek |
Ders notları ve powerpoint sunumu |
6) |
.İnsan-biyoinstrumentasyon ilişkisini tanımlamak
• Biyo enstrümantasyonda tarihsel gelişimi açıklamak
• Fizyolojiyi tanımlamak
• Biyolojik işaretlerin özelliklerini tanımlayabilme |
Ders notları ve powerpoint sunumu |
7) |
.Biyomedikal sensör çeşitlerini tanımlamak
• Spesifik özelliklerini açıklamak
• Biyo-potansiyel ölçümlerini tanımlamak
• EKG, EMG, EEG elektrotlarını tanımlamak
• Kan gazı sensörlerini tanımlamak
• Biyoanalitik sensörleri tanımlamak
• Optik sensörleri tanımlamak |
Ders notları ve powerpoint sunumu |
8) |
Ara Sınav I |
- |
9) |
.Biyomedikal görüntüleme tekniklerini tanımlamak
• Radyolojiyi açıklamak
• Tıbbi görüntülemenin tarihsel gelişimini tanımlamak
• X ışını tabanlı görüntüleme tekniklerini tanımlamak (konvansiyonel, floroskopi, mamografi ... vb)
• CT tanımlamak (Bilgisayarlı Tomografi)
• Radyonüklid görüntüleme teknikleri tanımlamak (gamma kamera, PET, SPECT,
PET / CT, SPECT / CT) |
Ders notları ve powerpoint sunumu |
10) |
.Describe PET
• Describe SPECT |
Ders notları ve powerpoint sunumu |
11) |
Ara Sınav - II |
- |
12) |
.MR görüntüleme tekniklerini tanımlayabilmek
• Ultrasonik görüntüleme tekniklerini tanımlayabilmek (Doppler,
ekokardiyografi ... vb) |
Ders notları ve powerpoint sunumu |
13) |
.Optigin ilkelerini ve özelliklerini tanımlayabilmek
• Dokuda ışık yayılımını tanımlamak
• Işık-doku etkileşiminin termal özelliklerini tartışmak |
Ders notları ve powerpoint sunumu |
14) |
.Lazerlerin prensiplerini ve özelliklerini tanımlamak
• Lazerlerin terapötik kullanımını tanımlayabilme
• Lazerlerin tanısal kullanımını tanımlamak (optik biyopsi) |
Ders notları ve powerpoint sunumu |
15) |
Final Sınavı |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
2 |
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
1 |
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
1 |
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
1 |
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
1 |
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|