UTIC410 Sinema ve Küresel Ticaretİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Endüstri Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstri Mühendisliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UTIC410
Ders İsmi: Sinema ve Küresel Ticaret
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite/Yabancı Dil
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NURİYE ZEYNEP ÖKTEN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, küreselleşme, kapitalizm ve teknolojik gelişmelerin ekonomi,küresel ticaret, sosyal yaşam üzerinde zaman içinde yarattıkları etkileri ve dönüşümleri incelemektir. Ayrıca sinema sektörünün sosyal hayattta ve tolumda yarattığı etkiler tartışılacaktır. Bu ders lisans öğrencisi için ekonomi dersinin önkoşul olmadığı ve disiplinlerarası bir çalışma olarak ekonomi ve sinemanın küreselleşme üzerindeki etkilerini anlatan bir derstir.
Dersin İçeriği: DATE WEEK 1
SPECIFIC OBJECTIVES • Describe the course.
• Ders açıklaması Welcome and course introduction
• Sinema küresel ticaret ve ekonomi ilişkisinin anlatılması
TOPIC (S) • Ders içeriği
• Sinema tüketim kalıplarını nasıl etkiler
LEARNING ACTIVITIES Ders içeriği tartışılması
Dünya ticareti ve genel ekonomi
WEEK 2
SPECIFIC OBJECTIVES • Under The dome
TOPIC (S) • Kıtlık
LEARNING ACTIVITIES Film izleme
Ders anlatımı:
_Uluslararası Ticaretin olmadığı bir dünyada kıtlık nasıl oluşur
-Teknolojik gelişmlere olmazsa yaşam nasıl olur

OUT OF CLASS WORK ASSIGNMENT Filmin içeriği ve kıtlık hakkında araştırma

DATE WEEK 3
SPECIFIC OBJECTIVES • Charlie Chaplin film, Modern Times
TOPIC (S) • Endüstrileşmenin ilk dönemleri Amerika’da teknolojinin sosyal ve psikolojik etkilerinin incelenemesi
LEARNING ACTIVITIES Film izleme,
Ders anlatımı;
Sanayileşme ve emek sektörü ilişkisi
Kapitalist system ve emek
OUT OF CLASS WORK ASSIGNMENT Filmin içeriği hakkında araştırma

DATE WEEK 4
SPECIFIC OBJECTIVES • Gazap Üzümleri, Klasik ekolun bırakınız yapsınlar bırakınız geçsinler mitinin sonu
TOPIC (S) • Büyük Buhran
LEARNING ACTIVITIES Film izleme,
Ders anlatımı:
Büyük Buhranın yerel ve küresel ekonomi üzerindeki etkisi,
Keynes yen politikaların gelişimi
OUT OF CLASS WORK ASSIGNMENT Klasik ekonomi ve Keynesyen ekonomi hakkında araştırma

DATE WEEK 5
SPECIFIC OBJECTIVES • Milton Friedman , Free to choose
TOPIC (S) • Liberal ekonomi ve serbet ticaret
LEARNING ACTIVITIES Film izleme,
Ders anlatımı:
Serbest ticaret,
Seçimler,
Serbest ticaret ve korumacılığın karşılaştırılması

OUT OF CLASS WORK ASSIGNMENT Milton Friedman fikirleri hakkında araştırma

DATE WEEK 6
SPECIFIC OBJECTIVES • Küreselleşme
TOPIC (S) • Küreselleşme ve sinema sektörü hakkında tartışma
• Küreselleşmenin ekonomik etkileri,Economics effects of globalization,
• Küreselleşmenin kültürel etkileri,
• Küreselleşmenn ticaret etkileri
LEARNING ACTIVITIES Ders anlatımı,
Sınıf müzakeresi
OUT OF CLASS WORK ASSIGNMENT Küreselleşme hakkında araştırma

DATE WEEK 7
SPECIFIC OBJECTIVES • Globalisation is Good , 2003 belgesel , Johan Norberg

TOPIC (S) • Küreselleşmenin etkileri ve olmamasının etkileri. Filmde Norberg the impact of globalisation, and the consequences of its absence. In the film, Norberg Taiwan, Vietnam, Kenya gibi ülkelere giderek küreselleşme hakkında destek konuşmaları yapmaktadır.
LEARNING ACTIVITIES Film izleme,
Küreselleşmenin kültürel etkilerinin tartışılması
OUT OF CLASS WORK ASSIGNMENT Küreselleşmenin hakkında bir yazı hazırlayıp alternative film önerileri bulmak

DATE WEEK 8
SPECIFIC OBJECTIVES • Zeitgeist 1
TOPIC (S) • Küeselleşme ve para hakkındaki farklı görüşleri incelemek
LEARNING ACTIVITIES Film izlemek,
Ders anlatımı,
Dünya ekonomisindeki gerçekler,
Din, para, küreselleşme ilişkisi
OUT OF CLASS WORK ASSIGNMENT Din-Küreselleşme etkisi üzerine araştırma

DATE WEEK 9
SPECIFIC OBJECTIVES • Akıl Oyunları, Oyun teorisi
TOPIC (S) • Oyun teorisi
LEARNING ACTIVITIES Film izleme,
Ders anlatımı;
Oyun teorisi,
Fiyat,
Reklam ve üretim stratejileri
OUT OF CLASS WORK ASSIGNMENT Piyasa tipleri ve oyun teorisi hakkında araştırma
HOURS 3
DATE WEEK 10
SPECIFIC OBJECTIVES • Capitalism: A Love Story is a 2009 Belgesel,Michael Moore.

TOPIC (S) • 2008 krizi ve etkileri
LEARNING ACTIVITIES Film izleme ,
Ders anlatımı,
Finansal krizler ve küresel ticarete etkileri,

OUT OF CLASS WORK ASSIGNMENT 2008 krizine ilişkin araştırma
HOURS 3
DATE WEEK 11
SPECIFIC OBJECTIVES • Roger and me ,1989, belgesel,Michael Moore

TOPIC (S) • İş piyasası, kapitalizm,rekabet,
Ekonimik yaneiden yapılanma, uluslararası ekonomi
LEARNING ACTIVITIES Film izleme,
Ders anlatımı;
Uluslararası emek hareketliliği,
İş piyasası
İşsizlik,,
Uluslararası ekonomi

OUT OF CLASS WORK ASSIGNMENT Küresellemede hareketliliğin önindeki kısıtlar konusunda araştırma
HOURS 3
DATE WEEK 12
SPECIFIC OBJECTIVES • Columbian exchange
TOPIC (S) • 1492 yılından itibaren uluslararası ticaret nasıl arttı ve kıtalararası ticaret nasıl başladı
LEARNING ACTIVITIES Film izleme,
Ders anlatımı,
Uluslararsı ticaret kıtalar arası nasıl yaygınlaştı,
Küresel ticaretin etkileri

OUT OF CLASS WORK ASSIGNMENT Columbian exchange hakkında araştırma ve yazı
HOURS 3
DATE WEEK 13
SPECIFIC OBJECTIVES Coming Home: Lokal ekonomileirn yeniden keşfi Yeşil ekonomi ve küçük güzeldir. The Reinvention of Localized Economies (2009), Schumacher

TOPIC (S) • 1973, E.F. Schumacher Küçük güzeldir, ekolojik ekonomi
LEARNING ACTIVITIES Film izleme,
Ders anlatımı,
Bölgeselleşme mi küreselleşme mi?
Tüm ülkeler uluslararası ticaretten yarar sağlar mı?
OUT OF CLASS WORK ASSIGNMENT Yeşil Ekonomi ve küçük güzeldir hakkında okuma ve yazı
HOURS
DATE WEEK 14
SPECIFIC OBJECTIVES • Dönem hakkında tartışma
TOPIC (S) • Küreselleşmenin dünya ekonomisi üzerindeki etkileri ve uluslararsı ticaret
LEARNING ACTIVITIES Sınıf münazarası
OUT OF CLASS WORK ASSIGNMENT
HOURS 3
DATE WEEK 15
SPECIFIC OBJECTIVES • Final sınavı
TOPIC (S) • Final sınavı
LEARNING ACTIVITIES -

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Ekonomi, ticaret ve tüketim kalıplarının yıllar içinde nasıl değiştiğini yorumlayabilme
2) Sosyal medyanın sosyal ve ekonomik yaşamın dönüşümünde nasıl bir gücü olduğunu tartışabilme.
3) Küreselleşme ve kapitalizmin uluslararası ticaret üzerindeki etkisini tartışabilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Serbest ticaret ve korumacılık politikalarını karşılaştırabilme.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İzlencenin açıklanması • Sinema tüketim düzenini ve ticaret düzenini nasıl etkiler? Discussion of Syllabus Discussion of International trade and world economy
2) Filmi izlemek Ders Hakkında tartışma; - Uluslararası ticaret olmadan ekonomide kıtlığın nasıl gerçekleştiği -Teknolojik gelişme olmadan yaşam tarzındaki zorluklar • Scarcity
3) Sanayi devrimi Reading the critisims about the film
4) Ders Filmi izlemek Hakkında tartışma; Serbest ticaret ve korumacılık Ekonomik krizlerin gelir ve yoksulluk üzerindeki etkileri Reading the critisims about the film and Classical economy and Keynes
5) Liberalizm ve serbest ticaret Reading about Milton Friedman ideas
6) Filmler ve küreselleşme hakkında sınıf tartışmaları, • Küreselleşmenin ekonomik etkileri, • Küreselleşmenin kültürel etkileri, • Küreselleşmenin ticari etkileri Reading about globalization
7) Küreselleşmenin etkisi ve yokluğunun sonuçları. Filmde Norberg, Tayvan, Vietnam ve Kenya gibi ülkelere küresel kapitalizmle ilgili fikirleri teşvik etmekte ve küreselleşme karşıtı harekete giren protestocuların neden cahil ve tehlikeli olduklarını hissettiklerini kanıtlamaya çalışmaktadır. Write an essay on effects of globalization and suggest different films which are related with effects of globalization
8) • 1929'daki büyük krizin etkisinin incelenmesi Lecture Watching the film Discussion about; Keynesian economics
9) Oyun Teorisi Reading about market types and game theory
10) 2008 mali krizleri ve genel olarak düzensiz kapitalizm Research the effects of 2008 crises on international trade and prepare an essay on it.
11) • İş piyasası, kapitalizm, rekabet, şirketler, ekonomik yeniden yapılandırma, uluslararası ekonomi Read about labor mobility constraints at globalization
12) • 1492'den sonra Uluslararası ticaret nasıl arttı, kıtalararası mal ticareti Examine the Columbian exchange and write an essay about the subject
13) • 1973'te İngiliz iktisatçı E.F. Schumacher, “Küçük, Güzeldir - İnsanların Maddi Gibi İktisat”, - açgözlülük değil, uyum arzusu tarafından yönlendirilen bir ekonominin vizyonunu sunan bir kitap; Küresel finansal türevlere değil, topluma ve ekolojik değerlere dayalı bir ekonomi. 1970'lerde “Küçük, Güzeldir”, bugünkü Yerel Gıda Devrimi'nin atası olan toprağa geri dönüş hareketi başlattı. Read about Green economics and Small is Beautiful approach and write an essay on it
14) • Küreselleşme ve dünya ekonomisine ve uluslararası ticarete etkileri Lecture Class Discussion
15) Final None

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: basılmamış ders notları
Diğer Kaynaklar: Sunum Slaytları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Derse Özgü Staj 16 48
Ödevler 10 10
Ara Sınavlar 16 27
Final 16 37
Toplam İş Yükü 170