Enerji Sistemleri Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HUK393 | ||||||||
Ders İsmi: | Hukuk ve Edebiyat | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. CEM MURAT SOFUOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. CEM MURAT SOFUOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı hukuk, adalet, teori ve uygulama arasındaki farkı açıklamak ve Türk ve dünya edebiyatından seçilmiş örnekleri analiz ederek karşılaştırmaktır. Bu derste eleştirel düşünme ve fiili olayların felsefi ve adli kuramlarla incelenmesi. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin amacı, geleceğin hukukçularının kelime hazinelerini zenginleştirmek (çünkü edebiyat ve hukukun temeli sözcüklere dayanmaktır) ve her iki dalın da konusu “insan” olduğundan, insanı sadece yargılamak değil, edebiyattaki yeriyle anlamaya çalışmak olduğunu göstermektir. Yine bu amaçla geleceğin hukukçularının kültür ve bilgi düzeylerini yükseltmek ve hayal dünyalarını genişletmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | The subject and purpose of the Law and Literature course | mevcut değil |
2) | Dostoyesvski'nin Suç ve Ceza Romanının incelenmesi | Suç ve Ceza |
3) | Franz Kafka'nın Dava adlı romanının incelenmesi | Dava - Franz Kafka |
4) | Sacco filminin izlenmesi ve tartışılması | - |
5) | Vanzetti filminin izlenmesi ve tartışılması | - |
6) | Danton'un Ölümü filmlerinin izlenmesi ve tartışılması | - |
7) | Andrzej Wajda Danton filminin izlenmesi ve tartışılması | - |
8) | Soykırım üzerine Nürnberg Mahkemesi filminin izlenmesi ve tartışılması | - |
9) | Soykırım üzerine Nürnberg Mahkemesi filminin izlenmesi ve tartışılması-2 | - |
10) | Shakespeare ve Hukuk adlı oyunun tartışılması | - |
11) | Venedik Taciri adlı oyunun tartışılması | - |
12) | Shakespeare ve Hukuk ile Venedik Taciri adlı oyunların birlikte tartışılması ve kıyaslanması | - |
13) | Final Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | İlgili okuma listeleri |
Diğer Kaynaklar: | Hukuk ve Edebiyat, Yrd. Doç. Dr. Neşe Kızıl, 2015 Legal Kitabevi |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
---|---|
Program Kazanımları | |
1) Kapatılan Bölüm |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kapatılan Bölüm |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 48 |