Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
. Dosya işlemenin dezavantajları
• Veri bağımlılığı ile ilgili sorunlar
• Veri yedekliliği ile ilgili sorunlar
• Veritabanı yaklaşımının avantajları
• Veritabanı Yönetim sistemi
• Veritabanı yönetim sistemi maliyetleri ve riskleri
• Veritabanı sisteminin unsurları
• Kurumsal veri modeli
• Veritabanı geliştirme yaşam döngüsü
• Veritabanı şeması
• İlgili kişiler |
Kitabın 1-4 bölümlerinin okunması
Veritabanı Sistemleri Dersi Teoriden Pratiğe
Nergiz Ercil Çağıltay, Gül Tokdemir
@2010|Seçkin Yayıncılık|1.baskı
ISBN 978-605-61091-0-2
|
2) |
Veri modellemesinin önemi
• Varlıklar, ilişkiler ve nitelikler için nasıl iyi isimler ve tanımların yapılması
• Tekli, ikili ve üçlü ilişkileri ayırt etme yöntemlerinin tanımlanması
• Farklı nitelik türlerinin, varlıkların, ilişkilerin ve önemlilik modelinin açıklanması
• Ortak iş durumları için varlık-ilişki diyagramlarının nasıl çizileceğinin tanımlanması.
• Çoka çok ilişkilerin ilişkisel varlıklara nasıl dönüştürüleceğinin açıklanması. |
Kitabın 5-7 bölümlerinin okunması
Veritabanı Sistemleri Dersi Teoriden Pratiğe
Nergiz Ercil Çağıltay, Gül Tokdemir
@2010|Seçkin Yayıncılık|1.baskı
ISBN 978-605-61091-0-2
|
3) |
Süper tipler ve alt tipler
İlişkiler ve alt tipler.
Genelleme ve özelleştirme
Kısıtlamalar |
Kitabın 8. bölümünün okunması
Veritabanı Sistemleri Dersi Teoriden Pratiğe
Nergiz Ercil Çağıltay, Gül Tokdemir
@2010|Seçkin Yayıncılık|1.baskı
ISBN 978-605-61091-0-2
|
4) |
İlişki modelinin bileşenleri.
İlişkiler
E-R modeli
Anahtar alanlar.
İlişkisel bütünlük kısıtlamaları.
E-R ve EER diyagramlarını ilişkilere dönüştürme. |
Kitabın 10.bölümünün okunması
Veritabanı Sistemleri Dersi Teoriden Pratiğe
Nergiz Ercil Çağıltay, Gül Tokdemir
@2010|Seçkin Yayıncılık|1.baskı
ISBN 978-605-61091-0-2
|
5) |
Fiziksel veritabanı tasarımı
Alanların tasarımı
Veri tiplerinin seçimi
Alan veri bütünlüğü |
Kitaptaki 11.bölümün okunması
Veritabanı Sistemleri Dersi Teoriden Pratiğe
Nergiz Ercil Çağıltay, Gül Tokdemir
@2010|Seçkin Yayıncılık|1.baskı
ISBN 978-605-61091-0-2
|
6) |
İlişkisel veritabanı örneği |
Kitabın 12.bölümünün okunması
Veritabanı Sistemleri Dersi Teoriden Pratiğe
Nergiz Ercil Çağıltay, Gül Tokdemir
@2010|Seçkin Yayıncılık|1.baskı
ISBN 978-605-61091-0-2
|
7) |
Tek ilişki işlemleri: SELECT ve PROJECT
Set Teori ve İlişkisel Cebir işlemleri
İkili iliskiler: JOIN ve DIVISION |
Veritabanı Sistemleri Dersi Teoriden Pratiğe
Nergiz Ercil Çağıltay, Gül Tokdemir
@2010|Seçkin Yayıncılık|1.baskı
ISBN 978-605-61091-0-2
|
8) |
Arasınav1 |
Veritabanı Sistemleri Dersi Teoriden Pratiğe
Nergiz Ercil Çağıltay, Gül Tokdemir
@2010|Seçkin Yayıncılık|1.baskı
ISBN 978-605-61091-0-2
|
9) |
SQL'e genel bakış
SQL tarihçesi
SQL'in faydaları
SQL ortamı
DDL,DML,DCL ve veritabanı geliştirme işlemi
SQL veritabanı tanımı
Tablo yaratma
Veri entegrasyon kontrolleri
Tabloları değiştirme ve güncelleme
Select komutu ile sorgular |
Kitabın 15-18 bölümlerini okuma
Veritabanı Sistemleri Dersi Teoriden Pratiğe
Nergiz Ercil Çağıltay, Gül Tokdemir
@2010|Seçkin Yayıncılık|1.baskı
ISBN 978-605-61091-0-2
|
10) |
Insert,Update ve Delete işlemleri
Çoklu tablolarla işlemler
Natural join
Outer Join
Altsorgularla çoklu tablo işlemleri |
Kitabın 15-18.bölümlerinin okunması
Veritabanı Sistemleri Dersi Teoriden Pratiğe
Nergiz Ercil Çağıltay, Gül Tokdemir
@2010|Seçkin Yayıncılık|1.baskı
ISBN 978-605-61091-0-2
|
11) |
Arasınav2 |
|
12) |
Veri normalleştirme
İyi organize edilmiş ilişkiler
Tablolardaki anormallikler
Fonksiyonel bağımlılıklar ve anahtarlar
Birinci normal form
İkinci normal form
Üçüncü normal form |
Kitabın 13-14.bölümlerinin okunması
Veritabanı Sistemleri Dersi Teoriden Pratiğe
Nergiz Ercil Çağıltay, Gül Tokdemir
@2010|Seçkin Yayıncılık|1.baskı
ISBN 978-605-61091-0-2 |
13) |
Veritabanı uygulamaları |
Veritabanı Sistemleri Dersi Teoriden Pratiğe
Nergiz Ercil Çağıltay, Gül Tokdemir
@2010|Seçkin Yayıncılık|1.baskı
ISBN 978-605-61091-0-2
|
14) |
Proje sunumları |
Veritabanı Sistemleri Dersi Teoriden Pratiğe
Nergiz Ercil Çağıltay, Gül Tokdemir
@2010|Seçkin Yayıncılık|1.baskı
ISBN 978-605-61091-0-2
|
15) |
Final sınavı |
Veritabanı Sistemleri Dersi Teoriden Pratiğe
Nergiz Ercil Çağıltay, Gül Tokdemir
@2010|Seçkin Yayıncılık|1.baskı
ISBN 978-605-61091-0-2
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. |
|
2) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
4 |
3) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
4 |
4) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
3 |
5) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
6) |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
3 |
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. |
|
10) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
11) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|