SWE103 Introduction to Software Engineeringİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Yazılım Mühendisliği (İngilizce) Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Yazılım Mühendisliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SWE103
Ders İsmi: Introduction to Software Engineering
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 7
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi MELTEM TURHAN YÖNDEM
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. PINAR YILDIRIM
Prof. Dr. SEMİH BİLGEN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yazılım Mühendisliğine Giriş dersi, belirli yöntemlere, tekniklere ve metodolojilere odaklanmak yerine bilgisayar tabanlı uygulamalar için problem çözmede genel mühendislik disiplininin temel temellerine hizmet etmek için düzenlenmiştir. Öğrenciler, bir yazılım projesinin genel yaşam döngüsünü proje aşamalarını anlayarak öğrenmelidir: analiz, tasarım, uygulama, test. Ayrıca analizi, tasarım tekniklerini, proje planlamasını da anlayacaklardır. yazılım test faaliyetleri, yazılım belgeleri ayrıntıları, kalite güvencesi ve diğer Yazılım Mühendisliği konuları.
Dersin İçeriği: * Giriş
*Ürün
*Süreç
*Yazılım Süreç Modelleri
*Proje Yönetimi Kavramları
*Yazılım Süreci ve Proje Metrikleri
*Proje planlaması
*Risk Analizi ve Yönetimi
*Yazılım kalite güvencesi
*Yazılım Yapılandırma Yönetimi
*Yazılım Analizi
*Yazılım Tasarımı
*Mimari Tasarım
*Kullanıcı Arayüzü Tasarımı
*Bileşen Seviyesi Tasarımı
*Yazılım testi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kaliteli yazılım üretme konularını açıklar
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) UML notasyonunu kullanarak bir sistem tasarımı geliştirmek.
2) Kaliteli yazılım üretmede proje yönetiminin farklı yönlerinin tartışılması.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Yazılım mühendisliği mesleğinde insani sorunları açıklamak: etik ve mesleki uygulama.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yazılım Mühendisliğine Giriş. Bilgisayar Etiğine Giriş. Read Chapter1
2) Proses Modelleri ve Yazılım Ürünleri Read Chapter2
3) Gereksinimlerin analizi Read Chapter 3
4) Yapısal tasarım I, Modülerlik Read Chapter 4 Read Chapter 6
5) Yapısal tasarım II: -Fonksiyonel ayrışma Read Chapter 4 Read Chapter 7
6) Yapısal tasarım III: Veri Akışı Tasarım Read Chapter 5 -Chapter 9
7) Nesneye yönelik tasarım Read Chapter 10
8) Vize None
9) Kullanıcı arayüzü tasarımı. Read Chapter 11
10) Programlama paradigmaları Read Chapter 13
11) Nesne yönelimli programlama Read Chapter 14
12) Doğrulama Read Chapter 19
13) Yazılım hata toleransı ve istisnaları Read Chapter 20
14) Proje Yönetimi Read Chapter 22
15) Final None

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Pressman, R. S., Software Engineering, McGraw Hill,
Diğer Kaynaklar: Ders Notları / Course Notes

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

3

Program Kazanımları
1) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
3) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
11) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. 1
3) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 4
4) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) 2
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 5
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. 3
11) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sunum / Seminer 1 40 40
Ara Sınavlar 1 50 50
Final 1 65 65
Toplam İş Yükü 197