Gıda Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HEM316 | ||||||||
Ders İsmi: | Sağlıkta İnovasyon | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM YAZICI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM YAZICI |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sağlık alanında inovasyonun önemi ve uygulama alanlarını öğrenmektir. |
Dersin İçeriği: | 1. Sağlıkta İnovasyona Giriş 2. İnovasyonla İlgili Kavramlar 3. İnovasyon ve Yayılma Süreci 4. İnovasyon Yönetimi 5. Türkiye’de Sağlık İnovasyonu 6. Girişimcilikte Motivasyon, Yaratıcılık ve İnovasyon 7. Yaratıcılık ve İnsan Faktörleri: Birey, Takım ve Liderlik 8. Buluş, Marka ve Tasarımların Korunması 9. Girişimcilikte İş Fikirleri 10. Gelişmiş ve Gelişmekte Olan Ülkelerde Girişimcilik 11. Yeni ürün geliştirme ve hizmet inovasyonu 12. Sağlık için yeni ürün geliştirme ve inovasyon süreci 13. Açık inovasyon ve Teknoloji transferi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sağlıkta İnovasyona Giriş | 1. Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson. |
2) | İnovasyonla İlgili Kavramlar | 1. Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson. |
3) | İnovasyon ve Yayılma Süreci | Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson. |
4) | İnovasyon Yönetimi | Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson. |
5) | Türkiye’de Sağlık İnovasyonu | Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson. |
6) | Girişimcilikte Motivasyon, Yaratıcılık ve İnovasyon | Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson. |
7) | Ara Sınav | |
8) | Yaratıcılık ve İnsan Faktörleri: Birey, Takım ve Liderlik | Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson. |
9) | Buluş, Marka ve Tasarımların Korunması | Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson. |
10) | Gelişmiş ve Gelişmekte Olan Ülkelerde Girişimcilik | Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson. |
11) | Yeni ürün geliştirme ve hizmet inovasyonu | Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson. |
12) | Sağlık için yeni ürün geliştirme ve inovasyon süreci | Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson. |
13) | Açık inovasyon ve Teknoloji transferi | Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson. |
14) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson. |
Diğer Kaynaklar: | 1. The Strategy of Managing Innovation and Technology, Prentice Hall Tidd J, and Bessant J. (2009) Managing Innovaiton 4 th Edition. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir. | ||||||||||||||||||||||
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. | ||||||||||||||||||||||
3) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. | ||||||||||||||||||||||
4) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | ||||||||||||||||||||||
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | ||||||||||||||||||||||
6) Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. | ||||||||||||||||||||||
7) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | ||||||||||||||||||||||
8) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | ||||||||||||||||||||||
9) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | ||||||||||||||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | ||||||||||||||||||||||
11) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. | ||||||||||||||||||||||
12) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. | ||||||||||||||||||||||
13) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | ||||||||||||||||||||||
14) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | ||||||||||||||||||||||
15) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | ||||||||||||||||||||||
16) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||||||||||
17) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. | ||||||||||||||||||||||
18) Teknik resim kullanarak iletişim kurar. | ||||||||||||||||||||||
19) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | ||||||||||||||||||||||
20) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||||||||
21) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||||||||||||||||||
22) Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. | ||||||||||||||||||||||
23) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir. | |
2) | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. | |
3) | Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. | |
4) | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
5) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | |
6) | Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
7) | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | |
8) | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | |
9) | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | |
10) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
11) | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. | |
12) | Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. | |
13) | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
14) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | |
15) | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | |
16) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
17) | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |
18) | Teknik resim kullanarak iletişim kurar. | |
19) | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | |
20) | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. | |
21) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | |
22) | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. | |
23) | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 1 | 100 | 100 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 108 |