Dersin Amacı: |
Bireysel performans geliştirme antrenmanlarını hazırlayabilecek bilgi ve becerileri kazandırma ve sportif antrenmanın temel kavramlarını öğreterek, yaş gruplarına uygun antrenman planlarının oluşturulmasına ilişkin temel bilgileri kazandırmak. |
Dersin İçeriği: |
Antrenman kavramı ve temel ilkeleri, antrenmanın organizma üzerine etkileri, yorgunluk, toparlanma, antrenman bölümleri, planlanması, mikro, makro, yıllık planlama, yüklenme ve temel ilkeleri, sürantrenman, sporda yetenek seçimi, biomotor yeteneklerin geliştirilmesi bu dersin konularıdır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sportif Antrenmanda Temel Kavramlar |
|
2) |
Antrenman Planlama İlkeleri Ve Çeşitleri |
|
3) |
Enerji Yolları ve Tüketimi |
|
4) |
Temel Motorik Özellikler |
|
5) |
Kuvvet Sınıflandırılması ve Kavramları / Kuvvet Antrenman Metodları |
|
6) |
Kuvvet testleri ve Değerlendirme / Sektörde Saha Uygulaması |
|
7) |
Vize Sınavı |
|
8) |
Sürat Sınıflandırılması ve Kavramları / Sürat Antrenman Metotları |
|
9) |
Sürat testleri ve Değerlendirme / Sektörde Saha Uygulaması |
|
10) |
Dayanıklılığın Sınıflandırılması ve Kavramları / Dayanıklılık Antrenman Metotları |
|
11) |
Dayanıklılık testleri ve Değerlendirme / Sektörde Saha Uygulaması |
|
12) |
Esneklik, Denge, Koordinasyon Kavramları, Testleri ve Değerlendirme Yöntemleri |
|
13) |
Esneklik, Denge, Koordinasyon Gelişimi için Antrenman Metotları |
|
14) |
Sektörde Bireysel ve Takım Çalışmasına Yönelik Saha Uygulamaları |
|
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
2) |
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
3) |
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
4) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
|
5) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
6) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
|