Bankacılık ve Finans (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FNCE313
Ders İsmi: Monetary Economics
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi MEHMET GÖKHAN GÖKTAN
Dersi Veren(ler):



Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, para politikasının temellerini tanıtmak için tasarlanmıştır. Bir merkez bankasının hedefleri ve bilançosu, para arzı süreci, 'Rezerv Piyasası'nda bankalar arası oranın belirlenmesi ve para politikasının araçları, son mali kriz sırasında para yaratımı ve ABD'deki parasal gevşeme politikasının kapsamlı bir tartışmasıyla birlikte dersin önemli amaçları arasındadır. Daha sonra odak, zaman içinde para ve faiz oranı hedefleme politikaları arasındaki ayrım üzerine yönlendirilecektir. Ders ayrıca para politikasını uluslararası finans perspektifi açısından belirtmeyi amaçlamaktadır. Bu bağlamda, para politikasının döviz kuru belirlemesi üzerindeki etkisinin kapsamlı bir analizi yapılacaktır. Son olarak, ders para politikasının iletim mekanizmaları ile sona ermektedir.
Dersin İçeriği: Merkez bankasının hedefleri, genel bankacılık ilkeleri, merkez bankası bilançosu, parasal taban, çoklu mevduat yaratma, M1 ve M2 çarpanı, rezerv piyasası, açık piyasa işlemleri, iskonto politikası, rezerv gereksinimleri, parasal hedefleme, enflasyon hedeflemesi, sadece yap yaklaşımı, Taylor Kuralı, sterilize edilmiş ve edilmemiş müdahaleler, para politikasının iletim mekanizmaları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Merkez bankalarının kurumsal özelliklerini belirlemek..
2) Para politikasının temel araçlarını ve stratejilerini tanımak.
3) Merkez bankasının döviz piyasasına müdahalelerini analiz etmek ve tartışmak.
4) Para politikası kararlarının iletim mekanizmalarını belirleyebilmek.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve Merkez Bankalarının Amaçları: Dersin genel özeti, Merkez Bankalarının amaçları. Okuma: Mishkin, Bölüm 14 (p.366-371) & bölüm 17(p.436-441)
2) Para arzı süreci: genel bankacılık prensipleri (özet), Merkez Bankası bilançosu, parasal taban, çoklu mevduat yaratma, para çarpanı. Okuma: Mishkin, bölüm 9 (s232-238), bölüm 15
3) Para arzı süreci: genel bankacılık prensipleri (özet), Merkez Bankası bilançosu, parasal taban, çoklu mevduat yaratma, para çarpanı. Okuma: Mishkin, bölüm 9 (s232-238) & bölüm 15
4) Para arzı süreci: genel bankacılık prensipleri (özet), Merkez Bankası bilançosu, parasal taban, çoklu mevduat yaratma, para çarpanı. Okuma: Mishkin, bölüm 9 (s232-238), bölüm 15
5) Para politikasının araçları. Rezerv piyasası, açık piyasa işlemleri, iskonto politikası, rezerv gereksinimleri. Okuma: Mishkin, bölüm 16 Okuma: The New York Times Article, “ Quantitative Easing is Ending. Here’s What It Did, in Charts.”, published on October 29, 2014. Can be found at “http://www.nytimes.com/2014/10/30/upshot/quantitative-easing-is-about-to-end-heres-what-it-did-in-seven-charts.html?ref=economy&_r=2”.
6) Para politikasının araçları. Rezerv piyasası, açık piyasa işlemleri, iskonto politikası, rezerv gereksinimleri. Okuma: Mishkin, bölüm 16. Okuma: The New York Times Article, “ Quantitative Easing is Ending. Here’s What It Did, in Charts.”, published on October 29, 2014. Can be found at “http://www.nytimes.com/2014/10/30/upshot/quantitative-easing-is-about-to-end-heres-what-it-did-in-seven-charts.html?ref=economy&_r=2”.
7) Para politikasının araçları. Rezerv piyasası, açık piyasa işlemleri, iskonto politikası, rezerv gereksinimleri. Okuma: Mishkin, bölüm 16. Okuma: The New York Times Article, “ Quantitative Easing is Ending. Here’s What It Did, in Charts.”, published on October 29, 2014. Can be found at “http://www.nytimes.com/2014/10/30/upshot/quantitative-easing-is-about-to-end-heres-what-it-did-in-seven-charts.html?ref=economy&_r=2”.
8) Ara sınav.
9) Para politikasının yürütülmesi. Parasal büyüklük hedeflemesi, enflasyon hedeflemesi, sadece yap yaklaşımı, Taylor kuralı. Okuma: Mishkin, bölüm 17
10) Para politikasının yürütülmesi. Parasal büyüklük hedeflemesi, enflasyon hedeflemesi, sadece yap yaklaşımı, Taylor kuralı. Okuma: Mishkin, bölüm 17
11) Döviz piyasaları, parite koşulları, sterilize edilmiş ve sterilize edilmemiş müdahaleler, döviz kuru hedeflemesi ve alternatif para politikaları. Okuma: Mishkin, bölüm 18 & bölüm 19
12) Döviz piyasaları, parite koşulları, sterilize edilmiş ve sterilize edilmemiş müdahaleler, döviz kuru hedeflemesi ve alternatif para politikaları. Okuma: Mishkin, bölüm 18 & bölüm 19
13) Para politikasının iletim mekanizmaları. Okuma: Mishkin, bölüm 26.
14) Para Politikasının İletim Mekanizmaları Okuma: Mishkin, bölüm 26.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The Economics of Money, Banking and Financial Markets
Frederick S. Mishkin, 12th ed., (Global Edition) 2018

Diğer Kaynaklar: The Economics of Money, Banking and Financial Markets
Frederick S. Mishkin, 12th ed., (Global Edition) 2018

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Bankacılık ve finans alanındaki disiplinin gelişimi, en modern konseptler, bilimsel metodoloji, teoriler ve modeller de dahil bilgi temelini açıklayabilirler.
2) İlgili alanlardaki nicel ve nitel verilerin toplanması ve analiz edilmesi, sonuçları yorumlanması ve çözüm önerileri için uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır.
3) Finansal kurumların ve finansal aracılığın neden mevcut olduğunu ve bunların nasıl yapılandırıldığını bilir.
4) Bankacılık sektörünü ilgilendiren temel bankacılık ilkelerine ve düzenlemelerine ilişkin anlayışı ayırt eder.
5) Kendi girişimlerini başarıyla kurmak ve geliştirmek için girişimci fırsatlar ve uzmanlık keşfeder ve yaratır.
6) Mevcut küresel ekonomik konuları tanır, yorumlar ve tartışır.
7) Çeşitli geçmişlerden gelen insanlarla yazılı ve sözlü İngilizce iletişim kurar ve bankacılık ve finans alanlarındaki küresel dinamikleri takip etme ve yorumlama konusunda İngilizce yeterliliğine sahiptir.
8) Uluslararası sermaye piyasalarının küresel ekonomideki rolünü ifade eder; buna göre risk kavramını ölçüm ve yönetim açısından tanımlar.
9) Kişisel, mesleki, sosyal ve işletme etiğinin standartlarını tanımlar, ilgili alanlarda çeşitli uygulamaların etik sonuçlarını değerlendirir ve topluma değer katmada ahlaki davranışın öneminin farkında olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bankacılık ve finans alanındaki disiplinin gelişimi, en modern konseptler, bilimsel metodoloji, teoriler ve modeller de dahil bilgi temelini açıklayabilirler.
2) İlgili alanlardaki nicel ve nitel verilerin toplanması ve analiz edilmesi, sonuçları yorumlanması ve çözüm önerileri için uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır.
3) Finansal kurumların ve finansal aracılığın neden mevcut olduğunu ve bunların nasıl yapılandırıldığını bilir.
4) Bankacılık sektörünü ilgilendiren temel bankacılık ilkelerine ve düzenlemelerine ilişkin anlayışı ayırt eder.
5) Kendi girişimlerini başarıyla kurmak ve geliştirmek için girişimci fırsatlar ve uzmanlık keşfeder ve yaratır.
6) Mevcut küresel ekonomik konuları tanır, yorumlar ve tartışır.
7) Çeşitli geçmişlerden gelen insanlarla yazılı ve sözlü İngilizce iletişim kurar ve bankacılık ve finans alanlarındaki küresel dinamikleri takip etme ve yorumlama konusunda İngilizce yeterliliğine sahiptir.
8) Uluslararası sermaye piyasalarının küresel ekonomideki rolünü ifade eder; buna göre risk kavramını ölçüm ve yönetim açısından tanımlar.
9) Kişisel, mesleki, sosyal ve işletme etiğinin standartlarını tanımlar, ilgili alanlarda çeşitli uygulamaların etik sonuçlarını değerlendirir ve topluma değer katmada ahlaki davranışın öneminin farkında olur.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Problem Çözme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ara Sınavlar 40 0 0
Final 60 0 0
Toplam İş Yükü 0