Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İlk derste, güz döneminde verilen temel fotoğraf bilgileri özetlenerek, görsel sunum eşliğinde öğrencilere aktarılacak ve yeni temel fotoğraf bilgilerinin aktarımına devam edilecektir.
“Işığın Şiddeti”:
Sert Işık - Yumuşak Işık
|
Yoktur. |
2) |
“Işığın Yönü”:
- Doğrudan Işık – Dolaylı Işık
- Temel Işıklandırma:
Önden, Yandan, Arkadan, Tepeden, Alttan gelen ışık.
|
Yoktur. |
3) |
“Portre Fotoğrafı”
Stüdyoda portre çekiminde kullanılan ışıklar:
“Ana Işık” (Model Işık - Key Light), “Dolgu Işığı”, “Saç Işığı”, “Fon
Işığı”, “Etki Işığı” (efekt ışık) nedir?
Tanımlarının yapılması ve stüdyoda yapılacak uygulamalarda bu ışıkların etkilerinin canlı model üzerinde gözlemlenmesi.
Yüz Konumları:
Kamera önüne yerleştirilen modelin yüzünün kamera ile yaptığı
açılar: “Tüm Yüz”, “¾ Yüz” ve “Profil Yüz” tanımlamaları.
|
Yoktur. |
4) |
“Tüm Yüz” / Uygulama-1
Modele gelen ışığın yanal konumlarına ve düşey açılarına göre, modelin üzerinde yarattığı etkilerin incelenmesi ve çekim uygulamaları.
Yanal Konumlar:
a) Merkez Işıklandırma (0),
b) Merkez-Dışı Işıklandırma (20- 25),
c) Çapraz Işıklandırma (45),
d) Yan Işıklandırma (70),
e) Yan-Arka Işıklandırma (115),
f) Kenar Işıklandırma (135),
g) Arka (Ters) Işıklandırma (180)
Düşey Konumlar:
a) Aşağıdan ışıklandırma (-35/-45),
b) Düz Eğim (0),
c) Düşük-Orta Eğim (20/30),
d) Orta Eğim (40/45),
e) Yüksek-Orta Eğim (60),
f) Yüksek Eğim (75),
g) Tepe Işıklandırması: 90)
|
Yoktur. |
5) |
Tüm Yüz” konumu için çekim uygulamaları devam edecektir. |
Yoktur. |
6) |
“3 / 4 Yüz” ve “Profil Yüz” / Uygulama-2
- Yanal konumların,
- Düşey açıların
etkileri incelenerek çekimler yapılacaktır.
|
Yoktur. |
7) |
Saydam / Yarı Saydam nesneler için ışıklandırma / Uygulama-3
Stüdyoda yapılacak uygulamalarda,
a) Ön-Merkez ışıklandırma,
b) Alt Işıklandırma,
c) Arka Işıklandırma
d) Alt+Arka Işıklandırma,
e) Üst Işıklandırma yapılarak
nesnelerin görsel etkilerinin artırılması ve estetik bakış açısı kazandırılması amaçlanır.
|
Yoktur. |
8) |
Vize Sınavı |
Yoktur. |
9) |
Fotoğrafta Kompozisyon:
“Altın Oran”.
“Fotoğrafta İlgi Noktası ve Belirginlik”.
Görsel sunum ile konunun aktarılması ve ilgili örneklerin izlenmesi. |
Yoktur. |
10) |
Fotoğrafın Görsel Anlatım Öğeleri:
Doku, Kontrast.
Görsel sunum ile konunun aktarılması ve ilgili örneklerin izlenmesi. |
Yoktur. |
11) |
Fotoğrafın Görsel Anlatım Öğeleri:
Derinlik / Perspektif, Oranlar.
Görsel sunum ile konunun aktarılması ve ilgili örneklerin izlenmesi
|
Yoktur. |
12) |
Fotoğrafın Görsel Anlatım Öğeleri:
Denge, Ritim, Armoni / Uyum.
Görsel sunum ile konunun aktarılması ve ilgili örneklerin izlenmesi.
|
Yoktur. |
13) |
Fotoğrafın Görsel Anlatım Öğeleri:
Hız ve Hareket İzlenimi, Bütünlük
Görsel sunum ile konunun aktarılması ve ilgili örneklerin izlenmesi.
|
Yoktur. |
14) |
Final Sınavı |
Yoktur. |
15) |
Final Sınavı |
Yoktur. |
16) |
Final Sınavı |
Yoktur. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir. |
|
2) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
|
3) |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
4) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
5) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
|
6) |
Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
|
7) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
8) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
9) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
|
11) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
|
12) |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
13) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
14) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
|
15) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
16) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
17) |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. |
|
18) |
Teknik resim kullanarak iletişim kurar. |
|
19) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
20) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
|
21) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
22) |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |
|
23) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. |
|