SIN192 Temel Fotoğrafçılık IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Gıda Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Gıda Mühendisliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SIN192
Ders İsmi: Temel Fotoğrafçılık II
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. MURAT ÇETİNKAYA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: - Öğrencinin, güz döneminde edindiği temel fotoğraf bilgileriyle ışığın amaca yönelik kullanımını özümsemesi, görsel anlatım ve tasarım ilkeleri doğrultusunda yapacağı uygulamalarla fotoğrafa estetik değer kazandırması,
- Verilen araştırma konuları ile alanında uzmanlaşmış fotoğraf sanatçılarını tanıması ve yapıtlarına ait görsel bellek geliştirmesi amaçlanır.
Dersin İçeriği: Ders, temel fotoğraf bilgileri ile fotoğrafın görsel anlatım ilkelerini kavratmaya yönelik bilgileri içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) - Öğrencinin edindiği temel fotoğraf bilgilerini belirlediği amaca yönelik kullanmasını sağlamak ve fotoğraf çalışmalarına estetik değer katacak bilgi ve becerileri kazandırmak, - Alanlarında uzmanlaşmış yurtiçi ve yurtdışı fotoğraf sanatçılarının yapıtlarını inceleyerek fotoğraf bilinçlerini geliştirmek.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İlk derste, güz döneminde verilen temel fotoğraf bilgileri özetlenerek, görsel sunum eşliğinde öğrencilere aktarılacak ve yeni temel fotoğraf bilgilerinin aktarımına devam edilecektir. “Işığın Şiddeti”: Sert Işık - Yumuşak Işık Yoktur.
2) “Işığın Yönü”: - Doğrudan Işık – Dolaylı Işık - Temel Işıklandırma: Önden, Yandan, Arkadan, Tepeden, Alttan gelen ışık. Yoktur.
3) “Portre Fotoğrafı” Stüdyoda portre çekiminde kullanılan ışıklar: “Ana Işık” (Model Işık - Key Light), “Dolgu Işığı”, “Saç Işığı”, “Fon Işığı”, “Etki Işığı” (efekt ışık) nedir? Tanımlarının yapılması ve stüdyoda yapılacak uygulamalarda bu ışıkların etkilerinin canlı model üzerinde gözlemlenmesi. Yüz Konumları: Kamera önüne yerleştirilen modelin yüzünün kamera ile yaptığı açılar: “Tüm Yüz”, “¾ Yüz” ve “Profil Yüz” tanımlamaları. Yoktur.
4) “Tüm Yüz” / Uygulama-1 Modele gelen ışığın yanal konumlarına ve düşey açılarına göre, modelin üzerinde yarattığı etkilerin incelenmesi ve çekim uygulamaları. Yanal Konumlar: a) Merkez Işıklandırma (0), b) Merkez-Dışı Işıklandırma (20- 25), c) Çapraz Işıklandırma (45), d) Yan Işıklandırma (70), e) Yan-Arka Işıklandırma (115), f) Kenar Işıklandırma (135), g) Arka (Ters) Işıklandırma (180) Düşey Konumlar: a) Aşağıdan ışıklandırma (-35/-45), b) Düz Eğim (0), c) Düşük-Orta Eğim (20/30), d) Orta Eğim (40/45), e) Yüksek-Orta Eğim (60), f) Yüksek Eğim (75), g) Tepe Işıklandırması: 90) Yoktur.
5) Tüm Yüz” konumu için çekim uygulamaları devam edecektir. Yoktur.
6) “3 / 4 Yüz” ve “Profil Yüz” / Uygulama-2 - Yanal konumların, - Düşey açıların etkileri incelenerek çekimler yapılacaktır. Yoktur.
7) Saydam / Yarı Saydam nesneler için ışıklandırma / Uygulama-3 Stüdyoda yapılacak uygulamalarda, a) Ön-Merkez ışıklandırma, b) Alt Işıklandırma, c) Arka Işıklandırma d) Alt+Arka Işıklandırma, e) Üst Işıklandırma yapılarak nesnelerin görsel etkilerinin artırılması ve estetik bakış açısı kazandırılması amaçlanır. Yoktur.
8) Vize Sınavı Yoktur.
9) Fotoğrafta Kompozisyon: “Altın Oran”. “Fotoğrafta İlgi Noktası ve Belirginlik”. Görsel sunum ile konunun aktarılması ve ilgili örneklerin izlenmesi. Yoktur.
10) Fotoğrafın Görsel Anlatım Öğeleri: Doku, Kontrast. Görsel sunum ile konunun aktarılması ve ilgili örneklerin izlenmesi. Yoktur.
11) Fotoğrafın Görsel Anlatım Öğeleri: Derinlik / Perspektif, Oranlar. Görsel sunum ile konunun aktarılması ve ilgili örneklerin izlenmesi Yoktur.
12) Fotoğrafın Görsel Anlatım Öğeleri: Denge, Ritim, Armoni / Uyum. Görsel sunum ile konunun aktarılması ve ilgili örneklerin izlenmesi. Yoktur.
13) Fotoğrafın Görsel Anlatım Öğeleri: Hız ve Hareket İzlenimi, Bütünlük Görsel sunum ile konunun aktarılması ve ilgili örneklerin izlenmesi. Yoktur.
14) Final Sınavı Yoktur.
15) Final Sınavı Yoktur.
16) Final Sınavı Yoktur.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: “Fotoğrafın Temel Prensipleri” Prof.Dr.Özer Kanburoğlu, Say Yayınları, 2017
“Temel Fotoğrafçılık” Gazi Yüksel, Yüksel Yayınları,2010
Diğer Kaynaklar: “Fotoğrafın Temel Prensipleri” Prof.Dr.Özer Kanburoğlu, Say Yayınları, 2017
“Temel Fotoğrafçılık” Gazi Yüksel, Yüksel Yayınları,2010

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir.
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
3) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
4) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
6) Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar.
7) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
8) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
9) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
11) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
12) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
13) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
14) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
15) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
16) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
17) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
18) Teknik resim kullanarak iletişim kurar.
19) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
20) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
21) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
22) Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.
23) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir.
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
3) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
4) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
6) Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar.
7) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
8) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
9) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
11) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
12) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
13) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
14) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
15) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
16) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
17) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
18) Teknik resim kullanarak iletişim kurar.
19) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
20) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
21) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
22) Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.
23) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Raporlama
Akran Değerlendirmesi
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 10 10 100
Uygulama 1 1 1
Sınıf Dışı Ders Çalışması 1 1 1
Ödevler 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 105