Anestezi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ANZ101 | ||||||||
Ders İsmi: | Simülasyon Uygulamaları I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi MEHTAP ATASEVEN BULUN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. SEVTAP EZER AY Dr.Öğr.Üyesi MEHTAP ATASEVEN BULUN Öğr.Gör. ESENGÜL KAŞIKÇI TÜRKER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı temel beceri uygulamaları hakkında bilgi ve pratik kazandırmaktır. Öğrencilerin girişimsel ve girişimsel olmayan anestezi ve yoğun bakım uygulamalarındaki becerilerini geliştirir. |
Dersin İçeriği: | •Alanda yapacakları temel beceriler ile ilgili bilgi sahibi olur, •Temel becerilerin işlem basamaklarını öğrenerek hasta ve çalışan güvenliğini tehdit etmeden uygulama yapabilme becerisini kazanır, •İlaç uygulama yollarını ve kullanılan ekipmanları bilir, •Yaşam bulgularını takip etmeyi ve değerlendirmeyi bilir, •Entübasyon uygulamalarını öğrenir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş ve dersin tanımı | Ödev: Bir sonraki ders için hazırlık, okuma gerçekleştirilmes |
2) | Ameliyathane giriş kuralları, asepsi ve antisepsi kuralları, kişisel koruyucu ekipman kullanımı | Ödev: Bir sonraki ders için hazırlık, okuma gerçekleştirilmesi Yapılan uygulamaların basamaklarının gözden geçirilmesi |
3) | Yaşam Bulguları Takibi ve Değerlendirmesi | Ödev: Bir sonraki ders için hazırlık, okuma gerçekleştirilmesi Yapılan uygulamaların basamaklarının gözden geçirilmesi |
4) | İntravenöz girişimler | Ödev: Bir sonraki ders için hazırlık, okuma gerçekleştirilmesi Yapılan uygulamaların basamaklarının gözden geçirilmesi |
5) | Kataterlerin tanınması ve enfeksiyon açısından değerlendirilmesi, kan şekeri ölçümü | Ödev: Bir sonraki ders için hazırlık, okuma gerçekleştirilmesi Yapılan uygulamaların basamaklarının gözden geçirilmesi |
6) | Sondalar ve bakımları | Ödev: Bir sonraki ders için hazırlık, okuma gerçekleştirilmesi Yapılan uygulamaların basamaklarının gözden geçirilmesi |
7) | İlaç Uygulamaları | Ödev: Bir sonraki ders için hazırlık, okuma gerçekleştirilmesi Yapılan uygulamaların basamaklarının gözden geçirilmesi |
8) | İlaç Uygulamaları | Ödev: Bir sonraki ders için hazırlık, okuma gerçekleştirilmesi Yapılan uygulamaların basamaklarının gözden geçirilmesi |
9) | Vize Uygulama Sınavı | |
10) | Gaz Dağılım Ekipmanları ve Anestezi Cihazını Öğrenme | Ödev: Bir sonraki ders için hazırlık, okuma gerçekleştirilmesi Yapılan uygulamaların basamaklarının gözden geçirilmesi |
11) | Anestezi Uygulamalarında İlaç ve Malzeme Hazırlığı | Ödev: Bir sonraki ders için hazırlık, okuma gerçekleştirilmesi Yapılan uygulamaların basamaklarının gözden geçirilmesi |
12) | Anestezi Fişi Kaydının Tutulması | Ödev: Bir sonraki ders için hazırlık, okuma gerçekleştirilmesi Yapılan uygulamaların basamaklarının gözden geçirilmesi |
12) | Anestezi Uygulamalarında İlaç ve Malzeme Hazırlığı | Ödev: Bir sonraki ders için hazırlık, okuma gerçekleştirilmesi Yapılan uygulamaların basamaklarının gözden geçirilmesi |
13) | Havayolu kontrolü I | Ödev: Bir sonraki ders için hazırlık, okuma gerçekleştirilmesi Yapılan uygulamaların basamaklarının gözden geçirilmesi |
14) | Havayolu kontrolü II | Ödev: Bir sonraki ders için hazırlık, okuma gerçekleştirilmesi Yapılan uygulamaların basamaklarının gözden geçirilmesi |
15) | Final Uygulama Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler Yrd.Doç.Dr. Fatma Akça Ay ©2015 | Güneş Tıp Kitabevleri,Yayın Tarihi, 2015 (6. Baskı) ISBN- 9786053350897 Sağlık Okulları ve Anestezi Teknikerleri İçin Temel Kitap Prof. Dr. Ziya Salihoğlu, Prof. Dr. Pervin Sutaş Bozkurt ©2015 | Nobel Tıp Kitabevleri,Yayın Tarihi, 10/2015 ISBN- 9786053351603 |
Diğer Kaynaklar: | Yok |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
8 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Anestezi alanına ilişkin temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olmak. | |||||||||
2) Anestezi alanına ilişkin temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlamak ve değerlendirmek, sorunları tanımlamak, analiz etmek ve çözüm için planlanan çalışmalarda sorumluluk almak. | |||||||||
3) Anestezi alanında kullanılan cihazları ve kullanımlarını öğrenmek, güncel gelişmeleri izlemek, değerlendirmek ve uygulamak. | |||||||||
4) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | |||||||||
5) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olmak. | |||||||||
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunmak. | |||||||||
7) Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata, mesleki etik kurallarına ve kalite yönetim süreçlerine uygun davranmak. | |||||||||
8) Birey ve halk sağlığı, hasta güvenliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak. | |||||||||
9) Karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilmek, farklı disiplinler ile işbirliği yapabilmek ve sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetebilmek. | |||||||||
10) Sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Anestezi alanına ilişkin temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olmak. | 5 |
2) | Anestezi alanına ilişkin temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlamak ve değerlendirmek, sorunları tanımlamak, analiz etmek ve çözüm için planlanan çalışmalarda sorumluluk almak. | 5 |
3) | Anestezi alanında kullanılan cihazları ve kullanımlarını öğrenmek, güncel gelişmeleri izlemek, değerlendirmek ve uygulamak. | 5 |
4) | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | |
5) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olmak. | 5 |
6) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunmak. | |
7) | Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata, mesleki etik kurallarına ve kalite yönetim süreçlerine uygun davranmak. | 5 |
8) | Birey ve halk sağlığı, hasta güvenliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak. | |
9) | Karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilmek, farklı disiplinler ile işbirliği yapabilmek ve sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetebilmek. | 5 |
10) | Sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilmek. | 5 |
Anlatım | |
Ders | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Sözlü sınav | |
Uygulama | |
Gözlem |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 15 |
Laboratuvar | 15 | 30 |
Uygulama | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Final | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 |