Beslenme ve Diyetetik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | BES412 | ||||||||
Ders İsmi: | Kurum ve Hastane Uygulaması II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi AHMET MURAT GÜNAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi FUNDA ŞENSOY Dr.Öğr.Üyesi AHMET MURAT GÜNAL Dr.Öğr.Üyesi AYLİN SEYLAM KÜŞÜMLER Öğr.Gör. BEKİR KÜRŞAT AYDIN Öğr.Gör. GÜLEYFE BEYZA YILDIRIM Dr.Öğr.Üyesi KÜBRA DERYA İPEK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İşbaşında Eğitimin amacı, öğrencilerin üç akademik yıl boyunca edindikleri bilgi ve becerileri klinik beslenmenin uygulandığı resmi ya da özel kurumlarda uygulayarak güçlendirmelerine yardımcı olmak, doğru karar verme becerilerini geliştirmek, işbaşında deneyim kazanmalarına olanak sağlamaktır |
Dersin İçeriği: | 1. Hafta Beslenme ve Diyetetik Pratik Uygulama 2. Hafta Beslenme ve Diyetetik Pratik Uygulama 3. Hafta Beslenme ve Diyetetik Pratik Uygulama 4. Hafta Beslenme ve Diyetetik Pratik Uygulama 5. Hafta Beslenme ve Diyetetik Pratik Uygulama 6. Hafta Beslenme ve Diyetetik Pratik Uygulama 7. Hafta Beslenme ve Diyetetik Pratik Uygulama 8. Hafta Beslenme ve Diyetetik Pratik Uygulama 9. Hafta Beslenme ve Diyetetik Pratik Uygulama 10. Hafta Beslenme ve Diyetetik Pratik Uygulama 11. Hafta Beslenme ve Diyetetik Pratik Uygulama 12. Hafta Beslenme ve Diyetetik Pratik Uygulama 13. Hafta Beslenme ve Diyetetik Pratik Uygulama 14. Hafta Beslenme ve Diyetetik Pratik Uygulama |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Klinik Uygulama | yok |
2) | Klinik Uygulama | yok |
3) | Klinik Uygulama | yok |
4) | Klinik Uygulama | yok |
5) | Klinik Uygulama | yok |
6) | Klinik Uygulama | yok |
7) | Klinik Uygulama | yok |
8) | Klinik Uygulama | yok |
9) | Klinik Uygulama | yok |
10) | Klinik Uygulama | yok |
11) | Klinik Uygulama | yok |
12) | Klinik Uygulama | yok |
13) | Klinik Uygulama | yok |
14) | final | Klinik Uygulama notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları, Powerpoint Sunular |
Diğer Kaynaklar: | Mahan L.K, Escott-Stump S. Krause?s Food, Nutrition & Diet Therapy. 10th Ed., W.B. Saunders Company, USA, 2000. Baysal A. ve ark. Diyet El Kitabı. 3. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi, AnK Köksal G., Gökmen H. Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi. 1. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 2000. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
5 |
4 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||||
2) Sağlık alanında edindiği bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik koruyucu sağlık eğitimi yapar. | ||||||||
3) Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||||
5) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||||
6) Mezunlar sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak bilgilerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. | ||||||||
7) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | ||||||||
8) Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. | ||||||||
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||||
10) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | 5 |
2) | Sağlık alanında edindiği bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik koruyucu sağlık eğitimi yapar. | 5 |
3) | Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 5 |
5) | Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
6) | Mezunlar sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak bilgilerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. | 5 |
7) | Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | 5 |
8) | Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. | 5 |
9) | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | 4 |
10) | Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 5 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Ders | |
Ödev | |
Rapor Yazma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Raporlama | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Kurul-Committee | 2 | % 0 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 1 | % 20 |
Yazma Ödev Dosyası | 1 | % 0 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 24 | 24 | 576 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 36 | 6 | 216 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 793 |