Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Java'ya Giriş
Nesneye Dayalı Programlama Nedir?
OOP ve yapısal programlama arasındaki farklar |
Java: A Beginner's Guide, Herbert Schildt, 6th edition, 2014 |
2) |
Java ile temel programlama yapıları
• Java'da Karar Mekanizmaları
• Java'da döngü mekanizmaları |
Sınıfta görülen örneklerle uygulama
Java: A Beginner's Guide, Herbert Schildt, 6th edition, 2014 |
3) |
Sınıf nedir?
Obje Nedir?
Dinamik bellek yönetimi |
Sınıfta görülen örneklerle uygulama
Java: A Beginner's Guide, Herbert Schildt, 6th edition, 2014 |
4) |
Dizi nedir?
Diziler ne zaman kullanılır?
Diziler nasıl kullanılır? |
Sınıfta görülen örneklerle uygulama
Java: A Beginner's Guide, Herbert Schildt, 6th edition, 2014 |
5) |
. Sınıf kompozisyonu nedir?
• Sınıflar nasıl oluşturulur?
• Sınıf kompozisyonu ne zaman kullanılır? |
Sınıfta görülen örneklerle uygulama
Java: A Beginner's Guide, Herbert Schildt, 6th edition, 2014 |
6) |
Kalıtım nedir
Kalıtım nasıl uygulanır
Kalıtım nezaman kullanılır |
Sınıfta görülen örneklerle uygulama
Java: A Beginner's Guide, Herbert Schildt, 6th edition, 2014 |
7) |
Java'da kalıtım
Değişken kalıtım
Method kalıtım |
Sınıfta görülen örneklerle uygulama
Java: A Beginner's Guide, Herbert Schildt, 6th edition, 2014 |
8) |
Soyut sınıf nedir
Soyut sınıf nasıl kullanılır
Soyut sınıf ne zaman kullanılır |
Sınıfta görülen örneklerle uygulama
Java: A Beginner's Guide, Herbert Schildt, 6th edition, 2014 |
9) |
|
Java: A Beginner's Guide, Herbert Schildt, 6th edition, 2014 |
10) |
Çokbiçimlilik nedir
Çokbiçimlilik nasıl kullanılır
Çokbiçimlilik ne için kullanır |
Sınıfta görülen örneklerle uygulama
Java: A Beginner's Guide, Herbert Schildt, 6th edition, 2014 |
11) |
Arayüzler nedir
Arayüzler nezaman kullanılır
Arayüzlerin dezavantajları nelerdir |
Sınıfta görülen örneklerle uygulama
Java: A Beginner's Guide, Herbert Schildt, 6th edition, 2014 |
12) |
Java'da arayüz uygulaması
Arayüz ve kalıtım
Arayüzler ve statik değişkenler |
Sınıfta görülen örneklerle uygulama
Java: A Beginner's Guide, Herbert Schildt, 6th edition, 2014 |
13) |
|
Java: A Beginner's Guide, Herbert Schildt, 6th edition, 2014 |
14) |
Java'da I/O(Giriş/Çıkış)
Dosyaları okuma
Dosyalara yazma |
Sınıfta görülen örneklerle uygulama
Java: A Beginner's Guide, Herbert Schildt, 6th edition, 2014 |
15) |
|
Java: A Beginner's Guide, Herbert Schildt, 6th edition, 2014 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
1 |
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
4 |
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
2 |
5) |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
5 |
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. |
|
10) |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. |
3 |
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|