Hukuk | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HUK247 | ||||||||
Ders İsmi: | Genel Kamu Hukuku | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi EVRA ÇETİN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İktidarın türleri, boyutları, tarihsel gelişimi ve araçları üzerinden, geçmiş devlet tecrübelerinin de incelenmesi ile modern devletin anlaşılması İnsan haklarının düşünsel ve hukuki gelişim süreci, insan haklarının konusu ve korunması konusunda ulusal ve uluslararası mekanizmalar hakkında bilgi edinilmesi |
Dersin İçeriği: | Modern devletin kaynakları, unsurları ve gelişimi İnsan haklarının gelişimi, kaynakları, konusu, kapsamı |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Temel kavramlar, Devletin kökeni ve dersin konusu hakkında genel tartışma | textbook |
2) | İlkel toplumdan devletli topluma geçiş | textbook |
3) | Şefliklerden Kent devletine geçiş, ilk imparatorluklar, Kent Devleti | textbook |
4) | Antik Yunan'da Siyasal düşünceler | textbook |
5) | Romada siyasal düşünceler | textbook |
6) | Feodal devlet | textbook |
7) | Ulus Devlet (Machiavelli, Bodin ve Hobbes) | textbook |
8) | Egemen iktidarın bölünmesi (Locke, Montesquieu ve Rousseau) | textbook |
9) | Liberalizm | textbook |
10) | Political Ideologies | Textbook |
11) | Modern siyasal ideolojiler devlet ve hukuk anlayışı | textbook |
12) | Demokrasi teorisi modern çağda demokrasi, biçimlendiren etkenler, demokrasinin temelleri, demokrasi modelleri, demokrasi teorileri | textbook |
13) | Demokrasi teorisi Çoğunluk ve konsensus demokrasisi, Türkiyede demokrasi serüveni, Türkiyede hukuk devletinin gelişimi | textbook |
14) | İnsan hakları teorisi Temel kavramlar, tarihsel gelişim, insan haklarının kaynağı, hak kuşakları, bütünsellik ilkesi | textbook |
15) | İnsan hakları teorisi Kültürel rölativizm ve evrensellik ilkesi, farklı kuşak hakları ile ilgili tartışmalar | textbook |
16) | Siyasal özgürlükler ve demokrasi | textbook |
17) | Siyasal özgürlükler ve demokrasi ifade özgürlüğü | textbook |
18) | Siyasal özgürlükler ve demokrasi siyasal örgütlenme özgürlüğü | textbook |
19) | Siyasal özgürlükler ve demokrasi toplantı ve gösteri yürüyüşü özgürlüğü | textbook |
20) | genel tartışma |
Ders Notları / Kitaplar: | Oktay Uygun, Devlet Teorisi, Oniki Levha Yayınları, 2018 |
Diğer Kaynaklar: | Her ders döneminde OLB üzerinden öğrencilerle paylaşılacaktır. Other resources will be shared with students through OLB during each semester. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Çeşitli hukuk disiplinlerine ilişkin kavram ve kurumları ve bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar. | ||||||||||||
2) Mevzuat metinleri, yargı kararları ve bilimsel kaynaklardan hareketle hukuk uygulamasında karşılaşılan sorunları çözer. | ||||||||||||
3) Hukuk uygulamasında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||||||||
4) Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||||||||
5) Hukukla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||||||||
6) Somut uyuşmazlıkların adil biçimde çözülmesini sağlamaya çalışma, hukuki düzenlemeleri takip etme ve bu çerçevede yargılama sürecinde yer alabilecek alt yapıya sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çeşitli hukuk disiplinlerine ilişkin kavram ve kurumları ve bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar. | 3 |
2) | Mevzuat metinleri, yargı kararları ve bilimsel kaynaklardan hareketle hukuk uygulamasında karşılaşılan sorunları çözer. | 3 |
3) | Hukuk uygulamasında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 4 |
4) | Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
5) | Hukukla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 4 |
6) | Somut uyuşmazlıkların adil biçimde çözülmesini sağlamaya çalışma, hukuki düzenlemeleri takip etme ve bu çerçevede yargılama sürecinde yer alabilecek alt yapıya sahiptir. | 3 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Gözlem |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 20 | 45 | 900 |
Ara Sınavlar | 1 | 60 | 60 |
Final | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 1020 |