Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders ve ders içeriğinin tanıtılması
Dilbilgisinin tanımı, deskriptif ve preskriptif dilbilgisi, dilbilgisinin iletişimde ve dil öğretimindeki rolü |
An Introduction to Language pg. 14- 17. |
2) |
Özne, yüklem, nesne, tümleç, bağlaçlar, zarf tümleçleri, bağlayıcılar ve ek bilgilerin analizi |
A University Grammar of English pg. 10- 23, 207- 250. |
3) |
İsimler, fiiller, sıfatlar, zarflar, edatlar ve bağlaçlar
Sözcük türlerinin tanımı ve kullanımı |
Focus on Grammar 5 pg. 116- 119, 298- 302. A University Grammar of English pg. 26- 29, 35- 36, 114-125, 125- 136, 284- 308. |
4) |
Basit, bileşik ve karmaşık cümleler
Sözdizimsel kategoriler ve cümle yapı ağaçları |
A University Grammar of English pg. 166- 175.
An Introduction to Language pg. 117- 152. |
5) |
Morfemler, ön ekler, son ekler ve kök kelimeler.
Birleştirme ve türetme süreçleri
Kelime oluşturma kuralları |
An Introduction to Language pg. 75- 95. |
6) |
İngilizce zaman yapılarının genel bir incelemesi
Perfect ve progressive kiplerin bağlam içindeki kullanımı |
Focus on Grammar 5 pg. 4- 7.
A University Grammar of English pg. 40- 52. |
7) |
Etken ve edilgen cümle yapıları
Modal fiillerin olasılık, gereklilik ve diğer anlamları ifade etmedeki işlevleri |
Focus on Grammar 5 pg. 75- 78, 237- 239.
A University Grammar of English pg. 52-58. |
8) |
Arasınav. |
|
9) |
Etken ve edilgen cümle yapıları
Modal fiillerin olasılık, gereklilik ve diğer anlamları ifade etmedeki işlevleri |
A University Grammar of English pg. 23- 25, 309- 313, 315- 346. |
10) |
Konu tekrarı. |
|
11) |
Proje sunumları (1/3) |
|
12) |
Proje sunumları (2/3) |
|
13) |
Project presentations (3/3) |
|
14) |
Proje sunumları ve raporlarına dönüt.
Dersi ve dönemi kapatış. |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
* Fromkin, V., Rodman, R., & Hyams, N. (2003). An Introduction to Language (7th ed.). Thomson Heinle
* Quirk, R., & Greenbaum, S. (1973). A University Grammar of English. Longman.
* Öğretmen notları. / Teacher's pack. |
Diğer Kaynaklar: |
* Fromkin, V., Rodman, R., & Hyams, N. (2003). An Introduction to Language (7th ed.). Thomson Heinle
* Quirk, R., & Greenbaum, S. (1973). A University Grammar of English. Longman.
* Quirk, R., Greenbaum, S., & Svartvik, J. (1980). A Grammar of Contemporary English. Longman.
* Leech, G., & Svartvik, J. (2013). A Communicative Grammar of English. Routledge. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme |
5 |
2) |
P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme |
|
3) |
P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme. |
|
4) |
P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level). |
|
5) |
P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. |
|
6) |
P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme |
|
7) |
P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme |
|
8) |
P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme. |
|
9) |
P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme |
|
10) |
P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme |
|