İngilizce Öğretmenliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IDEP110
Ders İsmi: İngilizcenin Yapısı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi AYBARS ERÖZDEN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı, temel gramer kavramlarını tanıtma ve İngilizce sözdizimi ile ilişkili kategorileri öğretmektir. Derste, İngilizce dilbilgisi içeren cümleler kurma öğretilecek, temel birimler ve süreçler üzerinde durulacaktır. Ayrıca, Evrensel Dilbilgisi konusuna özel vurgu yapılrak cümle yapısı ile ilgili dilsel bilginin ne olduğuna dair daha geniş bir tablo sunulacaktır.
Dersin İçeriği: İngilizcenin sözcük ve tümce yapısı; basit, bileşik ve karmaşık tümce yapıları; zaman, kip, görünüş, çatı ve bunların bağlama uygun kullanımları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Preskriptif ve deskriptif dilbilgisi arasındaki farkları örnekler vererek karşılaştırabilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Morfemlerin işlevlerini tanımlayarak, türetme ve çekim süreçlerini açıklayabilir.
2) İngilizce zaman yapılarını ve kipleri doğru bağlamlarda kullanabilir.
3) Ana ve yan cümleleri tanımlayarak farklı türlerini analiz edebilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Basit, bileşik ve karmaşık cümleleri tanımlayabilir ve oluşturabilir.
2) Söz dizimi kategorilerini ve ağaç yapısı modellerini analiz edebilir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Cümlenin bileşenlerini sınıflandırabilir.
2) Bir derlem kullanarak dilbilgisel özelliklerin analizini yapabilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders ve ders içeriğinin tanıtılması Dilbilgisinin tanımı, deskriptif ve preskriptif dilbilgisi, dilbilgisinin iletişimde ve dil öğretimindeki rolü An Introduction to Language pg. 14- 17.
2) Özne, yüklem, nesne, tümleç, bağlaçlar, zarf tümleçleri, bağlayıcılar ve ek bilgilerin analizi A University Grammar of English pg. 10- 23, 207- 250.
3) İsimler, fiiller, sıfatlar, zarflar, edatlar ve bağlaçlar Sözcük türlerinin tanımı ve kullanımı Focus on Grammar 5 pg. 116- 119, 298- 302. A University Grammar of English pg. 26- 29, 35- 36, 114-125, 125- 136, 284- 308.
4) Basit, bileşik ve karmaşık cümleler Sözdizimsel kategoriler ve cümle yapı ağaçları A University Grammar of English pg. 166- 175. An Introduction to Language pg. 117- 152.
5) Morfemler, ön ekler, son ekler ve kök kelimeler. Birleştirme ve türetme süreçleri Kelime oluşturma kuralları An Introduction to Language pg. 75- 95.
6) İngilizce zaman yapılarının genel bir incelemesi Perfect ve progressive kiplerin bağlam içindeki kullanımı Focus on Grammar 5 pg. 4- 7. A University Grammar of English pg. 40- 52.
7) Etken ve edilgen cümle yapıları Modal fiillerin olasılık, gereklilik ve diğer anlamları ifade etmedeki işlevleri Focus on Grammar 5 pg. 75- 78, 237- 239. A University Grammar of English pg. 52-58.
8) Arasınav.
9) Etken ve edilgen cümle yapıları Modal fiillerin olasılık, gereklilik ve diğer anlamları ifade etmedeki işlevleri A University Grammar of English pg. 23- 25, 309- 313, 315- 346.
10) Konu tekrarı.
11)  Proje sunumları (1/3)
12)  Proje sunumları (2/3)
13)  Project presentations (3/3)
14) Proje sunumları ve raporlarına dönüt. Dersi ve dönemi kapatış.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: * Fromkin, V., Rodman, R., & Hyams, N. (2003). An Introduction to Language (7th ed.). Thomson Heinle
* Quirk, R., & Greenbaum, S. (1973). A University Grammar of English. Longman.
* Öğretmen notları. / Teacher's pack.
Diğer Kaynaklar: * Fromkin, V., Rodman, R., & Hyams, N. (2003). An Introduction to Language (7th ed.). Thomson Heinle
* Quirk, R., & Greenbaum, S. (1973). A University Grammar of English. Longman.
* Quirk, R., Greenbaum, S., & Svartvik, J. (1980). A Grammar of Contemporary English. Longman.
* Leech, G., & Svartvik, J. (2013). A Communicative Grammar of English. Routledge.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

8

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme 5
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Bireysel Proje
Sunum
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 12 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 7 2 14
Ödevler 7 2 14
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 64