Dersin Amacı: |
Eğitim faaliyetlerinin en üst düzeydeki genel amacı olan "bireyi topluma yararlı hale getirme" düşüncesinden hareketle pazarlama ilkeleri dersinde ulaşılması arzu edilen en yakın spesifik amaç; günümüzün rekabetçi dünyasında işletmelerin başarısında temel faktör olarak kabul edilen "pazarlama" kavramının en geniş boyutu ile incelenmesi ve pazarlama ile ilgili temel bilgilerin öğretilmesidir. Böylece öğrencilerin edindikleri bu bilgileri, iş hayatında nasıl kullanabilecekleri ve bu bilgilerle neler yapabileceklerini öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği: |
Globalleşen dünyada tüm işletmelerin temel amacı, ürettikleri mal ve hizmetleri dünya pazarlarındaki hedef tüketici kitlelerine ulaştırmaktır. Bu amaç göz önünde bulundurularak "Uluslararası Pazarlama" derslerinde, uluslararası pazarlama faaliyetlerini etkileyen çevresel faktörler, pazar bilgilerine ulaşma yolları ve bilgi kaynakları, pazarlama planlaması, pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimi, uluslararası pazarlamada mamul politikaları, fiyatlandırma amaç ve yöntemleri, dağıtım kanalı seçimi ve dağıtım politikaları, tutundurma stratejileri ve tutundurma yöntemleri gibi temel konular üzerinde durulmakta ve öğrencilerimizin stratejik düşünme üzerine odaklanan bir bakış açısı sağlanmaya çalışılmaktadır.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Pazarlama iletişimi bölümlerini açıklar. • E-ticareti tanımlayın. • E-iş bölümlerini açıklar. |
ders notları |
2) |
• Pazarlama iletişimi karışımı • Pazarlama iletişim planı • SOSTAC (durum, hedefler, strateji, eylemler, kontrol) • 3Ms (erkekler, para, dakika / zaman) İletişim kuramının tanımı • Bir, iki ve çok aşamalı iletişim kuramları • Benimseme modeli |
ders notları |
3) |
• Hedef pazarı ve satın alma davranışlarını anlamak • Satın alma durumu türleri • Endüstriyel ve tüketici alıcıları • Satın alma sürecindeki roller • Satın alma süreci • Motivasyon ve Maslow'un ihtiyaçlar hiyerarşisi |
ders notları |
4) |
• Medya türlerini tanımlayın • Medya kelime bilgisini tanımlayın • Medya seç • Medya planlamasının aşamaları • Değişen iletişim ortamını tanımlar • PESTLE analizini açıklayın |
ders notları |
5) |
Kurumsal kimliğin rolünü ve önemini anlamak • Kurumsal kimliğin farklı uygulamalarını anlamak • Satış ve satış yönetimini öğrenmek • Reklamın rolünü öğrenmek |
ders notları |
6) |
• Satış promosyonunu anlama • Doğrudan pazarlamayı anlamak • Tanıtım ve halkla ilişkileri anlamak |
ders notları |
7) |
Sponsorluğun rolünü ve önemini anlamak • Ticaret fuarlarını / sergilerini yönetmeyi anlamak • Sergilerin rolünü ve önemini anlamak • Pazarlama iletişiminde ambalajlamanın rolünü ve önemini anlamak • Son proje hazırlıklarını gözden geçirin |
ders notları |
8) |
Ara sınav |
Ders notları |
9) |
•Ticareti tanımlayın • Mağazacılık araçlarını açıklayın • Mağazacılık tekniklerini açıklayın • Bir müşteri bakım programının geliştirilmesinin 10 aşamasını tanımlayın |
Ders notları |
10) |
E-ticaretin evrimini ilk yıllardan günümüze kadar açıklar. • E-ticaretin geleceğini tanımlayacak faktörleri tanımlamak. • E-ticaret çalışmasının temelindeki ana temaları tanımlayın. • E-ticarete katkıda bulunan başlıca akademik disiplinleri tanımlayın. |
ders notları |
11) |
• Bir e-ticaret sitesi için en uygun donanımı seçmeyle ilgili konuları açıklayın. • Web sitesi performansını artırabilecek ek araçlar tanımlayın. • Bir mobil web sitesinin geliştirilmesinde ve mobil uygulamalar oluşturulmasında önemli olan hususları açıklayın. |
ders notları |
12) |
• Geleneksel ödeme sistemlerinin özelliklerini tanımlayın. • Bugün kullanımda olan büyük e-ticaret ödeme sistemlerini tanımlayın. • Elektronik faturalandırma sunum ve ödeme sistemlerinin özelliklerini ve işlevlerini açıklayın. • E-ticaret iş modellerinin anahtar bileşenlerini tanımlayın. |
ders notları |
13) |
E-posta pazarlamacılığını anlama • Uluslararası ticarette potansiyel iş ortaklarını bulmak için internet kullanmayı anlayın • alıcı / satıcı bilgilerini bulmak için internet ara • Etkin iş e-postaları yaz |
ders notları |
14) |
• Arama motorlarının pazarlamadaki yeri ve önemi (SEM) • Arama motoru optimizasyonu • Arama Motoru Pazarlaması • SEO ve SEM için web sitesi tasarımı |
ders notları |
15) |
final sınavı |
lecture notes |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dış Ticaret alanında bilgi sahibi olmak ve kullanılan çeşitli
belgeleri tanıyabilmek |
2 |
2) |
Dış Ticaret alanında bilgi sahibi olmak ve kullanılan çeşitli
belgeleri tanıyabilmek |
3 |
3) |
Dış Ticaretin lojistik yönetimiyle ilişkilendirilmesi bilgisine
sahip olmak
|
1 |
4) |
Uluslararası ticari örgütler ve Avrupa Birliği hakkında bilgi
sahibi olmak
|
3 |
5) |
Dış Ticaret finansmanı bilgisine sahip olmak |
3 |
6) |
Mezuniyet projesi ile bilginin araştırılması ve
raporlanması pratiğine sahip olmak
|
3 |
7) |
Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi
konusunda bilgi sahibi olmak
|
2 |
8) |
İşletme yönetimi alanında temel bilgilere ve uluslararası
işletmecilik vizyonuna sahip olmak
|
2 |
9) |
Finansal muhasebede kullanılan temel yöntemler
hakkında bilgi sahibi olmak
|
2 |
10) |
Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerisine sahip
olmak
|
1 |
11) |
En az bir yabancı dili bilim dili olarak kullanır. |
1 |