İş Sağlığı ve Güvenliği (Uzaktan Eğitim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UMISG225 | ||||||||
Ders İsmi: | Uyarı İşaretleri, Etiketleme, Levha Standartları ve Koruyucu Ekipmanların Kullanımı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. EZGİ BEKDEMİR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. SALİH GAMSIZ Doç. Dr. ERTAN ÖCALAN Öğr.Gör. ERCÜMENT ASLANTAŞ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste; uyarı işaretleri, etiketleme, levha standartları ve koruyucu ekipmanlar hakkında bilgi verilmektedir. |
Dersin İçeriği: | Uyarı İşaret ve Levhalarının önemi, çeşitleri, tespit yöntemleri, yönetmeliğinin incelenmesi, Sağlık, Yasak, Uyarı, Bilgilendirici, Emredici, Vinç operatörü yönlendirme işaretlerikonularını içerir. Araç, Gereç, Malzeme, Koruyucu Ekipman, Teçhizat Ve Tüm Bağlantı Elemanlarının, Tehlike, Kalite, Kimyasal, Fiziksel, Sağlık, Özel İşaretlendirme Ve Etiketleme Yöntemleri,Kalibrasyon, Eğitim Ve Uygulama Koşulları, Bilgisayar Ortamında Kodlama Ve Barkod Sistemleri konularını içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders hakkında bilgi verilir. | Ders Notları |
2) | Etiketleme ve İşaretleme, İşaretler ve renkler | Ders Notları |
3) | Etiketleme ve işaretlemenin insan sağlığı üzerindeki önemini kavrar, Etiketlemeyi tanımlar. Etiketleme ve işaretlemeye neden ihtiyaç duyulduğunu bilir, Konu ile ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi olur, Tehlike sembollerini ve işaretlerini öğrenir, CLP hakkında bilgi edinir, Sağlık ve güvenlik işaretleri hakkında bilgi sahibi olur, İşaretleme ve etiketlemenin gerekliliğini ve önemini anlar. | Ders Notları |
4) | Uyarının önemini açıklar, Uyarı levhalarının özelliklerini sıralar, Uyarı levhalarının genel türlerini sınıflandırır, Etiketlemenin temel gereklerini açıklar, Etiketleme ve işaretlemenin kullanıldıldığı yerleri sınıflandırır, Kara yolu taşımacılığında kullanılan etiketleri açıklar | Ders Notları |
5) | Kimyasal Maddelerde Etiketleme ve İşaretleme | Ders Notları |
6) | Malzeme Güvenlik Bilgi Formu | Ders Notları |
7) | Etiketlerde Uluslararası Standartlar, Şekil, Boyut ve Renk Özellikleri | Ders Notları |
8) | Ara Sınav | |
9) | Etiket ve İşaretlemede Eğitim ve Uygulama | Ders Notları |
10) | Yaygın Olarak Karşılaşılan Risk Durumları | Ders Notları |
11) | Önemli Semboller ve Uluslararası Kısaltmalar “CE” Uygunluk İşaretinin Ürüne İliştirilmesi Etiket ve İşaretlerde Bulundurulması Asgari Gerekler Kalibrasyon | Ders Notları |
12) | İlgili mevzuat ve uygulamaları | Ders Notları |
13) | İlgili mevzuat ve uygulamaları | Ders Notları |
14) | Proje Sunumu | Ders Notları |
15) | Final Sınavı | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları |
Diğer Kaynaklar: | İş Sağlığı ve Güvenliği Temel Eğitimi Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Yağımlı Çalışma Yaşamında Sağlık Gözetimi Rehberi ÇSGB |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
2 |
5 |
4 |
6 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Çalışanların sağlığının korunması ve geliştirilmesi, meslek hastalıkları ve iş kazalarının azaltılması konularında bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip bilim uzmanları yetiştirilmektedir | |||||||||||
2) İş koluna özel sağlık ve güvenlik riskleri değerlendirmesini yapabilme, Temel adımları tanımlama. | |||||||||||
3) Gezi-gözlem yolu ile inceleme yapma (walk-through survey), | |||||||||||
4) Sağlığa zararlı etkenleri-tehlikeleri tanımlama, | |||||||||||
5) Çevreye yönelik değerlendirme yapma, | |||||||||||
6) İşçinin sağlık durumunu değerlendirme, | |||||||||||
7) İş yerinde korunma stratejisi geliştirme, | |||||||||||
8) Var olan iş sağlığı ve güvenliği sistemlerini değerlendirebilme, | |||||||||||
9) İş yerlerinde afet ve acil durum planlarını yapabilme | |||||||||||
10) Temel düzeyde Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi konusunda kuramsal bilgi ve birikimin oluşturulması. | |||||||||||
11) Anadil kullanımında temel birikimin güncellenmesi kullanım alanlarının tekrar hatırlanması ve bölüm dersleri ile ilişkilendirilmesi. | |||||||||||
12) Temel seviyede yabancı dil öğretiminin gerçekleştirilmesi, dilin kullanımı ve bölüm dersleri ile ilişkilendirilmesi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çalışanların sağlığının korunması ve geliştirilmesi, meslek hastalıkları ve iş kazalarının azaltılması konularında bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip bilim uzmanları yetiştirilmektedir | |
2) | İş koluna özel sağlık ve güvenlik riskleri değerlendirmesini yapabilme, Temel adımları tanımlama. | |
3) | Gezi-gözlem yolu ile inceleme yapma (walk-through survey), | |
4) | Sağlığa zararlı etkenleri-tehlikeleri tanımlama, | |
5) | Çevreye yönelik değerlendirme yapma, | |
6) | İşçinin sağlık durumunu değerlendirme, | |
7) | İş yerinde korunma stratejisi geliştirme, | |
8) | Var olan iş sağlığı ve güvenliği sistemlerini değerlendirebilme, | |
9) | İş yerlerinde afet ve acil durum planlarını yapabilme | |
10) | Temel düzeyde Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi konusunda kuramsal bilgi ve birikimin oluşturulması. | |
11) | Anadil kullanımında temel birikimin güncellenmesi kullanım alanlarının tekrar hatırlanması ve bölüm dersleri ile ilişkilendirilmesi. | |
12) | Temel seviyede yabancı dil öğretiminin gerçekleştirilmesi, dilin kullanımı ve bölüm dersleri ile ilişkilendirilmesi |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Akran Değerlendirmesi | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 44 |
Ödevler | 11 | 33 |
Küçük Sınavlar | 6 | 18 |
Ara Sınavlar | 2 | 12 |
Final | 3 | 18 |
Toplam İş Yükü | 167 |