İş Sağlığı ve Güvenliği (Uzaktan Eğitim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UMILK201 | ||||||||
Ders İsmi: | İlk Yardım | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. EZGİ BEKDEMİR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi FAZİLET ÖZDENOĞLU Dr.Öğr.Üyesi SEVCAN AKTAR UÇAR |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Yaşamları boyunca karşılaşabilecekleri ilk yardım gerektiren durumlarda müdahale edebilme bilgisini vermek. |
Dersin İçeriği: | İlk yardımın temel uygulamaları, birinci ve ikinci değerlendirme, yetişkinlerde temel yaşam desteği, çocuklarda ve bebeklerde temel yaşam desteği, solunum yolu tıkanıklığında ilk yardım, dış ve iç kanamalar, yara ve yara çeşitleri, bölgesel yaralanmalarda, baş ve omurga kırıklarında ilk yardım, üst ekstremite kırık, çıkık ve burkulmalarında ilk yardım, kalça ve alt ekstremite kırık, çıkık ve burkulmalarında ilk yardım, acil bakım gerektiren hastalıklarda ilk yardım, zehirlenmeler, sıcak çarpması, yanık ve donmalar, yabancı cisim kaçmalarında ilk yardım, acil taşıma teknikleri, kısa mesafede hızlı taşıma teknikleri, sedye oluşturarak hasta veya yaralıları taşıma |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İlk yardım nedir? İlk yardımın tarihçesi | ders notu |
2) | İlk yardımcı için fizyolojik ve anatomik bilgiler. | ders notu |
3) | Ev Kazaları. | ders notu |
4) | Kardio-pulmoner resusitasyon | ders notu |
5) | Kırık-çıkık-burkulmalar. | ders notu |
6) | Yanıklar ve Donuklar. | ders note |
7) | YDY | ders notu |
8) | ara sınav | ders notu |
9) | Zehirlenmeler | ders notu |
10) | Boğulmalar. | ders notu |
11) | Kanamalar ve Şoklar | ders notu |
12) | Travmalar. | ders notu |
13) | Elektrik Çarpmaları. | ders notu |
14) | Özel Durumlarda İlk Yardım | ders notu |
15) | final sınavı | ders notu |
Ders Notları / Kitaplar: | ders notu |
Diğer Kaynaklar: | ders için hazırlanan notlar |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Çalışanların sağlığının korunması ve geliştirilmesi, meslek hastalıkları ve iş kazalarının azaltılması konularında bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip bilim uzmanları yetiştirilmektedir | |||||||||||
2) İş koluna özel sağlık ve güvenlik riskleri değerlendirmesini yapabilme, Temel adımları tanımlama. | |||||||||||
3) Gezi-gözlem yolu ile inceleme yapma (walk-through survey), | |||||||||||
4) Sağlığa zararlı etkenleri-tehlikeleri tanımlama, | |||||||||||
5) Çevreye yönelik değerlendirme yapma, | |||||||||||
6) İşçinin sağlık durumunu değerlendirme, | |||||||||||
7) İş yerinde korunma stratejisi geliştirme, | |||||||||||
8) Var olan iş sağlığı ve güvenliği sistemlerini değerlendirebilme, | |||||||||||
9) İş yerlerinde afet ve acil durum planlarını yapabilme | |||||||||||
10) Temel düzeyde Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi konusunda kuramsal bilgi ve birikimin oluşturulması. | |||||||||||
11) Anadil kullanımında temel birikimin güncellenmesi kullanım alanlarının tekrar hatırlanması ve bölüm dersleri ile ilişkilendirilmesi. | |||||||||||
12) Temel seviyede yabancı dil öğretiminin gerçekleştirilmesi, dilin kullanımı ve bölüm dersleri ile ilişkilendirilmesi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çalışanların sağlığının korunması ve geliştirilmesi, meslek hastalıkları ve iş kazalarının azaltılması konularında bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip bilim uzmanları yetiştirilmektedir | |
2) | İş koluna özel sağlık ve güvenlik riskleri değerlendirmesini yapabilme, Temel adımları tanımlama. | |
3) | Gezi-gözlem yolu ile inceleme yapma (walk-through survey), | |
4) | Sağlığa zararlı etkenleri-tehlikeleri tanımlama, | |
5) | Çevreye yönelik değerlendirme yapma, | |
6) | İşçinin sağlık durumunu değerlendirme, | |
7) | İş yerinde korunma stratejisi geliştirme, | |
8) | Var olan iş sağlığı ve güvenliği sistemlerini değerlendirebilme, | |
9) | İş yerlerinde afet ve acil durum planlarını yapabilme | |
10) | Temel düzeyde Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi konusunda kuramsal bilgi ve birikimin oluşturulması. | |
11) | Anadil kullanımında temel birikimin güncellenmesi kullanım alanlarının tekrar hatırlanması ve bölüm dersleri ile ilişkilendirilmesi. | |
12) | Temel seviyede yabancı dil öğretiminin gerçekleştirilmesi, dilin kullanımı ve bölüm dersleri ile ilişkilendirilmesi |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Teknik gezi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 80 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 20 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 80 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Uygulama | 11 | 11 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 34 |
Sunum / Seminer | 6 | 18 |
Ödevler | 6 | 6 |
Küçük Sınavlar | 6 | 18 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 138 |