Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, öğrencileri girişimcilik kavramının içeriğiyle ve pratikleriyle tanıştırmak, konuya bir giriş yapmaktır. Küreselleşen iş dünyasında, girişimcilik artık bir kariyer seçeneği olarak yer almaktadır ve gençlerin sosyal olaylarla teması eskisinden çok daha fazladır. Bu ders aracılığıyla öğrenciler, girişimciliği bir fırsat olarak değerlendirebilecek, risk alabilecek ve inovasyon tekniklerini rol model görebileceklerdir. Yaratıcılık, yeni ürünler, tasarım, karar, geliştirme ve uygulama aşamalarına hakim olarak birer girişimci olabileceklerdir |
Dersin İçeriği: |
Girişimciliğin temel kavramları; franchising; satınalmalar; küçük ve orta ölçekli işletmeler; yeni girişimler; girişimcilik süreci, yeni iş kararlarını uygulama; ticarileşme; iş planı kanvası; ; mevcut organizasyonlarda yenilik ve kurumsal değişim; girişimcilik; yeni pazarlar yaratma ve genişletme; operasyonel güçlükler ve fırsatlar; aile işlerinin geliştirilmesi ve yönetimi; girişimcilik başarı ve başarısızlık örnekleri; girişimcilik türleri; sosyal girişimcilik. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
1.Girişimciliğe Giriş
Kendi işin mi yoksa çalışan mısın?
Neden girişimcilik?
Girişimci kime denir
Nasıl girişimci olunur?
|
|
2) |
1.Girişimcilikte Vaka Çalışmaları
Steve Jobs/ |
Kendi girişimcinizi bulun |
3) |
1.Sizin girişimciniz
Belirli girişimci örneklerinin öğrencilerce sunum halinde sunulması |
Kendi girişimcinizi bulun |
4) |
1.Fikir yaratıcılığı & Fikir ve fırsatlar
Türevler
Problemler
Fırsatlar
Inovasyon
Buluşlar
|
|
5) |
1.Inovasyon ve risk almak
Risk tanımı
Inovasyon kaynakları
Inovatif düşünce
Yaratıcılık
|
Okuma tekrarı ve yeni fikirler üzerine düşünme |
6) |
vize |
|
7) |
1.Fırsatlar ve liderlik
Fırsat tanımlamaları
Fırsat olabilecek kaynaklar
Krizin fırsata çevrilmesi
|
|
8) |
1.Liderlik, girişimcilik ve yönetim
Lider, girişimci ve yöneticinin kişisel özellikleri
Lider, girişimci ve yöneticinin kişisel becerileri
Lider, girişimci ve yöneticinin teknik becerileri
|
Okuma tekrarı ve yeni fikirler üzerine düşünme |
9) |
1.İş planı: başarıya giden yol haritası
İş planına karşılık fizibilite çalışması
İş planının alt başlıkları
|
Okuma tekrarı ve yeni fikirler üzerine düşünme |
10) |
1.Girişimcilik Stratejileri
Start-Up Stratejileri
Scale-Up Stratejileri
|
|
11) |
1.Girişimcilikte Pazarlama
Müşteri Değeri
Değer Zinciri
Business Model Canvas
|
|
12) |
1.Girişimcilikte Organizasyon ve Finans
Girişimin yasal statüsü
Örgütsel şema
İK
Yatırım ve işletme maliyetleri
Başabaş noktası ve yatırımcı ilişkileri
|
|
13) |
Dönem projelerinin sunumu
Grup 1
Grup 2
Grup 3
|
|
14) |
Dönem projelerinin sunumu
Grup 4
Grup 5
Grup 6
|
|
15) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Girişimcilik Okulu: Yazar: E. Aysan Doğaner, Yayınevi : Kuraldışı Yayınları, 2014
Girişimcilik Tutkusu; Yazar: Michael E. Gerber; Çevirmen: Tayfur Keskin, Yayınevi : 2015 Aura
Yalın Girişimci: Yazar: Patrick Vlaskovits, Wiley , Brant Cooper, Yayınevi : Nobel Akademik Yayıncılık 2015
Girişimcinin El Kitabı: Yazar: Steve Blank, Bob Dorf, 2014 Yayınevi : Boyut Yayın Grubu
|
Diğer Kaynaklar: |
Girişimcilik Okulu: Yazar: E. Aysan Doğaner, Yayınevi : Kuraldışı Yayınları, 2014
Girişimcilik Tutkusu; Yazar: Michael E. Gerber; Çevirmen: Tayfur Keskin, Yayınevi : 2015 Aura
Yalın Girişimci: Yazar: Patrick Vlaskovits, Wiley , Brant Cooper, Yayınevi : Nobel Akademik Yayıncılık 2015
Girişimcinin El Kitabı: Yazar: Steve Blank, Bob Dorf, 2014 Yayınevi : Boyut Yayın Grubu
KOSGEB GİRİŞİMCİLİK YAYINLARI:
http://www.kosgeb.gov.tr/site/tr/genel/detay/219/girisimcilik-yayinlari
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Turizm ve otel işletmeciliği ile ilgili olgu, kavram ve ilkeleri öğrenmek |
1 |
2) |
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olmak |
1 |
3) |
Turizm ve seyahat sektörüne yönelik analitik değerlendirmeler yapabilmek |
1 |
4) |
Türkiye’de turizm sektörü ile ilgili uygulanan temel kanun ve mevzuatları, mesleki standartları öğrenmek -Turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereç ve teknolojileri tanımak kullanmak, etik değerlere bağlı kalmak, doğal çevreyi korumak |
2 |
5) |
Turizm sektöründe verimli bir şekilde takım çalışması yapabilmek |
1 |
6) |
Türkiye ve dünyadaki önemli turistik destinasyonların özelliklerini öğrenerek bu bilgiyi turizm sektöründe uygulamak |
3 |
7) |
Konaklama kuruluşlarındaki departmanları organize edebilmek, koordinasyonu sağlayabilmek ve geliştirebilmek |
2 |
8) |
Konaklama ve yiyecek içecek işletmelerinde uygulanan satış teknikleri ve gelir yönetimi uygulamalarını tanımlayabilmek ve geliştirebilmek |
2 |
9) |
Yiyecek içecek ve konaklama işletmelerinde profesyonel çalışma tekniklerini uygulayabilme becerisi gösterebilmek |
2 |