BBA402 Strategy Applicationsİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Endüstri Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstri Mühendisliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BBA402
Ders İsmi: Strategy Applications
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 7
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi FİTNAT NAZLI YAĞIZ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, Yönetimsel bakış açısıyla, bu ders stratejik yönetim, çevre analizi, strateji oluşturma, uygulama ve kontrol konularında öğrencilere temel bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu konularla ilgili vaka analizleri yapılmaktadır. Bu konular tartışılırken, küreselleşme, inovasyon, sürdürülebilirlik ve stratejik yönetimin Türk iş bağlamına uygulanabilirliğiyle bağlantı kurulacaktır.
Dersin İçeriği: • Endüstrinin temel yapısal özelliklerini ve endüstrinin olgunlaşma düzeyini analiz edebilecektir.
• Çevre ve endüstrinin koşullarına göre firmaya en çok uyan stratejiyi geliştirebilecektir.
• Firmanın kaynaklarından, yeterlilik ve temel yetkinliklerinden en iyi şekilde yararlanmasını sağlayacak strateji ve hedefleri oluşturabilecektir.
• Stratejinin uygulanması sırasında oluşacak kritik durumları ve potansiyel riskleri tartışabilecektir.
• Strateji oluşturma, uygulama ve kontrol süreçlerini bir bütün olarak açıklayabilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Endüstrinin temel yapısal özelliklerini ve endüstrinin olgunlaşma düzeyini analiz edebilecektir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) • Çevre ve endüstrinin koşullarına göre firmaya en çok uyan stratejiyi geliştirebilecektir.
2) • Stratejinin uygulanması sırasında oluşacak kritik durumları ve potansiyel riskleri tartışabilecektir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) • Firmanın kaynaklarından, yeterlilik ve temel yetkinliklerinden en iyi şekilde yararlanmasını sağlayacak strateji ve hedefleri oluşturabilecektir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) • Strateji oluşturma, uygulama ve kontrol süreçlerini bir bütün olarak açıklayabilecektir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Strateji nedir? Süreçler ve çeşitleri? yok
2) Tanımı Süreçler yok
3) Analizler Değerlendirmeler yok
4) Şirket Analiz Fırsatlar Değerlendirme yok
5) Şirket Analiz Fırsatlar Değerlendirme yok
6) Şirket Analiz Fırsatlar Değerlendirme yok
7) Şirket Analiz Fırsatlar Değerlendirme Okuma tekrarı ve yeni fikirler üzerine düşünme
8) vize sınavı vize sınavına hazırlık
9) Şirket Analiz Fırsatlar Değerlendirme yok
10) Şirket Analiz Fırsatlar Değerlendirme yok
11) Şirket Analiz Fırsatlar Değerlendirme yok
12) sunum yok
13) sunum
14) sunum yok
15) final finale çalışma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İşletmelerde Stratejik Yönetim: Yazar: Hayri Ülgen, S. Kadri Mirze, 2014 Yayınevi: Beta Yayın Grubu
Diğer Kaynaklar: İşletmelerde Stratejik Yönetim: Yazar: Hayri Ülgen, S. Kadri Mirze, 2014 Yayınevi: Beta Yayın Grubu

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

3

5

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100