Dış Ticaret (İngilizce) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MFTR105 | ||||||||
Ders İsmi: | Economics | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. MÜRÜVVET AKAR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
GÖKTUĞ DUYAR Öğr.Gör. MÜRÜVVET AKAR |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | The aim of this course is to develop an understanding of elementary economic analysis and its applications. By the end of the term, the student will have acquired a basic understanding of the main micro and macro economic topics, including analysis of the consumer, the firm, the economics of public sector, product markets, national income, aggregate demand and supply, an introduction to the real economy and money and prices in the long run and some basic concepts about inflation and unemployment trade-off. The material covered in this course will help the student to organize his/her ideas about economics. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin sonunda öğrenci: • İktisatta fırsat maliyeti, karşılaştırmalı üstünlük, fayda, üretim olanakları sınırı, verimlilik, kıtlık, üretim faktörleri, arz ve talep esnekliği, bütçe kısıtlaması vb. gibi temel kavramları anlayacaktır • Pazar ve fiyat mekanizmalarını, basit talep ve arz analizini, • Çeşitli üretim faktörlerini, maliyet ve üretim fonksiyonlarını, • Oligopol, tekel, mükemmel rekabet gibi piyasalarda çeşitli rekabet türlerini • Devletin, piyasaların, hane halklarının ve özel sektörün ekonomik alandaki rolünü anlayacaktır • Çıktı, enflasyon, işsizlik, cari hesap, toplam talep, toplam arz, ulusal gelir muhasebesi, tasarruf ve yatırım ve piyasa güçleri gibi standart makroekonomik kavramları ve teorileri • Toplam çıktının belirleyicilerini ve nominal Gayri Safi Yurtiçi Hasıla (GSYİH) ile reel GSYİH, toplam istihdam ve işsizlik, üç işsizlik ve enflasyon biçimini ölçme yollarını analiz edecektir • Fiyatlardaki genel hareketi hesaplamanın farklı yollarını açıklayın ve enflasyon ile işsizlik arasındaki ilişkiyi, toplam talep modelini ve toplam arz modelini tanımlayacaktır • Para arzı mekaniğini, farklı para türlerini tanımlayın; para yaratma sürecini, para çarpanını ve faiz oranı belirleme sürecini açıklar; Merkez Bankası'nın rolünü ve para politikası araçlarını tartışır. • Ekonomik büyüme ve gelişme, küresel ekonomik ilişkiler, sürdürülebilirlik ve yaşam kalitesi, gelir dağılımı ve yoksulluk, küreselleşme konusundaki tartışmalar hakkında çevresel, sosyal ve kültürel sorunları araştırır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İzlencenin tartışılması | |
2) | Ekonomik Analiz Bağlamı | Ders Notları |
3) | Arz ve Talep | Ders Notları |
4) | Arz ve Talep (devam) | Ders Notları |
5) | Tüketim ve Tüketici Teorisi | Ders Notları |
6) | Üretim Teorisi ve Dağıtım Kararları | Ders Notları |
7) | Piyasalar | Ders Notları |
8) | Ara sınav | |
9) | Makroiktisada giriş | Ders Notları |
10) | Toplam talep • Toplam arz • Ekonomik Dalgalanmalar | Ders Notları |
11) | Para • Merkez Bankacılığı • Para politikası • Maliye Politikası | Ders Notları |
12) | Ekonomiler Nasıl Büyüyor ve Gelişiyor | Ders Notları |
13) | Ulusal Gelir ve Ödemeler Dengesi | Ders Notları |
14) | sorular ve genel tekrar | Ders Notları |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Begg, D., Fisher, S. and Dornbusch, R., (2013) Economics, 10th Edition, London: McGraw-Hill McAfee, R. Preston, (2012) Introduction to Economic Analysis. |
Diğer Kaynaklar: | Gregory Mankiw, Principles of Economics,7th Edition |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Dış Ticaret alanında bilgi sahibi olmak ve kullanılan çeşitli belgeleri tanıyabilmek | ||||||||||
2) Dış Ticaret alanında bilgi sahibi olmak ve kullanılan çeşitli belgeleri tanıyabilmek | ||||||||||
3) Dış Ticaretin lojistik yönetimiyle ilişkilendirilmesi bilgisine sahip olmak | ||||||||||
4) Uluslararası ticari örgütler ve Avrupa Birliği hakkında bilgi sahibi olmak | ||||||||||
5) Dış Ticaret finansmanı bilgisine sahip olmak | ||||||||||
6) Mezuniyet projesi ile bilginin araştırılması ve raporlanması pratiğine sahip olmak | ||||||||||
7) Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak | ||||||||||
8) İşletme yönetimi alanında temel bilgilere ve uluslararası işletmecilik vizyonuna sahip olmak | ||||||||||
9) Finansal muhasebede kullanılan temel yöntemler hakkında bilgi sahibi olmak | ||||||||||
10) Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerisine sahip olmak | ||||||||||
11) En az bir yabancı dili bilim dili olarak kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dış Ticaret alanında bilgi sahibi olmak ve kullanılan çeşitli belgeleri tanıyabilmek | 1 |
2) | Dış Ticaret alanında bilgi sahibi olmak ve kullanılan çeşitli belgeleri tanıyabilmek | 1 |
3) | Dış Ticaretin lojistik yönetimiyle ilişkilendirilmesi bilgisine sahip olmak | 1 |
4) | Uluslararası ticari örgütler ve Avrupa Birliği hakkında bilgi sahibi olmak | 1 |
5) | Dış Ticaret finansmanı bilgisine sahip olmak | 1 |
6) | Mezuniyet projesi ile bilginin araştırılması ve raporlanması pratiğine sahip olmak | |
7) | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak | 1 |
8) | İşletme yönetimi alanında temel bilgilere ve uluslararası işletmecilik vizyonuna sahip olmak | 1 |
9) | Finansal muhasebede kullanılan temel yöntemler hakkında bilgi sahibi olmak | |
10) | Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerisine sahip olmak | |
11) | En az bir yabancı dili bilim dili olarak kullanır. |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 5 |