Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
Introduction |
Bilimsel Araştırma ve Yazım Teknikleri Prof. Dr. Galip Akın TİYDEM YAYINCILIK
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri-Prof. Dr. Aysel Aziz -2014
Ders Notları |
2) |
What is Research? • What are the types of research? |
Bilimsel Araştırma ve Yazım Teknikleri Prof. Dr. Galip Akın TİYDEM YAYINCILIK
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri-Prof. Dr. Aysel Aziz -2014
Ders Notları |
3) |
What are the basic qualities of the research? • What is the Research Proposal and what should be the steps? |
Bilimsel Araştırma ve Yazım Teknikleri Prof. Dr. Galip Akın TİYDEM YAYINCILIK
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri-Prof. Dr. Aysel Aziz -2014
Ders Notları |
4) |
Method: -Trading Models -Evren and Sampling -Devices and Gathering -Processing of Data -Solution and Interpretation |
Bilimsel Araştırma ve Yazım Teknikleri Prof. Dr. Galip Akın TİYDEM YAYINCILIK
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri-Prof. Dr. Aysel Aziz -2014
Ders Notları |
5) |
Method: -Trading Models -Evren and Sampling -Devices and Gathering -Processing of Data -Solution and Interpretation |
Bilimsel Araştırma ve Yazım Teknikleri Prof. Dr. Galip Akın TİYDEM YAYINCILIK
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri-Prof. Dr. Aysel Aziz -2014
Ders Notları |
6) |
• Universe • Sampling • Sampling Types 1. Element Sampling 2. Cluster Sampling • Sampling |
Bilimsel Araştırma ve Yazım Teknikleri Prof. Dr. Galip Akın TİYDEM YAYINCILIK
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri-Prof. Dr. Aysel Aziz -2014
Ders Notları |
7) |
Findings and Comments • Summary, Judgments and Recommendations |
Bilimsel Araştırma ve Yazım Teknikleri Prof. Dr. Galip Akın TİYDEM YAYINCILIK
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri-Prof. Dr. Aysel Aziz -2014
Ders Notları |
8) |
Midterm Exam |
Bilimsel Araştırma ve Yazım Teknikleri Prof. Dr. Galip Akın TİYDEM YAYINCILIK
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri-Prof. Dr. Aysel Aziz -2014
Ders Notları |
9) |
Examination of various articles on the development of research methodology in the class |
Bilimsel Araştırma ve Yazım Teknikleri Prof. Dr. Galip Akın TİYDEM YAYINCILIK
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri-Prof. Dr. Aysel Aziz -2014
Ders Notları |
10) |
Evaluation of research proposals prepared by students |
Bilimsel Araştırma ve Yazım Teknikleri Prof. Dr. Galip Akın TİYDEM YAYINCILIK
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri-Prof. Dr. Aysel Aziz -2014
Ders Notları |
11) |
Evaluation of research proposals prepared by students |
Bilimsel Araştırma ve Yazım Teknikleri Prof. Dr. Galip Akın TİYDEM YAYINCILIK
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri-Prof. Dr. Aysel Aziz -2014
Ders Notları |
12) |
Evaluation of research proposals prepared by students |
Bilimsel Araştırma ve Yazım Teknikleri Prof. Dr. Galip Akın TİYDEM YAYINCILIK
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri-Prof. Dr. Aysel Aziz -2014
Ders Notları |
13) |
Evaluation of research proposals prepared by students |
Bilimsel Araştırma ve Yazım Teknikleri Prof. Dr. Galip Akın TİYDEM YAYINCILIK
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri-Prof. Dr. Aysel Aziz -2014
Ders Notları |
14) |
Evaluation of research proposals prepared by students |
Bilimsel Araştırma ve Yazım Teknikleri Prof. Dr. Galip Akın TİYDEM YAYINCILIK
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri-Prof. Dr. Aysel Aziz -2014
Ders Notları |
15) |
FINAL EXAM |
Bilimsel Araştırma ve Yazım Teknikleri Prof. Dr. Galip Akın TİYDEM YAYINCILIK
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri-Prof. Dr. Aysel Aziz -2014
Ders Notları |
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
To be able to evaluate basic knowledge and skills in the field with a critical approach, to be able to identify and meet learning needs.
- be able to lead their study to an advanced level of education or to a profession at the same level.
- Having gained knowledge of lifelong learning
- To be able to communicate the thoughts at the level of basic knowledge and skills that are in possession of the field through written and oral communication.
- Share ideas and suggestions for solutions to issues related to the field with experts and non-experts.
- Using a foreign language at least in the European Language Portfolio A2 General Level to monitor information in the field and communicate with colleagues.
- To be able to use information and communication technologies with the computer software at least at the European Computer Use License Basic Level required by the field. |
|
2) |
To be able to evaluate basic knowledge and skills in the field with a critical approach, to be able to identify and meet learning needs.
- be able to lead their study to an advanced level of education or to a profession at the same level.
- Learning to survive is not a conscious winner. |
|
3) |
- To have social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collection, application and announcement of data about the field.
- Universality of social rights, social justice, quality and cultural values and environmental protection, occupational health and safety issues. |
|
4) |
- Be able to carry out a basic level of work independently of the field.
- Take responsibility as a team member to solve complex and unforeseen problems encountered in field related applications.
- Carrying out activities for the development of employees under the responsibility of a project. |
|