Çocuk Gelişimi (İkinci Öğretim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | CGL113 | ||||||||
Ders İsmi: | Psikolojiye Giriş | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ARZU NAZ BOZOK | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrenciler bu derste psikoloji bilimi konusunda genel düzeyde bilgi sahibi olurlar. Psikolojinin tanımı, kullanılan kavramlar insan davranışlarının incelenmesi, gelişim bellek, motivasyon, kişilik güdülenme, öğrenme, gibi konularda başlangıç düzeyinde bilgi vermek ve öğrencilerin psikoloji ile tanışmalarını sağlamak. Dönem içerisinde aktarılacak konular psikolojide temel okullar ve kuramlar, psikolojinin yöntemi, davranışın biyolojik temelleri, gelişim, duyusal süreçler ve algı, öğrenme, bellek, duygular, güdülenme, zeka ve yaratıcılık, kişilik, stres, sağlık ve başa çıkma, psikopatoloji, terapi okulları, sosyal psikoloji, düşünce ve dilden oluşmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Öğrenciler bu derste psikoloji bilimi konusunda genel düzeyde bilgi sahibi olurlar. Psikolojinin tanımı, kullanılan kavramlar insan davranışlarının incelenmesi, gelişim bellek, motivasyon, kişilik güdülenme, öğrenme, gibi konularda başlangıç düzeyinde bilgi vermek ve öğrencilerin psikoloji ile tanışmalarını sağlamak. Dönem içerisinde aktarılacak konular psikolojide temel okullar ve kuramlar, psikolojinin yöntemi, davranışın biyolojik temelleri, gelişim, duyusal süreçler ve algı, öğrenme, bellek, duygular, güdülenme, zeka ve yaratıcılık, kişilik, stres, sağlık ve başa çıkma, psikopatoloji, terapi okulları, sosyal psikoloji, düşünce ve dilden oluşmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Psikolojinin tanımı, konusu, araştırma yöntemleri ve temel çalışma alanları. | |
2) | Psikolojinin tanımı, konusu, araştırma yöntemleri ve temel çalışma alanları. | |
3) | Psikolojinin tanımı, konusu, araştırma yöntemleri ve temel çalışma alanları. | |
4) | Psikolojinin Tarihçesi | |
5) | Bilgi İşleme Yaklaşımı | |
6) | Duyusal Kayıtlar | |
8) | Vize sınavı | |
9) | Problem davranışlar | slaytlar |
10) | Problem davranışlar ve çözüm yolları | Slaytlar |
11) | Problem davranışlar ve çözüm yolları | Slaytlar |
12) | Problem davranışlar ve çözüm yolları | slaytlar |
13) | problem davranış ve çözüm yolları | slaytlar |
14) | problem davranışlar ve çözüm yolları | slaytlar |
14) | problem davranışlar ve çözüm yolları | slaytlar |
15) | final sınavı | slaytlar |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders slaytları |
Diğer Kaynaklar: | Course slides |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|
---|---|---|
Program Kazanımları | ||
1) Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir | ||
2) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir | ||
3) Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir | |
2) | Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir | |
3) | Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir |
Anlatım | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 47 |