Moda Tasarımı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MMDT247 | ||||||||
Ders İsmi: | Hazır Giyim Koleksiyon Hazırlama | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. AYDA SANCAK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi GİZEM YÜCELEN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Giysi tasarımının nasıl yapılması gerektiği, konsept oluşturma ve bu konsepti oluştururken yapılan araştırma yöntemleri ve bu verilerin somutlaştırılarak giysi tasarımı ile bağdaştırılmasının yöntemleri, A’dan Z’ye koleksiyon hazırlama yöntemlerinin deneyimleştirilerek kavranmasının sağlanması.. |
Dersin İçeriği: | Yapılacak tasarım konseptinin araştırılarak oluşturulması, bu konsept doğrultusunda 70x100 cm. boyutunda hikaye panosunun oluşturulması, somutlaştırılan bu panodan esinlenerek yapılacak tasarımın ilk eskizlerinin çizilmesi, eskizlerin değerlendirilip konsepte en uygun tasarımın seçilmesi, seçilen tasarımın yine 70x100 cm. boyutunda çizim paftasının hazırlanması, bu evreden sonra çizimin stampasının çıkarılması, tasarıma uygun malzeme tedariği ve bir çift prototip numunenin üretilmesi.. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Koleksiyon hazırlama sürecine dair temel kavram, ilke ve açıklamalar | Koleksiyon hazırlama sürecine dair temel kavram, ilke ve açıklamalar |
2) | Koleksiyon için temanın belirlenmesi | Eskiz Çalışması |
3) | Temaya uygun hikaye panosunun hazırlanması | Eskiz Çalışması |
4) | Hikaye panosu çalışmalarının incelenmesi | Hikaye panosu çalışmalarının incelenmesi |
5) | Temaya uygun model geliştirme/eskiz çalışmaları | Eskiz Çalışması |
6) | Temaya uygun model geliştirme/eskiz çalışmaları | eskiz çalışmaları |
7) | Tema tamamlama | Tema tamamlama |
8) | Ara sınav | Ara sınav |
9) | Model tasarımlarının değerlendirilmesi ve geliştirilecek modelin belirlenmesi | Kumaş ve materyal örnekleri |
10) | Model varyasyonlarının oluşturulması | Kumaş örnekleri |
11) | Koleksiyon parçalarına uygun kumaş ve aksesuar seçimi | Kumaş örnekleri |
12) | Koleksiyon parçalarına uygun kolaj çalışmalarının yapılması | Kolaj |
13) | Eskizlerin değerlendirilmesi ve yapılacak tasarımın son şeklinin belirlenmesi.. | Tüm Çalışmalar |
14) | Çizim paftasının son şekline geçilmesi.. | Çizim paftasının son şekline geçilmesi.. |
15) | Final | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları |
Diğer Kaynaklar: | Seçilen proje konularının içeriğine göre uluslararası moda trend sitelerinden araştırma ya da konuyla ilgili kütüphaneden kaynak araştırması.. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||
4) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||
5) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |
3) | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | |
4) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |
5) | - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |
6) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
Ders | |
Laboratuvar |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Laboratuvar | 16 | 48 |
Uygulama | 16 | 48 |
Proje | 16 | 48 |
Toplam İş Yükü | 192 |