AUTO411 Internal Combustion Enginesİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Otomotiv Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Otomotiv Mühendisliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: AUTO411
Ders İsmi: Internal Combustion Engines
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MEHMET TURGAY PAMUK
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. MEHMET TURGAY PAMUK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ulaştırma sistemlerinde kullanılan çeşitli motor türlerinin analizi ve tasarımı. Konular arasında otomotiv uygulamalarındaki enerji verimliliği ve emisyonlardaki gelişmeler yer alıyor.
Dersin İçeriği: I Motor Çeşitleri ve Çalışmaları
II Motor Tasarımı ve Çalışma Parametreleri
III Yakıt-Hava Karışımlarının Termokimyası
IV Çalışma Akışkanlarının Özellikleri
V İdeal Motor Çevrim Modelleri
VI Gaz Değişim Süreçleri
VII Gaz Değişim Prosesleri, Devam.
VIII SI Motorlarda ve Şarj Hareketinde Karışım Hazırlama
IX Ara Sınavı
X SI Motorlarında Yanma
XI SI Motorlarda Yanma, Devam.
XII CI Motorlarda Yanma
XIII Motor Isı Transferi
XIV Motor Sürtünmesi ve Yağlama

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Motor Tiplerinin, Çalışmasının, Tasarımının ve Çalışma Parametrelerinin Tanımlanması
2) Yakıt-Hava Karışımlarının Termokimyasının Tanımlanması ve Çalışma Akışkanlarının Özellikleri
3) İdeal Motor Çevrim Modellerinin Tanımlanması
4) SI Motorlarda ve Şarj Hareketinde Gaz Değişim Proseslerinin ve Karışım Hazırlamanın Tanımlanması
5) SI Motorlarda Yanmanın ve CI Motorlarda Yanmanın Tanımlanması
6) Motor Isı Transferinin, Motor Sürtünmesinin ve Yağlamanın Tanımlanması
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Motor Çeşitleri ve Çalışmaları Internal Combustion Engine Fundamentals, John B. Heywood (TEXTBOOK)
2) Motor Tasarımı ve Çalışma Parametreleri Internal Combustion Engine Fundamentals, John B. Heywood (TEXTBOOK)
3) Yakıt-Hava Karışımlarının Termokimyası Internal Combustion Engine Fundamentals, John B. Heywood (TEXTBOOK)
4) Çalışma Akışkanlarının Özellikleri Internal Combustion Engine Fundamentals, John B. Heywood (TEXTBOOK)
5) İdeal Motor Çevrim Modelleri Internal Combustion Engine Fundamentals, John B. Heywood (TEXTBOOK)
6) Gaz Değişim Süreçleri Internal Combustion Engine Fundamentals, John B. Heywood (TEXTBOOK)
7) Gaz Değişim Prosesleri, Devam. Internal Combustion Engine Fundamentals, John B. Heywood (TEXTBOOK)
8) SI Motorlarda ve Şarj Hareketinde Karışım Hazırlama Internal Combustion Engine Fundamentals, John B. Heywood (TEXTBOOK)
9) Ara Sınav Internal Combustion Engine Fundamentals, John B. Heywood (TEXTBOOK)
10) SI Motorlarında Yanma Internal Combustion Engine Fundamentals, John B. Heywood (TEXTBOOK)
11) SI Motorlarda Yanma, Devam. Internal Combustion Engine Fundamentals, John B. Heywood (TEXTBOOK)
12) CI Motorlarda Yanma Internal Combustion Engine Fundamentals, John B. Heywood (TEXTBOOK)
13) Motor Isı Transferi Internal Combustion Engine Fundamentals, John B. Heywood (TEXTBOOK)
14) Motor Sürtünmesi ve Yağlama Internal Combustion Engine Fundamentals, John B. Heywood (TEXTBOOK)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: [1] Internal Combustion Engine Fundamentals, John B. Heywood (TEXTBOOK)
[2] Engineering Fundamentals of Internal Combustion Engines, W.W Pulkrabek,
[3] Thermodynamics, an Engineering Approach, Yunus Çengel, Michael Boles
[4] Thermal Engineering (SI Units) (English) 9th Edition, R K Rajput
[5] Internal Combustion Engine in Theory and Practice, P.L.Ballaney
[6] Internal Combustion engine, By V. Ganeson, 10th edition.
Diğer Kaynaklar: [1] Internal Combustion Engine Fundamentals, John B. Heywood (TEXTBOOK)
[2] Engineering Fundamentals of Internal Combustion Engines, W.W Pulkrabek,
[3] Thermodynamics, an Engineering Approach, Yunus Çengel, Michael Boles
[4] Thermal Engineering (SI Units) (English) 9th Edition, R K Rajput
[5] Internal Combustion Engine in Theory and Practice, P.L.Ballaney
[6] Internal Combustion engine, By V. Ganeson, 10th edition.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12) otomotiv mühendisliği uygulamalarına yönelik türevsel denklemleri de içerecek biçimde, ileri matematik bilgisi; istatistik ve lineer cebir konularına aşinalık; kimya, matematiğe dayalı fizik, dinamik, yapısal mekanik, malzemelerin yapıları ve özellikleri, akışkanlar mekaniği, ısı transferi, üretim süreçleri, elektronik ve kontrol, taşıt elemanları tasarımı, taşıt dinamiği, taşıt tahrik ve güç sistemleri, otomotiv alanındaki teknik mevzuat ve taşıt doğrulama testleri konularında bilgi; bu bilgilerin çok disiplinli otomotiv problemlerinin çözümüne yönelik olarak birleştirilmesi ve uygulanması becerisi; kuramsal, deneysel ve benzetim yöntemleri ile bilgisayar destekli tasarım tekniklerinin otomotiv mühendisliği alanında kullanımı becerisi; taşıt tasarımı ve imalatı alanlarında çalışabilme becerisi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12) otomotiv mühendisliği uygulamalarına yönelik türevsel denklemleri de içerecek biçimde, ileri matematik bilgisi; istatistik ve lineer cebir konularına aşinalık; kimya, matematiğe dayalı fizik, dinamik, yapısal mekanik, malzemelerin yapıları ve özellikleri, akışkanlar mekaniği, ısı transferi, üretim süreçleri, elektronik ve kontrol, taşıt elemanları tasarımı, taşıt dinamiği, taşıt tahrik ve güç sistemleri, otomotiv alanındaki teknik mevzuat ve taşıt doğrulama testleri konularında bilgi; bu bilgilerin çok disiplinli otomotiv problemlerinin çözümüne yönelik olarak birleştirilmesi ve uygulanması becerisi; kuramsal, deneysel ve benzetim yöntemleri ile bilgisayar destekli tasarım tekniklerinin otomotiv mühendisliği alanında kullanımı becerisi; taşıt tasarımı ve imalatı alanlarında çalışabilme becerisi.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 6 90
Ara Sınavlar 1 8 8
Final 1 7 7
Toplam İş Yükü 150